منابع
اسلاوین، رابرت ای. (2006). روانشناسی تربیتی؛ نظریه و کاربست. ترجمه: یحیی سید محمدی، 1389، تهران: نشر روان.
افضل نیا، محمدرضا. (1392). طراحی و آشنایی با مراکز مواد و منابع یادگیری. تهران: سمت.
بنتهام. سوزان. (2002). روانشناسی تربیتی. ترجمه اسماعیل بیابانگرد. (1384). تهران: رشد.
تقی پور، علی، کریمی، فاطمه زهرا، موسوی بزاز، سید مجتبی، خسروی، عنبران، زهرا و عبدالهی، محبوبه. (1393). ساختار عاملی و پایایی نسخه فارسی ابزار ارزیابی یادگیری مادامالعمر (JeffSPLL-MS). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(11)، 988-997.
ثناگو، اکرم، جویباری، لیلا و مهرآور، فاطمه. (1391). بررسی دیدگاه گروهی از دانشجویان علوم پزشکی در خصوص جو سازمانی و محیط دانشگاهی. فصلنامه جنتاشاپیر، 3(2)، 303-309.
رابینز، استیفن. (1987). تئوری سازمان ساختار، طراحی و کاربردها. ترجمه سید مهدی الوانی و حسن داناییفرد. (1388). تهران: انتشارات صفار اشراقی.
سجادی منزه، حمیدرضا و پیرخائفی، علیرضا. (1396). اثربخشی الگوی خلاقیت درمانی بر ارتقای انگیزه و عملکرد تحصیلی دانشآموزان. فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 4(16)، 39-48.
سلطانی عربشاهی، سید کامران، بیگدلی، شعله، کوهپایه زاده، جلیل و جعفرپور، اکرم. (1392). طراحی ابزار پایا و روا برای تعیین عوامل انگیزشی مؤثر بر یادگیری دانشجویان پزشکی، بر اساس مدل انگیزشی کلر. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 6(4)، 241-246.
سوری، احمد، مصطفایی، فاطمه و ساعدی، علیمحمد. (1395). تکنیکهای کاربردی مهارتهای روانشناختی- تربیتی، (ویژه افسران صف و آموزش). تهران: انتشارات دانشگاه علوم انتظامی.
شهسوارانی، امیرمحمد، رسولزاده طباطبائی، سیدکاظم، عشایری، حسن و ستاری، کلثوم. (1389). تأثیر استرس بر توجّه انتخابی و متمرکز بینایی با در نظر گرفتن اثر آن در آموزش و یادگیری. اندیشههای نوین تربیتی، 6(4)، 169-194.
غلامی رزینی، محسن، غلامی، احسان و یوسف پور، پرویز. (1393). تأثیر انگیزه بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پلیس. مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، 7(2)، 107-126.
گنجی، حمزه. (1384). روانشناسی عمومی. تهران: انتشارات ساوالان.
مولوی، پرویز، رستمی، خلیل،فدائی نائینی، علیرضا، محمدنیا، حسین و رسولزاده، بهزاد. (1386). بررسی عوامل مؤثر در کاهش انگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل. مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، 25(1)، 53-58.
ناصح، لادن، مردانیان دهکردی، لیلا و ناصح، حامد. (1396). بررسی انگیزه تحصیلی و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد. مجله مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 12(12)، 27-39.
نوروزی، رضا، علی، نصرتی هشی، کمال، حاتمی، مصطفی و متقی، زهره. (1394). بررسی رابطه بین جوّ دانشگاه با انگیزش تحصیلی دانشجویان (ارتباطی، مشارکتی، دانشجو محوری، معنوی). فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 14(15)، 77-100.
هرگنهان، بی ار، السون و میتو اچ. (2002). مقدمهای بر نظریههای یادگیری. ترجمه علیاکبر سیف. (1395). تهران: نشر دوران.
هومن، حیدرعلی. (1390). راهنمای عملی پژوهش کیفی. تهران: سمت.
References
Castillo-Angeles, M., Calvillo-Ortiz, R., Barrows, C., & Chaikof. E.L. (2020). The Learning Environment in Surgery Clerkship: What are Faculty Perceptions?
Journal of Surgical Education, 77(1): 61-68
. https://doi.org/10.1016/j.jsurg.2019.07.003
Chang, Y.-S., Hu, K.-J., Chiang, C.-W. & Lugmayr, A. (2020). Applying Mobile Augmented Reality (AR) to Teach Interior Design Students in Layout Plans: Evaluation of Learning Effectiveness Based on the ARCS Model of Learning Motivation Theory.
Sensors, 20, 105.
http://doi:10.3390/s20010105
Harter S, (1981) .A new self -report scale of intrinsic versus extrinsic orientation in classroom: Motivational and informational components. Developmental Psychology, 17 (3): 300-312.
Harter S, (1980). A model of mastery motivation in children: Individual differences and developmental change, In W. A. Collins, Minnesota Symposium on child psychology, 14(pp.213-225). Hill Sdale, NJ: Erlbaum.
Moyles, J. R. (1992). Organization for learning in the primary classroom. Buckingham: Open University press. A very interesting and practical book aimed at teachers.
Varma, R., Tiyagi, E., & Gupta, J. (2005). Determining the quality of educational climate across multiple undergraduate teaching sites using the DREEM inventory.
BMC Medical Education. 5(1):8-10.
https://doi:10.1186/1472-6920-5-8
استناد به این مقاله: عینی پور، جواد، حبیب زاده، اصحاب و ابراهیمی قوام، صغری. (1400). الگوی تأثیر عوامل محیطی- اجتماعی بر چرخه انگیزش-یادگیری مادامالعمر دانشجویان پلیس.
فصلنامه روان شناسی تربیتی، 17(61)، 7-27. doi: 10.22054/jep.2021.54693.3114
Educational Psychology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.