اﺣﻤﺪی، محمد سعید؛ ﺣﺎﺗﻤﻲ، ﺣﻤﻴﺪرﺿﺎ؛ اﺣﺪی، ﺣﺴﻦ و اﺳﺪزاده، ﺣﺴن. (1393). تأثیر آموزش ﻣﻬﺎرتﻫﺎی ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﺑﺮ ﺑﺎورﻫﺎی ﺧﻮدﻛﺎرآﻣﺪی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دﺧﺘﺮ. فصلنامه رهیافتی نو در ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ آموزشی، 4(4)، 105-116.
استقامتدار، زهرا. (1393). رابطه ساده و چندگانه هیجانهای پیشرفت با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاه چمران اهواز. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
بهزادپور، سمانه؛ مطهری، زهرا و گودرزی پگاه. (1392). رابطهی بین حل مسئله و تابآوری با میزان رفتارهای پر خطر در بین دانشآموزان دارای پیشرفت تحصیلی بالا و پایین. مجله روانشناسی مدرسه، 2(4)، 42-25.
چیتسازها، امیر. (1394). مقایسه اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی و حل مسئله بر تنظیم شناختی هیجان دانشآموزان مقطع دوم متوسطه شهرستان میامی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد تهران واحد علوم تحقیقات.
حسین چاری، مسعود و فداکار، محمدمهدی. (1384). بررسی تأثیر دانشگاه بر مهارتهای ارتباطی بر اساس مقایسهی دانشآموزان و دانشجویان، فصلنامهی دانشگاه شاهد. 15، (35)، 35-30
خزائی پارسا، فاطمه. (1385). تابآوری و نقش آن در ارتقاء سلامت کودکان. فصلنامه علمی پژوهشی ایران پاک، 29؛ 27-29.
دانش، عصمت؛ سلیمینیا، نرگس؛ فلاحتی، حوا؛ سابقی، لیلا و شمشیری، لیلا. (1393). اثربخشی آموزش گروهی مهارت حل مسئله بر سازگاری دختران نوجوان ناسازگار. مجله علمی پژوهشی روانشناسی کاربردی، 8(30)، 54-44.
رئیسون، محمدرضا؛ محمدی، یحیی؛ امیرآبادی زاده، حسن؛ اکبری، نرجس و سعید زاده، محمد. (1397). بررسی ارتباط حل مسئله با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. مجله علمی- دانشگاه علوم پزشکی بیرجند.
ﺳﺘﺎری، بهزاد؛ پورشهریار، حسین و شکری، امید. (1394). اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ ﺑﺴﺘﻪ ﻣﺪاﺧﻠﻪ ﻫﻴﺠﺎن ای ﺗﻨﻈﻴﻢ هیجانهای ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺑﺮ کاهشهای ﻣﻨﻔﻲ دانشآموزان. مجله روانشناسی مدرسه،4(4)93-76.
سلیمانی، امید. (1396). رابطه خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت با سازگاری تحصیلی. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 10(17)،41-23.
شیخ الاسلامی، علی؛ جعفری، عیسی و عبادیان، علی. (1395). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر خود پندارهی دانش آموزان دارای افت تحصیلی. فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش در نظامهای آموزشی، 10(32)، 48-32.
ﻃﺎرﻣﻴﺎن، فاطمه و ﻣﻬﺮﻳﺎر، اسد. (1387). اثربخشی برنامۀ آموزش مهارتهای زﻧـﺪﮔﻲ، ﺑﻪﻣﻨﻈﻮر ﭘﻴﺸﮕﻴﺮی از ﻣﺼﺮف ﻣﻮادﻣﺨﺪر در دانشآموزان دورة راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ. ﻣﺠﻠﺔ داﻧﺸﮕﺎه علوم پزشکی زﻧﺠﺎن، دوره 16(65)،77-88.
طاهر، محبوبه؛ نوروزی، اصغر و تقی زاده رمی، فاطمه. (1393). اثربخشی آموزش حل مسئله بر اضطراب امتحان دانشآموزان. فصلنامه تحول روانشناختی کودک. دوره اول، شماره (1).
