بشلیده، کیومرث. (1393). بررسی ارتباط میان رضایت زناشویی و خشنودی شغلی با توجه به نقش میانجیگر عزتنفس در معلمان مقطع راهنمایی، دستآوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روانشناسی)، دوره 21، شماره 1: 143-160.
تیموری، افسون و ناصر محمدی احمدآبادی (1396). رابطه بین سبکهای شناختی و راهبردهای فراشناختی با سازگاری فردی- اجتماعی دانشآموزان، نهمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران: شرکت همایشگران مهر اشراق،
توکلی، محمدرضا؛ مکوندی، بهنام؛ حیدری، علیرضا. (1393). رابطه حمایت اجتماعی و سازگاری فردی با رضایت از زندگی در کارکنان زن دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر، اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران.
ثمره، سولماز و نوشیروان خضریمقدم (1394). رابطه بین اهداف پیشرفت تحصیلی و خودکارامدی تحصیلی؛ نقش میانجیگری درگیری تحصیلی، راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، دوره 8، شماره 6: 13-20.
حسینی لرگانی، سیده مریم (1377). مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد زن و مرد قوی و ضعیف سه رشته علوم انسانی، پژشکی و فنی – مهندسی دانشگاههای شهر تهران در سال 78-77. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
زنکیانو، سمیرا و اصغر خوشنظر (1397). بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر سازگاری فردی- اجتماعی دانشآموزان دختر دوم متوسطه ناحیه 4 تبریز در سال تحصیلی 97-1396، کنفرانس ملی دستاوردهای نوین جهان در تعلیموتربیت، روانشناسی، حقوق و مطالعات فرهنگی - اجتماعی، خوی، دانشگاه آزاد اسلامی زرقان -آموزش عالی علامه خویی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری.
سیف، علیاکبر (1399)، روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی آموزش و یادگیری، تهران: دوران.
شریفی، فاطمه؛ امیری، شعله؛ قاسمی، وحید (1397). پیشبینی هویت اخلاقی نوجوانان بر اساس عملکرد خانواده. مجله دستآوردهای روانشناختی، سال 25، شماره 1، صص 45-58.
شعارینژاد، علیاکبر (1392). روان شناسی رشد 1، چاپ بیستم، تهران: اطلاعات.
صمدی فرد، حمیدرضا و نریمانی، محمد (1397). رابطه هویت اخلاقی، بهزیستی معنوی و جهت گیری مذهبی با سازگاری شغلی در پرستاران، مجله علمی پژوهان. دوره 17، شماره 1، صص 1 تا 8.
عباسیاصل، رویا (1398). ارائه و آزمون مدلی از عوامل فردی تأثیرگذار بر مؤلفه های تصمیم گیری اخلاقی، پایاننامنه کارشناشی ارشد، دانشگاه مازندران، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی.
عظیمپور، علیرضا؛ نیسی، عبدالکاظم؛ شهنی ییلاق، منیجه؛ ارشدی، نسرین و بشلیده، کیومرث (1393). اعتباریابی مقیاس اهمیت برای خویشتن هویت اخلاقی، فصلنامه شخصیت و تفاوتهای فردی، سال 3، شماره 4.
عطادخت، اکبر؛ علی شیخ الاسلامی؛ سیده طیبه حسینی کیاسری و نجمه جوکارکمال آبادی (1394). نقش باورهای فراشناختی و هوش هیجانی نابینایان در پیشبینی سازگاری اجتماعی و مقایسهی آن با افراد عادی، فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی. 5 (17).
غفاری، سعید و زکیانی، شعله (1398). رابطه بین باورهای فراشناختی با میزان سازگاری فردی و اجتماعی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی ایران. مجله دانشگاه علوم پزشکی تهران. دوره 13، شماره 1، 33-43.
غفاری، سعید و زکیانی، شعله. (1398). رابطهی بین باورهای فراشناختی با میزان سازگاری فردی و اجتماعی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی ایران، پیاورد سلامت، دوره 13، شماره 1: 24-33.
فولادی، عزتاله (1383). مشاوره و همتایان: چشم اندازه ا، مفاهیم بهداشت روان و مهارتها. چاپ چهارم، تهران: انتشارات طلوع دانش.
فرهادیکیا، ریحانه (1396). رابطه بین سبکهای شناختی و راهبردهای شناختی با سازگاری فردی اجتماعی، اولین کنفرانس بینالمللی علوم اجتماعی، تربیتی علوم انسانی و روانشناسی، تهران، شرکت بین المللی کوشا.
