آ
-
آخرتنگری
رابطه شایستگی اجتماعی، آخرت نگری با بهزیستی مدرسه: نقش واسطهای ، بلوغ عاطفی و اخلاقی نوجوانان در مدارس [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 175-212]
-
آزمون بزرگ مقیاس
تأثیر منطقهبندی بر برآورد پارامتر توانایی و رتبهبندی آزمودنیها در آزمونهای بزرگ مقیاس [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 1-40]
-
آموزش
شناسایی مبانی علمی و فلسفی آموزش دانشآموزان تیزهوش در فنلاند و ایران و ارائه الگویی برای ایران [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 77-103]
-
آموزش
نقش بازی وارسازی در یادگیری [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 107-130]
-
آموزش ذهنآگاهی
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر برنامه ریزی و انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 111-135]
-
آموزش عالی
شناسایی شاخص های مطلوب برای فعالیت های یاددهی و یادگیری دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه ها و میزان توجه به آنها [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 327-366]
-
آموزش مثبتنگر
اثربخشی آموزش بسته معنا محورتحصیلی مبتنی بر نظریه انسان سالم و آموزش روانشناسی مثبتنگر بر اشتیاق تحصیلی دانشآموزان ایرانی ساکن دانمارک [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 205-226]
-
آموزش معنامحوری تحصیلی
اثربخشی آموزش بسته معنا محورتحصیلی مبتنی بر نظریه انسان سالم و آموزش روانشناسی مثبتنگر بر اشتیاق تحصیلی دانشآموزان ایرانی ساکن دانمارک [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 205-226]
-
آموزش و پرورش
ارائه مدلی برای میل به ماندگاری در معلمان دوره متوسطه اول آموزش و پرورش شهر تهران [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 29-56]
ا
-
ابعاد شخصیت اصیل
نقش واسطه گری ابعاد شخصیت اصیل در ارتباط بین ادراک از جو مدرسه با بهزیستی تحصیلی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 31-54]
-
احساس تعلق به مدرسه
اثربخشی گشتالتدرمانی گروهی بر احساس تعلق به مدرسه در دانشآموزان پسر پایه دهم شهر تهران [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 271-294]
-
اختلال یادگیری
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر برنامه ریزی و انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 111-135]
-
اختلال یادگیری خاص
اثربخشی آموزش از طریق فلش کارتهای مصور ادغام شده بر عملکرد املاء دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 119-138]
-
ادراک از جو مدرسه
نقش واسطه گری ابعاد شخصیت اصیل در ارتباط بین ادراک از جو مدرسه با بهزیستی تحصیلی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 31-54]
-
ادراک شایستگی
رابطه شایستگی اجتماعی، آخرت نگری با بهزیستی مدرسه: نقش واسطهای ، بلوغ عاطفی و اخلاقی نوجوانان در مدارس [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 175-212]
-
اشتیاق تحصیلی
باورهای هوشی و اشتیاق تحصیلی: نقش واسطهگر شناخت اجتماعی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 249-270]
-
اشتیاق تحصیلی
اثربخشی آموزش بسته معنا محورتحصیلی مبتنی بر نظریه انسان سالم و آموزش روانشناسی مثبتنگر بر اشتیاق تحصیلی دانشآموزان ایرانی ساکن دانمارک [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 205-226]
-
اضطراب امتحان
اثربخشی فراشناخت درمانی بر اضطراب امتحان در دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر خرمآباد [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 131-144]
-
اعتبارسنجی درونی
تدوین الگوی طراحی آموزش تفکر مبتنی بر نظریه اجتماعی ـ فرهنگی ویگوتسکی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 41-82]
-
افت تحصیلی
اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر باورهای خودکارآمدی دانشآموزان دختر دچار افت تحصیلی [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 105-118]
-
الگوی آموزشی
