ابراهیمی، محمداسماعیل. شیریپور، امید. زمانی، نرگس. و صاحبی، علی. (1398). پیشبینی گرایش به خودکشی دانشجویان. براساس معنویت و ارضای نیازهای اساسی و طرحوارههای ناسازگار اولیه. نشریه اسلام و سلامت، 4(1)، 19-1.
برزگربفرویی، کاظم. (1393). اثربخشی آموزش معنویت درمانی از دیدگاه اسلام بر بهزیستی روانشناختی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر. اخلاق، 4(38).
پوراکبران، الهه. محمدی قره قوزلو، رقیه. و موسوی، سیدمحمدرضا. (1397). بررسی اثربخشی معنویت درمانی گروهی بر تنظیم شناختی هیجان در زنان مبتلا به سرطان پستان. مجله دانشکده پزشکی، 61(4)، 1136-1122.
پورمحمد، ژیلا. و اسماعیل پور، خلیل. (1394). اثربخشی آموزش خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر هنرستانی تبریز. آموزش و ارزشیابی، 8(31)، 102-93.
دلاور، علی. (1390). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. رشد، چاپ نهم.
رادمنش، عصمت. و سعدی پور، اِسماعیل. (1396). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی در انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران. روانشناسی مدرسه، 6(2)، 63-44.
روحانی، عباس. و اشراقی، حمید. (1397). اثربخشی استعاره درمانی گروهی بر رضایت از مدرسه و تاب آوری دانشآموزان دارای افت تحصیلی. فصلنامه مطالعات روانشناسی تربیتی، 33، 74-49.
سوادکوهی، رعنا. (1396). اثربخشی آموزش مؤلفههای هوش معنوی بر ارتقاء هوش معنوی و مکان کنترل درونی و باورهای غیرمنطقی در زنان. کنفرانس پژوهشهای نوین ایران و جهان در روانشناسی و علوم تربیتی حقوق و علوم اجتماعی.
شریعت باقری، محمدمهدی. و نیک پور، فاطمه. (1397). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی - ارتباطی بر مسئولیتپذیری و سازگاری دانشآموزان. مجله روشهای و مدلهای روانشناسی، 9(32)، 223-207.
صادقی، درنا. امین فلاح، زهرا. و مؤمنی، حسن. (1398). پیشبینی درگیری تحصیلی دانشآموزان بر اساس سرمایههای روانشناختی و اجتماعی. آموزش و ارزشیابی، 12(47)، 140-117.
عسکری، فرشته. میرگل، احمد. و میرشکار، حبیبالله. (1393). بررسی و تبیین نقش باورهای دینی و معنویت در رواندرمانی با تکیه بر دیدگاه اسلامی. دومین همایش ملی پژوهش و درمان در روانشناسی بالینی.
عظیمی، داریوش. و شریعتمدار، آسیه. و محمدامین زاده، دانا. (1397). اثربخشی معنویت درمانی اسلامی بر تعلل ورزی و اشتیاق تحصیلی دانشجویان پرستاری. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 5(2)، 108-97.
غلامی، فریده. (1393). روانشناسی دین: معنویت درمانی. مشاوره مدرسه، 38، 7-4.
فرنودیان، پریسا. ابوالمعالی الحسینی، خدیجه. و هاشمیان، کیانوش. (1398). پیشبینی جهتگیری مثبت نسبت به مدرسه بر اساس یادگیری اجتماعی- هیجانی و رابطه والد-فرزند با میانجیگری ساختار انگیزشی. فصلنامه تعالی مشاوره و رواندرمانی، 8، 73-55.
کمالی ایگلی، سمیه. و ابوالمعالی الحسینی، خدیجه. (۱۳۹۵). تبیین راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر اساس فرایندهای ارتباطی خانواده و کمالگرایی در نوجوانان دختر. فصلنامه روانشناسی کاربردی، ۱۰ (3۹)، ۳۱۰-۲۹۱.
محمدکریمی، محسن. و شریعت نیا، کاظم. (1396). اثربخشی معنویت درمانی بر کیفیت زندگی زنان مبتلا به سرطان سینه در شهر تهران. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 15(91)، 118-107.
محمدلو، هادی. قربانیان، الهام. و خانبانی، مهدی. (1394). اثربخشی آموزش مهارتهای شناختی- اجتماعی بر کاهش نشانههای اختلال نافرمانی مقابلهای دانشآموزان. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 9(35)، 113-99.
محمدی کرکانی، آذر. درتاج، فریبرز. و کیامنش، علیرضا. (1398). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی- عاطفی بر روی مؤلفههای عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر. آموزش و ارزشیابی، 12(45)، 150-133.
موسوی، سیده شایسته. و ابوالمعالی الحسینی، خدیجه. (۱۳۹۶). نقش میانجیگر هیجانهای تحصیلی در رابطه بین محیط یادگیری سازگار و شایستگی تحصیلی در دختران دوره دوم متوسطه شهر تهران. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 8(2)، 95-79.
موسی زاده، زهره. و ابوالمعالی الحسینی، خدیجه. (1400). بستههای ارتقایی خودمدیریتی. نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان (طرح نماد): انتشارات مدرسه.
هاشمی، تورج. واحدی، شهرام. و محبی، مینا. (1394). رابطه ساختاری پیوند با مدرسه و والدین با رضایت تحصیلی و کنترل تحصیلی: نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی. دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 3(5)، 20-1.