قرتپه، آمنه و دیگران. (1393). ارتباط سازگاری فردی و اجتماعی با منبع کنترل و جنسیت در دانش آموزان تیزهوش دبیرستانی کرمانشاه، آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، دوره سوم، شماره دوم: 160-166.
کرمی، آزادالله، امیرتیموری، محمدحسن. (1392). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر اضطراب امتحان و عزتنفس دانشآموزان پسر سوم راهنمایی شهرستان قدس، اندیشههای نوین تربیتی، دوره نهم، شماره 2: 85-106.
گال، مردیت؛ بورگ، والتر و گال، جویس. (1393). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی، ترجمه احمدرضا نصر و همکاران، چاپ نهم، تهران: سمت.
مؤمنی،
خدامراد، یزدانبخش،
کامران؛
فرامرزی، فرحناز. (1394). رابطه سبکهای شناختی و سبکهای یادگیری با اضطراب ریاضی دانشآموزان،
آموزش پژوهی، دوره 1، شماره 1: 26-40.
ناظمیپور، بهروز؛ رحیمینژاد، عباس و حجازی، الهه. (1395). رابطه ی سبکهای هویت با مؤلفههای سازگاری دانشآموزان: بررسی نقش واسطهای تعهد. فصلنامه روانشناسی تربیتی، سال 12، شماره 42.
هاشمی، فرشته (1396). نقش ابعاد شخصیت وخودتنظیمی در پیشبینی هویت اخلاقی دانشجویان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه خوارزمی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
یوسفی، سعید (1397). پیشبینی هوش هیجانی بر اساس سبکهای هویتی و سبکهای شناختی در بین دانشآموزان پسر دورهی اول متوسطه ناحیه 4 شهر کرج. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه قم.
Aquino, K., & Reed, A. (2002). The self-importance of moral identity. Journal of Personality and Social Psychology, 83, 1423–1440.
Bergman, f., Blasi, A. (2008). “Moral Cognition and Moral Action: A Theoretical Perspective”. Developmental Review, Vol. 3, No. 2, pp. 178-210.
Dunn, J. (2014). Moral Development in Early Childhood and Social Interaction in the Family. In M. R. Killen & J. R. Smetana (Eds.), Handbook of moral development, (2nded), (331-350). New York: Psychological Press.
Hannah ST, Thompson RL, Herbst KC. (2020). Moral Identity Complexity: Situated Morality Within and Across Work and Social Roles, Journal of Management, 46(5):726-757.
Hardy, S. A., & Carlo, G. (2011). Moral Identity: What is it, how does it develop, and is it linked to moral action? Child Development Perspectives, 5 (3), 212-218.
Hardy SA, Bhattacharjee A, Reed A, Aquino K. (2010). Moral identity and psychological distance: The case of adolescent parental socialization. J Adolesc. 33: 111-23.
Jaklic, Jurij, Grubljesic, Tanja, Popovic, Ales. (2018). The Role of Compatibility in Predicting Business Intelligence and Analytics use Intentions, International Journal of Information Management, VL 43, Pages 305-318.
Jia F, Krettenauer T. (2017). Recognizing Moral Identity as a Cultural Construct. Front Psychol; 8: 412. PMID:28377737.
Liaschenko J, Peter E. (2016). Fostering Nurses' Moral Agency and Moral Identity: The Importance of Moral Community. Hastings Cent Rep. 46(1): 18-21. PMID:27649913.
Marcia, J. E. (1966). Developmental and validation of ego identity status. Journal of Personality and Social Psychology, 3(5),551-558.
Kavussanu, M., Stanger, N., & Ring, C. (2015). The effects of moral identity on moral emotion and antisocial behavior in sport. Sport, Exercise, and Performance Psychology, 4(4), 268–79.
Sadeghi, A. (2015). Investigating the relationship between family support, self-efficacy and job self-esteem with the decision-making self-efficacy of students' career paths. Journal of Psychological Achievements, 22 (1), 227-244. [Persian].
Sepahvand, E., ShehniYalagh, M., Allipour Birgany, S., & Behroozi, N. (2017). Testing a model of causal relationships of family communication patterns, metacognition and personality traits with critical thinking disposition, mediated by epistemic beliefs of female high school students in Ahvaz. Journal of Psychological Achievements, 24 (1), 23-44. [Persian].