طراحی و اعتباریابی الگوی آموزشی موضوعات عملی انتقالی در هنرستانهای فنی و حرفهای با رویکرد سازندهگرایی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 23-56]
-
الگوی برنامه درسی
الگوی نظری اقدامات جاری معلمان برای شخصیسازی یادگیری دانشآموزان ابتدایی با استفاده از نظریه داده بنیاد [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 253-287]
-
الگوی طراحی آموزشی
تدوین الگوی طراحی آموزش تفکر مبتنی بر نظریه اجتماعی ـ فرهنگی ویگوتسکی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 41-82]
-
الگوی طراحی آموزش تفکر
تدوین الگوی طراحی آموزش تفکر مبتنی بر نظریه اجتماعی ـ فرهنگی ویگوتسکی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 41-82]
-
امتناع از مدرسه
طراحی مدل مفهومی امتناع از مدرسه دانشآموزان دوره ابتدائی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 145-176]
-
امید
الگوی ساختاری ارتباط میان سبک دلبستگی و سرزندگی تحصیلی: نقش واسطهای امید [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 1-22]
-
املاء
اثربخشی آموزش از طریق فلش کارتهای مصور ادغام شده بر عملکرد املاء دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 119-138]
-
انعطاف پذیری شناختی
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر برنامه ریزی و انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 111-135]
-
انگیزش پیشرفت
اثربخشی آموزش راهبردهای برنامهریزی عصب-زبانشناختی بر هوش هیجانی، انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی دانش-آموزان دختر مبتلا به ناتوانیهای یادگیری [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 81-105]
-
انگیزش تحصیلی
الگوی تأثیر عوامل محیطی- اجتماعی بر چرخه انگیزش-یادگیری مادامالعمر دانشجویان پلیس [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 7-27]
-
اهداف
طراحی الگوی برنامه درسی مساله محور در دوره پیش دبستانی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 7-30]
-
اهداف پیشرفت اجتماعی
رابطۀ هدف گزینی اجتماعی و سازگاری با مدرسه:نقش واسطه ای نشخوار فکری، همدلی و بخشایش [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 57-92]
ب
-
بازی وارسازی
نقش بازی وارسازی در یادگیری [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 107-130]
-
باور انگیزشی
اثربخشی باور/جهت انگیزشی و خلاقیت شناختی/شخصیتی بر ارتقاء پیشرفتتحصیلی [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 165-188]
-
باورهایخودکارآمدی
اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر باورهای خودکارآمدی دانشآموزان دختر دچار افت تحصیلی [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 105-118]
-
باورهای هوشی
مدل ساختاری خود ناتوان سازی تحصیلی بر اساس سبک فرزند پروری ادراک شده و باور های هوشی با میانجی گری جرات ورزی در دانشآموزان [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 55-79]
-
باورهای هوشی
باورهای هوشی و اشتیاق تحصیلی: نقش واسطهگر شناخت اجتماعی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 249-270]
-
بخشایش
رابطۀ هدف گزینی اجتماعی و سازگاری با مدرسه:نقش واسطه ای نشخوار فکری، همدلی و بخشایش [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 57-92]
-
بدفهمی
بدفهمی های دانش آموزان دوزبانه در دروس فارسی و نگارش و نقش زبان مادری [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 57-76]
-
برنامه درسی مسئله محور
طراحی الگوی برنامه درسی مساله محور در دوره پیش دبستانی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 7-30]
-
برنامه ریزی
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر برنامه ریزی و انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 111-135]
-
برنامهریزی عصب-زبانشناختی
اثربخشی آموزش راهبردهای برنامهریزی عصب-زبانشناختی بر هوش هیجانی، انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی دانش-آموزان دختر مبتلا به ناتوانیهای یادگیری [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 81-105]