علی پور، احمد؛ هاشمی، تورج؛ باباپورخیرالدین، جلیل و طوسی، فهیمه. (1389). رابطه بین راهبردهای مقابلهای و شادکامی دانشجویان. فصلنامه روانشناسی دانشگاه تبریز. 5 (18).
کدیور، پروین؛ فرزاد، ولیالله؛ کاوسیان، جواد و نیکدل، فریبرز. (1388). رواسازی پرسشنامه هیجانهای تحصیلی پکران. فصلنامۀ نوآوریهای آموزشی، شمارۀ 32، سال هشتم.
علیمردانی، محمد. (1394). اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی در تکانش گری نوجوانان دختر دارای علائم اختلال سلوک. 9(31)، 254-227.
کونور، کی. ام؛ و دیویدسون، جی. آر. تی. (1391). مقیاس تابآوری. ترجمه: قربانی، زهره. تهران: آزمون یار پویا.
گل پرور، فرشته. (1396). اثربخشی مهارتهای مراقبتی والدین و مداخلههای تربیتی کلاس محور بر شایستگیهای هیجانی- اجتماعی و انگیزش پیشرفت دانشآموزان. رساله دکتری تخصصی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تبریز.
گلپرور، فرشته، گلپرور؛ فیروزه و گلپرور، حبیبه. (1394). بررسی ادراک نیروهای انسانی مدارس از چالشهای مشاوره در مدارس ایران (مطالعه پدیدارشناسی). ارسال شده به دومین همایش ملی روانشناسی مدرسه. اردبیل:22 اردیبهشت 1395.
وحیدی، محمد؛ ابویی مهریزی، وجیهه؛ قادری، عبد الرسول و مهیمنی، آنوشا. (1397). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر خودتنظیمی هیجانی دانش آموزان پسر متوسطه شهر شیراز. فصلنامه علمی پژوهشی آموزش پژوهی، 13(7)، 43-33.
ناصری، جهانگیر؛ خدادادی، جواد و رضایی، محسن. (1391). اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی به والدین با الگوی یادگیری جانشینی بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر دبیرستانی. فصلنامه نسیم تندرستی، 5(2)،32-26.
ماجدی، مائده. (1385). مطالعه میزان اثربخشی حل مسئله بر مدیریت خشم و بیان هیجانات. مجله مطالعات ناتوانی، 4(7)، 39-33.
هادی زاد، تقی؛ پور صدوقی، ابوالفضل؛ عباسی، سعید و کنعانی، زاهد. (1391). رابطه بین نگرشهای مذهبی، شادکامی و تابآوری در بین نوجوانان. ششمین کنفرانس بینالمللی روانپزشکی کودکان و نوجوانان. دانشگاه علوم پزشکی تبریز.
هاشمیان، فرزانه. (1393). بررسی رابطه بین خودکارآمدی و استرس کارکنان در سازمان جهاد کشاورزی استان قم. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پردیس قم.
ولی پور، احمد؛ بالویی جامخانه، عزتالله و سقایی، سحر. (1392). بررسی و مقایسه تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر میزان رضایت از زندگی بر میزان رضایت از زندگی دانشآموزان. فصلنامه علمی پژوهش تحقیقات مدیریت آموزش، سال چهارم.
Berk, M. M., & Fredrickson, B. L. (2013). "Regulation of positive emotions": Emotion regulation. Journal of Sport Psychology, 19(1),12-21
Bolton, K. W. (2013), "Development And Validation Of The Resilience Protective Factors Inventory":A Confirmatory Factor Analysis.
Botvin, G. J., & Griffin, K. W. (2015). Preventing tobacco, alcohol, and drug abuse through life skills training. Handbook of drug abuse prevention research, intervention strategies, and practice. Washington DC: American Psychological Association.
Connor, K. M., & Davidson, J. R. T. (2003), "Development of a new resilience scale: the Connor-Davidson Resilience Scale (CD-RISC)". Journal of depression and anxiety, 18,76-82.
Deveson, A. (2004), "Resilience: rising above adversity. Keynote address.Department of Veteran Affairs National Rehabilitation Conference". Retrieved 12 May 2008 From the World Wide Web: www.veterans@act.gov.au
Durlak, J.W., Dymnicki. A.B., & Taylor, R.B. (2013), "The Impact of Enhancing Students social and Emotional Learning: A metaanalysis of school-based univerntions collaborative for academic, social and emotional learning (CASEL)". Journal of ChildDevelopment,82, 1,405-302.