یعقوبی، سهیلا. و اکرمی، ناهید. (1395). نقش شفقت خود در پیشبینی بخشایشگری و همدلی در جوانان. پژوهشنامه روانشناسی مثبت، 2(3)، 48-35.
Berkovich-Ohana, A. Jennings, P. A. & Lavy, S. (2019). Chapter 15 - Contemplative neuroscience, self-awareness, and education. In N. Srinivasan (Ed.), Progress in Brain Research (Vol. 244, pp. 355-385). Elsevier. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/bs.pbr.2018.10.015
Cristóvão, A. M. Candeias, A. A. & Verdasca, J. L. (2020). Development of Socio-Emotional and Creative Skills in Primary Education: Teachers' Perceptions about the Gulbenkian XXI School Learning Communities Project [Original Research]. Frontiers in Education, 4(160).
Groth, N. Schnyder, N. Kaess, M. Markovic, A. Rietschel, L. Moser, S. Moser, S. Michel, C. Schultze-Lutter, F. & Schmidt, S. J. (2019). Coping as a mediator between locus of control, competence beliefs, and mental health: A systematic review and structural equation modelling meta-analysis. Behaviour Research and Therapy, 121, 103442.
Grover, R. L. Nangle, D. W. Buffie, M. & Andrews, L. A. (2020). Chapter 1 - Defining social skills. In D. W. Nangle, C. A. Erdley, & R. A. Schwartz-Mette (Eds.), Social Skills Across the Life Span (pp. 3-24). Academic Press. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/B978-0-12-817752-5.00001-9
Heberle, A. E. Thomann, C. R. B. & Carter, A. S. (2020). Social and Emotional Development Theories☆. In J. B. Benson (Ed.), Encyclopedia of Infant and Early Childhood Development (Second Edition) (pp. 173-182). Elsevier. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/B978-0-12-809324-5.23633-X
Hodge, D. R. & Gregory, J. D. (2017). Spirituality. In Reference Module in Neuroscience and Biobehavioral Psychology. Elsevier. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/B978-0-12-809324-5.06278-7
Hu, B. Y. Li, Y. Wang, C. Wu, H. & Vitiello, G. (2021). Preschool teachers’ self-efficacy, classroom process quality, and children’s social skills: A multilevel mediation analysis. Early Childhood Research Quarterly, 55, 242-251.
Jeste, D. V. Thomas, M. L. Liu, J. Daly, R. E. Tu, X. M. Treichler, E. B. H. Palmer, B. W. & Lee, E. E. (2021). Is spirituality a component of wisdom? Study of 1,786 adults using expanded San Diego Wisdom Scale (Jeste-Thomas Wisdom Index). Journal of Psychiatric Research, 132, 174-181. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.jpsychires.2020.09.033
Kamper-DeMarco, K. E. Shankman, J. Fearey, E. Lawrence, H. R. & Schwartz-Mette, R. A. (2020). Chapter 3 - Linking social skills and adjustment. In D. W. Nangle, C. A. Erdley, & R. A. Schwartz-Mette (Eds.), Social Skills Across the Life Span (pp. 47-66). Academic Press. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/B978-0-12-817752-5.00003-2
Kingery, J. N. Erdley, C. A. & Scarpulla, E. (2020). Chapter 2 - Developing social skills. In D. W. Nangle, C. A. Erdley, & R. A. Schwartz-Mette (Eds.), Social Skills Across the Life Span (pp. 25-45). Academic Press. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/B978-0-12-817752-5.00002-0
Lewis, N. (2020). Education. In A. Kobayashi (Ed.), International Encyclopedia of Human Geography (Second Edition) (pp. 69-76). Elsevier.
Lichtenfeld, S. Buechner, V. L. Maier, M. A. & Fernández-Capo, M. (2015). Forgive and Forget: Differences between Decisional and Emotional Forgiveness. PloS one, 10(5), e0125561. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0125561
Maltais, C. Duchesne, S. Ratelle, C. F. & Feng, B. (2015). Attachment to the mother and achievement goal orientations at the beginning of middle school: The mediating role of academic competence and anxiety. Learning and Individual Differences, 39, 39-48.
Quiroga, C. V. Janosz, M. Bisset, S. & Morin, A. J. S. (2013). Early Adolescent Depression Symptoms and School Dropout: Mediating Processes Involving Self-Reported Academic Competence and Achievement. Journal of Educational Psychology, 105(2), 552-560.
Rosmarin, D. H. Alper, D. A. & Pargament, K. I. (2016). Religion, Spirituality, and Mental Health. In H. S. Friedman (Ed.), Encyclopedia of Mental Health (Second Edition) (pp. 23-27). Oxford: Academic Press.
Smith, T. J. Walker, D. A. Chen, H.T. Hong, Z.R. & Lin, H.s. (2021). School belonging and math attitudes among high school students in advanced math. International Journal of Educational Development, 80, 102297. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2020.102297
Stefansson, K. K. Gestsdottir, S. Birgisdottir, F. & Lerner, R. M. (2018). School engagement and intentional self-regulation: A reciprocal relation in adolescence. Journal of Adolescence, 64, 23-33.
Wu, Z. Hu, B. Y. Fan, X. Zhang, X. & Zhang, J. (2018). The associations between social skills and teacher-child relationships: A longitudinal study among Chinese preschool children. Children and Youth Services Review, 88, 582-590.
Young, G. B. (2014). Self-Awareness. In M. J. Aminoff & R. B. Daroff (Eds.), Encyclopedia of the Neurological Sciences (Second Edition) (pp. 123). Academic Press. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/B978-0-12-385157-4.00340-7