-
بلوغ اخلاقی
رابطه شایستگی اجتماعی، آخرت نگری با بهزیستی مدرسه: نقش واسطهای ، بلوغ عاطفی و اخلاقی نوجوانان در مدارس [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 175-212]
-
بلوغ عاطفی
رابطه شایستگی اجتماعی، آخرت نگری با بهزیستی مدرسه: نقش واسطهای ، بلوغ عاطفی و اخلاقی نوجوانان در مدارس [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 175-212]
-
بهزیستی تحصیلی
نقش واسطه گری ابعاد شخصیت اصیل در ارتباط بین ادراک از جو مدرسه با بهزیستی تحصیلی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 31-54]
-
بهزیستی مدرسه
رابطه شایستگی اجتماعی، آخرت نگری با بهزیستی مدرسه: نقش واسطهای ، بلوغ عاطفی و اخلاقی نوجوانان در مدارس [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 175-212]
پ
-
پارامتر توانایی
تأثیر منطقهبندی بر برآورد پارامتر توانایی و رتبهبندی آزمودنیها در آزمونهای بزرگ مقیاس [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 1-40]
-
پاسخ به مداخله
بکارگیری رویکرد پاسخ به مداخله در آموزش دانش آموزان با مشکلات ویژه ریاضی و بررسی تجارب شرکت کنندگان: یک پژوهش ترکیبی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 145-174]
-
پایه دهم
اثربخشی گشتالتدرمانی گروهی بر احساس تعلق به مدرسه در دانشآموزان پسر پایه دهم شهر تهران [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 271-294]
-
پیشرفت تحصیلی
مقایسه نگرش مذهبی، خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی دانشجویان بر اساس جنسیت و سهم هر یک از این متغیرها در پیشبینی پیشرفت تحصیلی آنان [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 83-109]
-
پیشرفت تحصیلی
اثربخشی باور/جهت انگیزشی و خلاقیت شناختی/شخصیتی بر ارتقاء پیشرفتتحصیلی [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 165-188]
ت
-
تحول مثبت نوجوانی
نقش واسطهای تحول مثبت نوجوانی در رابطه بین جو اخلاقی مدرسه و رفتارهای آسیبزای تحصیلی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 177-203]
-
تربیت اجتماعی
مبانی انسان شناختی علامه حسن زاده آملی واستنتاج اصول وروشهای تربیت اجتماعی ازآن [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 139-164]
-
تیزهوش
شناسایی مبانی علمی و فلسفی آموزش دانشآموزان تیزهوش در فنلاند و ایران و ارائه الگویی برای ایران [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 77-103]
ج
-
جرئت ورزی
مدل ساختاری خود ناتوان سازی تحصیلی بر اساس سبک فرزند پروری ادراک شده و باور های هوشی با میانجی گری جرات ورزی در دانشآموزان [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 55-79]
-
جهتگیری انگیزشی
اثربخشی باور/جهت انگیزشی و خلاقیت شناختی/شخصیتی بر ارتقاء پیشرفتتحصیلی [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 165-188]
-
جهت گیری نسبت به مدرسه
مقایسه اثربخشی آموزش مهارتهای معنوی و مهارتهای شناختی- اجتماعی بر جهت گیری نسبت به مدرسه در دانشآموزان دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 137-167]
-
جو اخلاقی مدرسه
نقش واسطهای تحول مثبت نوجوانی در رابطه بین جو اخلاقی مدرسه و رفتارهای آسیبزای تحصیلی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 177-203]
ح
-
حل مساله اجتماعی
تاثیر آموزش مهارت حل مسئله اجتماعی بر عملکرد تحصیلی و مشکلات عاطفی رفتاری درونی سازی شده و برونی سازی شده دانش آموزان ابتدایی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 213-251]
خ
-
خلاقیت شخصیتی
اثربخشی باور/جهت انگیزشی و خلاقیت شناختی/شخصیتی بر ارتقاء پیشرفتتحصیلی [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 165-188]
-
خلاقیت شناختی
اثربخشی باور/جهت انگیزشی و خلاقیت شناختی/شخصیتی بر ارتقاء پیشرفتتحصیلی [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 165-188]
-
خودپنداره تحصیلی