Gotez, T. (2009). "Academic selfconcept and emotion relations: Domain specificity and age effect": Contemporary Educational Psychology, 35, 44-58.
Gok, T, & silay, I, (2013), "The Effects of Problem Solving on Students, Achievement,Attitude and Motivation. Journal of Lat. Am, J, Phys, Educ,4(1),7-21.
Gross, C. G. (2004), "Brain, vision, memory: tales in the history of neuroscience. Cambridge", MA: MIT Press.
Glidin, L.M., Billings, F.J.,& jobe, M. (2009). Personality, coping style and well-being of parents rearing children with developmental disabilities. Journal of intellectual disability research, 12,942-962.
Hammond.W.,Zimmerman.R(2015),"Strengths-Based.perspective.Rettrived". From:www.resil.ca.2016/08/22
Hansson, K., & Lund Bland, a. (2014). Couple therapy effecteveness of treatment and long term follow up. Jounal of family therapy, 32,3
Jakubowski. S. F., Milne, E. P., Brunner, H., & Miller, R. B. (2011). A review of empirically supported marital enrichment programs. Family Relations, 53(5), 528-536.
Joining, H. (2009). The long term effects of the couple communication program, Journal of Marital & Family therapy, 8(4),463-468.
Kang, S.R (2005)." Resilience at work., Broadway", AMA con.American management association, NY 10019.
Klingman, D. (1998).stage of marriage and commitment relationship. MSW Orlando, Florida.
Masten, A. S. (2001). "Ordinary magic: Resilience processes in development". Journal of American Psychologist, 56(3), 227-238.
Mohammadzadeh, M., Awang, H., Hayati, K. S., & Ismail, S. (2017). The effects of a life skills-based intervention on emotional health, self-esteem and coping mechanisms in Malaysian institutionalised adolescents: Protocol of a multi-centre randomized controlled trial. International Journal of Educational Research, 83, 32-42.
Merrell, K.W.,Cohn.B.P.,&TOM, K M. (2011),"Development and validation of a teacher report masure for asseessing social-emotional strengths of children and adolescents". Journal of school psychology Review,40.226-241.
Merrell, K.W, Cohn.B.P.,&TOM, K M. (2011),."Development and validation of a teacher report masure for asseessing social-emotional competencies in children and adolescents". Journal of Child and FamilybStudies,20(8):529-540.
Myers, D. G. (2003), "Exploring Psychology" 3rd Ed، New York:Worth Publishers.
Myers, D. G, & Terner, A, (2009).The funds, friends, and faith of happy people. American Psychologist, 55, 56-67.
Nese, N, T, Doerner, E, Romer, N, Kaye, N.,Merrell. W., &Tom K.M. (2012). "Social Emotional Assets and Resilience Scales: Development of a strength-based short-form behavior rating scale system": Journal of Educationa Research Online,1(9): 124-139.
Pekrun, R. (2006), "The control value theory of achievement emotions: Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice". Educational Psychology Review, 18, 315-341.
Pekrun, R. Goatz, T. Titz, W. & Perry, R.P (2002), "Academic emotions in student selfregulated learning and achievement program at qualitative and quantitative research Educational Psychologist", 37, 91-105.
Pekrun, R. (2017), "The control-value theory of achievement emotions: Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice. Educational Psychology Review", 18, 315-341.
Stavova, O. Fetchenhauer, D. Schlosser, T. (2012). Why are religious people happy? The effect of the social norm of religiosity across countries, Social science Research,42 (1), 90–105.
Shayan, N & AhmadiGatab, T., (2012), "The effectiveness of social skills training on students' levels of happiness". Social and Behavioral Sciences. 46, 2693 – 2696.
Unicef, (2005), "which skills are life skills?" www.life skills based,education. )Jun 2007).
Williamson, M. (2004),"The Importance of father in relationship to their daughter's psychosexual development psychodynamic practice" 10, 207-219.
Wang, M.T., Willett, J.B., & Eccles, J.S. (2012). The assessment of school engagement: Examining dimensionality and measurement invariance by gender and race/ethnicity. Journal of School Psychology, 49, 465-480.