اثربخشی آموزش راهبردهای برنامهریزی عصب-زبانشناختی بر هوش هیجانی، انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی دانش-آموزان دختر مبتلا به ناتوانیهای یادگیری [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 81-105]
-
خودکارآمدی
مقایسه نگرش مذهبی، خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی دانشجویان بر اساس جنسیت و سهم هر یک از این متغیرها در پیشبینی پیشرفت تحصیلی آنان [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 83-109]
-
خودکارآمدی
خودکارآمدی و کارآمدی گروهی معلّمان زبان انگلیسی ایرانی به عنوان عوامل پیشبینیکننده رضایت شغلی آنان: رویکرد مدل معادلات ساختاری [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 295-325]
-
خود ناتوان سازی
مدل ساختاری خود ناتوان سازی تحصیلی بر اساس سبک فرزند پروری ادراک شده و باور های هوشی با میانجی گری جرات ورزی در دانشآموزان [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 55-79]
د
-
دانشآموزان
شناسایی مبانی علمی و فلسفی آموزش دانشآموزان تیزهوش در فنلاند و ایران و ارائه الگویی برای ایران [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 77-103]
-
دانشآموزان ابتدایی
الگوی نظری اقدامات جاری معلمان برای شخصیسازی یادگیری دانشآموزان ابتدایی با استفاده از نظریه داده بنیاد [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 253-287]
-
دانشآموزان ایرانی
اثربخشی آموزش بسته معنا محورتحصیلی مبتنی بر نظریه انسان سالم و آموزش روانشناسی مثبتنگر بر اشتیاق تحصیلی دانشآموزان ایرانی ساکن دانمارک [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 205-226]
-
دانشآموزان پسر پایه اول دبستان
اثربخشی آموزش از طریق فلش کارتهای مصور ادغام شده بر عملکرد املاء دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 119-138]
-
دانش آموزان دختر
بررسی رابطه بین هویت اخلاقی و سبک های شناختی با سازگاری فردی و اجتماعی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 169-194]
-
دانشآموزان دختر
اثربخشی فراشناخت درمانی بر اضطراب امتحان در دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر خرمآباد [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 131-144]
-
دانش آموزان در معرض مشکلات خواندن
طراحی و اعتبار یابی الگوی مداخله ای مهارت های زمینه ای خواندن و اثر بخشی آن بر مهارت خواندن دانش آموزان در معرض خطر مشکلات خواندن [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 121-143]
-
دانشآموز دختر
اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر باورهای خودکارآمدی دانشآموزان دختر دچار افت تحصیلی [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 105-118]
-
دانشجویان زبانهای خارجی
راهبردهای یادگیری زبان دانشجویان کارشناسی رشتههای زبانهای خارجی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 195-224]
-
دانمارک
اثربخشی آموزش بسته معنا محورتحصیلی مبتنی بر نظریه انسان سالم و آموزش روانشناسی مثبتنگر بر اشتیاق تحصیلی دانشآموزان ایرانی ساکن دانمارک [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 205-226]
-
دبیرستان
اثربخشی گشتالتدرمانی گروهی بر احساس تعلق به مدرسه در دانشآموزان پسر پایه دهم شهر تهران [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 271-294]
-
درگیری تحصیلی
اثربخشی یادگیری معکوس بر درگیری تحصیلی دانشآموزان دوره دوم متوسطه در درس ریاضیات [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 289-316]
-
دوره متوسطه اول
ارائه مدلی برای میل به ماندگاری در معلمان دوره متوسطه اول آموزش و پرورش شهر تهران [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 29-56]
-
دوزبانگی
بدفهمی های دانش آموزان دوزبانه در دروس فارسی و نگارش و نقش زبان مادری [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 57-76]
ر
-
راهبردهای غیر مستقیم
راهبردهای یادگیری زبان دانشجویان کارشناسی رشتههای زبانهای خارجی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 195-224]
-
راهبردهای مستقیم
راهبردهای یادگیری زبان دانشجویان کارشناسی رشتههای زبانهای خارجی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 195-224]
-
رشتههای علوم انسانی دانشگاهها
شناسایی شاخص های مطلوب برای فعالیت های یاددهی و یادگیری دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه ها و میزان توجه به آنها [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 327-366]
-
رضایت شغلی
خودکارآمدی و کارآمدی گروهی معلّمان زبان انگلیسی ایرانی به عنوان عوامل پیشبینیکننده رضایت شغلی آنان: رویکرد مدل معادلات ساختاری [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 295-325]
-
رفتارهای آسیبزای تحصیلی
نقش واسطهای تحول مثبت نوجوانی در رابطه بین جو اخلاقی مدرسه و رفتارهای آسیبزای تحصیلی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 177-203]
-
روش پژوهش ترکیبی
بکارگیری رویکرد پاسخ به مداخله در آموزش دانش آموزان با مشکلات ویژه ریاضی و بررسی تجارب شرکت کنندگان: یک پژوهش ترکیبی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 145-174]
-
روشهای یاددهی- یادگیری
طراحی الگوی برنامه درسی مساله محور در دوره پیش دبستانی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 7-30]
-
رویکرد توانایی محور
تأثیر آموزش مهارتهای حل مسأله و ارتباط در کلاس بر هیجانهای تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 353-374]
-
رویکرد سازندهگرایی
طراحی و اعتباریابی الگوی آموزشی موضوعات عملی انتقالی در هنرستانهای فنی و حرفهای با رویکرد سازندهگرایی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 23-56]
ز
-
زبان مادری
بدفهمی های دانش آموزان دوزبانه در دروس فارسی و نگارش و نقش زبان مادری [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 57-76]
-
زنان سرپرست خانوار
نقش ویژگی های شخصیتی در کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 77-104]
-
زورگویی
ساخت و اعتباریابی مقدماتی مقیاس سنجش ابعاد زورگویی در نوجوانان [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 225-247]
س
-
سازگاری با مدرسه
رابطۀ هدف گزینی اجتماعی و سازگاری با مدرسه:نقش واسطه ای نشخوار فکری، همدلی و بخشایش [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 57-92]
-
سازگاری تحصیلی
مقایسه نگرش مذهبی، خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی دانشجویان بر اساس جنسیت و سهم هر یک از این متغیرها در پیشبینی پیشرفت تحصیلی آنان [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 83-109]
-
سازگاری فردی و اجتماعی
بررسی رابطه بین هویت اخلاقی و سبک های شناختی با سازگاری فردی و اجتماعی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 169-194]
-
سبک فرزندپروری ادراک شده
مدل ساختاری خود ناتوان سازی تحصیلی بر اساس سبک فرزند پروری ادراک شده و باور های هوشی با میانجی گری جرات ورزی در دانشآموزان [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 55-79]
-
سبک های دلبستگی
الگوی ساختاری ارتباط میان سبک دلبستگی و سرزندگی تحصیلی: نقش واسطهای امید [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 1-22]
-
سبک های شناختی
بررسی رابطه بین هویت اخلاقی و سبک های شناختی با سازگاری فردی و اجتماعی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 169-194]
-
سرزندگی تحصیلی
الگوی ساختاری ارتباط میان سبک دلبستگی و سرزندگی تحصیلی: نقش واسطهای امید [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 1-22]
-
سنجش زورگویی
ساخت و اعتباریابی مقدماتی مقیاس سنجش ابعاد زورگویی در نوجوانان [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 225-247]
-
سهمیهبندی
تأثیر منطقهبندی بر برآورد پارامتر توانایی و رتبهبندی آزمودنیها در آزمونهای بزرگ مقیاس [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 1-40]
ش
-
شخصیسازی یادگیری
الگوی نظری اقدامات جاری معلمان برای شخصیسازی یادگیری دانشآموزان ابتدایی با استفاده از نظریه داده بنیاد [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 253-287]
-
شناخت اجتماعی
باورهای هوشی و اشتیاق تحصیلی: نقش واسطهگر شناخت اجتماعی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 249-270]
ط
-
طراحی الگو
طراحی الگوی برنامه درسی مساله محور در دوره پیش دبستانی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 7-30]
ع
-
علامه حسن زاده آملی
مبانی انسان شناختی علامه حسن زاده آملی واستنتاج اصول وروشهای تربیت اجتماعی ازآن [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 139-164]
-
عملکرد تحصیلی
تاثیر آموزش مهارت حل مسئله اجتماعی بر عملکرد تحصیلی و مشکلات عاطفی رفتاری درونی سازی شده و برونی سازی شده دانش آموزان ابتدایی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 213-251]
-
عناصر بازی
نقش بازی وارسازی در یادگیری [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 107-130]
-
عوامل اجتماعی
الگوی تأثیر عوامل محیطی- اجتماعی بر چرخه انگیزش-یادگیری مادامالعمر دانشجویان پلیس [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 7-27]
-
عوامل محیطی
الگوی تأثیر عوامل محیطی- اجتماعی بر چرخه انگیزش-یادگیری مادامالعمر دانشجویان پلیس [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 7-27]
ف
-
فارسی و نگارش
بدفهمی های دانش آموزان دوزبانه در دروس فارسی و نگارش و نقش زبان مادری [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 57-76]
-
فراشناخت درمانی
اثربخشی فراشناخت درمانی بر اضطراب امتحان در دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر خرمآباد [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 131-144]
-
فعالیت یاددهی و یادگیری
شناسایی شاخص های مطلوب برای فعالیت های یاددهی و یادگیری دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه ها و میزان توجه به آنها [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 327-366]
-
فلش کارت های مصورادغام شده
اثربخشی آموزش از طریق فلش کارتهای مصور ادغام شده بر عملکرد املاء دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 119-138]
-
فنی و حرفهای
طراحی و اعتباریابی الگوی آموزشی موضوعات عملی انتقالی در هنرستانهای فنی و حرفهای با رویکرد سازندهگرایی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 23-56]
ق
-
قرآن کریم
تاثیر موک بر یادگیری و یادداری درس قرآن کریم دانشآموزان دختر سال نهم شهر تهران [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 405-423]
ک
-
کارآمدی گروهی معلّمان
خودکارآمدی و کارآمدی گروهی معلّمان زبان انگلیسی ایرانی به عنوان عوامل پیشبینیکننده رضایت شغلی آنان: رویکرد مدل معادلات ساختاری [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 295-325]
-
کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی
اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر باورهای خودکارآمدی دانشآموزان دختر دچار افت تحصیلی [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 105-118]
-
کیفیت زندگی
نقش ویژگی های شخصیتی در کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 77-104]
گ
-
گروهدرمانی
اثربخشی گشتالتدرمانی گروهی بر احساس تعلق به مدرسه در دانشآموزان پسر پایه دهم شهر تهران [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 271-294]
-
گشتالتدرمانی گروهی
اثربخشی گشتالتدرمانی گروهی بر احساس تعلق به مدرسه در دانشآموزان پسر پایه دهم شهر تهران [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 271-294]
م
-
مبانی انسان شناختی
مبانی انسان شناختی علامه حسن زاده آملی واستنتاج اصول وروشهای تربیت اجتماعی ازآن [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 139-164]
-
مبانی علمی
شناسایی مبانی علمی و فلسفی آموزش دانشآموزان تیزهوش در فنلاند و ایران و ارائه الگویی برای ایران [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 77-103]
-
مبانی فلسفی
شناسایی مبانی علمی و فلسفی آموزش دانشآموزان تیزهوش در فنلاند و ایران و ارائه الگویی برای ایران [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 77-103]
-
محتوا
طراحی الگوی برنامه درسی مساله محور در دوره پیش دبستانی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 7-30]
-
مدرسه
طراحی مدل مفهومی امتناع از مدرسه دانشآموزان دوره ابتدائی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 145-176]
-
مدل
ارائه مدلی برای میل به ماندگاری در معلمان دوره متوسطه اول آموزش و پرورش شهر تهران [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 29-56]
-
مدل معادلات ساختاری
خودکارآمدی و کارآمدی گروهی معلّمان زبان انگلیسی ایرانی به عنوان عوامل پیشبینیکننده رضایت شغلی آنان: رویکرد مدل معادلات ساختاری [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 295-325]
-
مدل مفهومی امتناع از مدرسه
طراحی مدل مفهومی امتناع از مدرسه دانشآموزان دوره ابتدائی [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 145-176]
-
مسئولیت اجتماعی
نقش ویژگی های شخصیتی در کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 77-104]
-
مشکلات خواندن
طراحی و اعتبار یابی الگوی مداخله ای مهارت های زمینه ای خواندن و اثر بخشی آن بر مهارت خواندن دانش آموزان در معرض خطر مشکلات خواندن [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 121-143]
-
مشکلات عاطفی رفتاری برونی سازی شده
تاثیر آموزش مهارت حل مسئله اجتماعی بر عملکرد تحصیلی و مشکلات عاطفی رفتاری درونی سازی شده و برونی سازی شده دانش آموزان ابتدایی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 213-251]
-
مشکلات عاطفی رفتاری درونی سازی شده
تاثیر آموزش مهارت حل مسئله اجتماعی بر عملکرد تحصیلی و مشکلات عاطفی رفتاری درونی سازی شده و برونی سازی شده دانش آموزان ابتدایی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 213-251]
-
مشکلات ویژه ریاضی
بکارگیری رویکرد پاسخ به مداخله در آموزش دانش آموزان با مشکلات ویژه ریاضی و بررسی تجارب شرکت کنندگان: یک پژوهش ترکیبی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 145-174]
-
معلمان
ارائه مدلی برای میل به ماندگاری در معلمان دوره متوسطه اول آموزش و پرورش شهر تهران [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 29-56]
-
معلمان ابتدایی
الگوی نظری اقدامات جاری معلمان برای شخصیسازی یادگیری دانشآموزان ابتدایی با استفاده از نظریه داده بنیاد [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 253-287]
-
معلّمان زبان ایرانی
خودکارآمدی و کارآمدی گروهی معلّمان زبان انگلیسی ایرانی به عنوان عوامل پیشبینیکننده رضایت شغلی آنان: رویکرد مدل معادلات ساختاری [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 295-325]
-
میل به ماندگاری
ارائه مدلی برای میل به ماندگاری در معلمان دوره متوسطه اول آموزش و پرورش شهر تهران [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 29-56]
-
منطقهبندی
تأثیر منطقهبندی بر برآورد پارامتر توانایی و رتبهبندی آزمودنیها در آزمونهای بزرگ مقیاس [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 1-40]
-
مهارت ارتباط در کلاس
تأثیر آموزش مهارتهای حل مسأله و ارتباط در کلاس بر هیجانهای تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 353-374]
-
مهارت حلمسأله
تأثیر آموزش مهارتهای حل مسأله و ارتباط در کلاس بر هیجانهای تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 353-374]
-
مهارت های زمینه ای خواندن
طراحی و اعتبار یابی الگوی مداخله ای مهارت های زمینه ای خواندن و اثر بخشی آن بر مهارت خواندن دانش آموزان در معرض خطر مشکلات خواندن [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 121-143]
-
مهارتهای شناختی- اجتماعی
مقایسه اثربخشی آموزش مهارتهای معنوی و مهارتهای شناختی- اجتماعی بر جهت گیری نسبت به مدرسه در دانشآموزان دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 137-167]
-
مهارتهای معنوی
مقایسه اثربخشی آموزش مهارتهای معنوی و مهارتهای شناختی- اجتماعی بر جهت گیری نسبت به مدرسه در دانشآموزان دوره ابتدایی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 137-167]
-
موضوعات عملی از نوع انتقالی
طراحی و اعتباریابی الگوی آموزشی موضوعات عملی انتقالی در هنرستانهای فنی و حرفهای با رویکرد سازندهگرایی [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 23-56]
-
موک
تاثیر موک بر یادگیری و یادداری درس قرآن کریم دانشآموزان دختر سال نهم شهر تهران [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 405-423]
ن
-
ناتوانیهای یادگیری
اثربخشی آموزش راهبردهای برنامهریزی عصب-زبانشناختی بر هوش هیجانی، انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی دانش-آموزان دختر مبتلا به ناتوانیهای یادگیری [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 81-105]
-
نشخوارگری فکری
رابطۀ هدف گزینی اجتماعی و سازگاری با مدرسه:نقش واسطه ای نشخوار فکری، همدلی و بخشایش [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 57-92]
-
نظریه اجتماعی - فرهنگی ویگوتسکی
تدوین الگوی طراحی آموزش تفکر مبتنی بر نظریه اجتماعی ـ فرهنگی ویگوتسکی [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 41-82]
-
نظریه داده بنیاد
الگوی نظری اقدامات جاری معلمان برای شخصیسازی یادگیری دانشآموزان ابتدایی با استفاده از نظریه داده بنیاد [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 253-287]
-
نگرش مذهبی
مقایسه نگرش مذهبی، خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی دانشجویان بر اساس جنسیت و سهم هر یک از این متغیرها در پیشبینی پیشرفت تحصیلی آنان [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 83-109]
-
نوجوانان
ساخت و اعتباریابی مقدماتی مقیاس سنجش ابعاد زورگویی در نوجوانان [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 225-247]
و
-
ویژگی های شخصیتی
نقش ویژگی های شخصیتی در کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 77-104]
ه
-
هیجانهای تحصیلی
تأثیر آموزش مهارتهای حل مسأله و ارتباط در کلاس بر هیجانهای تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 353-374]
-
همدلی
رابطۀ هدف گزینی اجتماعی و سازگاری با مدرسه:نقش واسطه ای نشخوار فکری، همدلی و بخشایش [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 57-92]
-
هویت اخلاقی
بررسی رابطه بین هویت اخلاقی و سبک های شناختی با سازگاری فردی و اجتماعی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 169-194]
-
هوش هیجانی
اثربخشی آموزش راهبردهای برنامهریزی عصب-زبانشناختی بر هوش هیجانی، انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی دانش-آموزان دختر مبتلا به ناتوانیهای یادگیری [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 81-105]
ی
-
یادداری
تاثیر موک بر یادگیری و یادداری درس قرآن کریم دانشآموزان دختر سال نهم شهر تهران [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 405-423]
-
یادگیری
تاثیر موک بر یادگیری و یادداری درس قرآن کریم دانشآموزان دختر سال نهم شهر تهران [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 405-423]
-
یادگیری
راهبردهای یادگیری زبان دانشجویان کارشناسی رشتههای زبانهای خارجی دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 17، شماره 60، 1400، صفحه 195-224]
-
یادگیری
نقش بازی وارسازی در یادگیری [دوره 17، شماره 62، 1400، صفحه 107-130]
-
یادگیری ریاضیات
اثربخشی یادگیری معکوس بر درگیری تحصیلی دانشآموزان دوره دوم متوسطه در درس ریاضیات [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 289-316]
-
یادگیری مادامالعمر
الگوی تأثیر عوامل محیطی- اجتماعی بر چرخه انگیزش-یادگیری مادامالعمر دانشجویان پلیس [دوره 17، شماره 61، 1400، صفحه 7-27]
-
یادگیری معکوس
اثربخشی یادگیری معکوس بر درگیری تحصیلی دانشآموزان دوره دوم متوسطه در درس ریاضیات [دوره 17، شماره 59، 1400، صفحه 289-316]