ابراهیمی، ابوالفضل. (1387). باورهای آخرتنگرانه و رابطه آن با سلامت روانی. روانشناسی و دین، 1 (3)، 125-107.
ابراهیمی، ابوالفضل و بهرامی احسان، هادی. (1390). رابطه آخرتنگری با سلامت در دانشجویان دانشگاه تهران و طلاب علوم دینی حوزه علمیه قم. روانشناسی و دین، 4 (2)، 62-45.
برجعلی، محمود؛ بگیان کولهمرز، محمدجواد؛ بختی، مجتبی و عباسی، مسلم. (1392). اثربخشی آموزش دلگرمی مبتنی بر رویکرد آدلری بر بهبود بهزیستی هیجانی و اجتماعی دانشآموزان مدارس شبانهروزی. فصلنامه خانواده و پژوهش، 10 (4)، 83-101.
جعفریان، هادی و غفاری، سیدخلیل. (1395). تربیت دینی و تأثیر آن بر اخلاق فردی و اجتماعی دانشآموزان ابتدایی (مطالعه موردی: دانشآموزان مقاطع سوم تا پنجم ابتدایی مشغول به تحصیل در حوزه شهرستان شهر کرد). کنگره بینالمللی علوم انسانی، مطالعات فرهنگی، تهران.
دلاور، علی. (1390). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. تهران: چاپ چهارم، انتشارات رشد.
سبزی، ندا و فولادچنگ، محبوبه. (1397). اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر ادراک شایستگی و شادکامی دانشآموزان پسر مقطع ششم ابتدایی شهر شیراز. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 19 (4)، 123-114.
سعادتی شامیر، ابوطالب؛ زحمتکش، زینب و خجسته، شهلا. (1391). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی رفتاری بر افزایش بلوغ عاطفی و شادکامی. فصلنامۀ پژوهشهای تربیتی، 33 (8)، 1-12.
شجاعی، مسلم؛ حسینی دهشیری، افضل السادات و محبی، علی (1398). الگوی رشد دینی و اخلاقی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین. فصلنامه پژوهشهای دانش انتظامی، 21 (14)، 154-132.
شکوهی، غلامحسین (1396). مبانی و اصول آموزشوپرورش. چاپ سی و پنجم، مشهد: انتشارات آستان قدس.
صالحی، لیلی و سیف، دیبا. (1391). الگوی پیشبینی احساس تنهایی بر مبنای تعامل معلم با دانشآموز و ابعاد ادراک شایستگی در میان نوجوانان با و بدون نقص بینایی. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 2 (5)، 64-44.
طوبایی، محمدتقی (1385). مروری بر جایگاه آخرتگرایی در مدیریت اسلامی و تأثیر آن در حوزه وظیفۀ برنامهریزی. فصلنامه اندیشه صادق، 23، 40-17.
قاسم پور دهاقانی، علی و نصر اصفهانی، احمدرضا. (1391). رویکرد معنوی و برنامهریزی درسی،. مجله پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 19 (13)، 92-71.
گل پرور، محسن؛ جوادیان، زهرا؛ استبرقی، الهام و عریضی، حمیدرضا. (1390). ساخت و اعتباریابی پرسشنامههای باور به جهان آخرت و باور به جهان آخرت عادلانه اسلامی. معرفت فرهنگی اجتماعی، 2 (4)، 141-125.
معنوی پور، داود (1391). ساخت مقیاس سنجش رشد اخلاقی برای دانشآموزان. فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 7 (4)، 96-90.
مکارم شیرازی، ناصر (1389). پیام قران (ج 5). تهران: انتشارات دارالکتب الاسلامیه.
منصور نژاد، زهرا؛ پورسید، رضا؛ کیانی، فریبا و خدابخش، محمدرضا. (1392). اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر تحول بلوغ عاطفی دانشجویان دختر در آستانه ازدواج. مجله اصول بهداشت روانی، 15 (3)، 70-158.
میکائیلی منیع، فرزانه؛ نوری زاد، نرگس و هاشمی، سهیلا. (1393). بررسی رابطه آخرت نگری، هدفمندی در زندگی، امید و انگیزش تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 9 (36)، 206-182.
نصراله، خدایار؛ قاسمی، فرشید و قلتاش، عباس. (1392). بررسی میزان توجه به مؤلفههای تربیت اخلاقی در کتابهای درسی (مطالعات اجتماعی، فارسی و هدیههای آسمانی) پایه ششم دوره ابتدایی.
همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، دوره 12.
وجدانی، فاطمه و آقایی، جواد. (1396). نقش صبر مربی در فرآیند تربیت دینی و راهکارهای تقویت آن. پژوهشنامه اخلاق، 10 (36)، 29-52.
Aashra, B. K. , & Jogsan, Y. A. (2013). Emotional Maturity and SelfActualization in Graduate and Post-Graduate Students. Journal of Research in Humanities and Social Science, 1(4), 15-18.
Arthur, G. , Kristjánsson, K. , Harrison. T. Sanderse. W. Wright. D. (2018). Teaching Character and Virtue in Schools. London and New York. Routledge.
Boom, J. , Brugman, D. (2005). Measuring moral development in adoles - cents. In: A. Wouter Haaften editor. Moral Sensibilities and Edu - cation; Volume 3: The adolescent. Dublin: Concorde Pub. 2005.
Boric, M. , Drazen, G. , & Durdica, M. (2010). The relations between types of motivation in sport and perceived sport competence. Physical Education and Sport, 8 (1), 6-69.
Camelo-Lavadores A. K, Sanchez-Escobedo P, Pinto-Sosa J, (2017). Academic Self-Efficacy of High Achieving Students in Mexico, Journal of Curriculum and Teaching, 6 (2), 84-89.
Chandra, S. & Joshi. R. (2013 ). Positive and Academic Adjustment in Transition Phase Language International Multidisciplinary Journal of Applied Research, 1(4), 532455.
Chen, J. , Yeh, C. , & Kennedy, C. (2007). Weight status, self-competence, and coping strategies in Chinese children. Journal of Pediatric Nursing, 3 (22), 176-185.
Durayappah, A. (2011). The 3P Model: A general theory of subject well-being. Journal of Happiness Studies, 12(4), 681-716.
Galinha I, Pais-Ribeiro J. L. (2011). Cognitive, affective and contextual predictors of subjective wellbeing. International Journal of Wellbeing 2(1), 34–53.
Gibbs, J. C. (2013). Moral development and reality: Beyond the theories of Kohlberg, Hoffman, and Haidt. Oxford: Oxford University Press; 2013. doi: 10. 1093/acprof:osobl/9780199976171. 001. 0001.
Greenway, K. A. (2006). The Role of Spirituality in Purpose in Life and Academic Engagement. Journal of College & Character, VII(6), 1-5.
Harter, S. (1982). The Perceived Competence Scale for Children. Child Development, 3 (52), 87-97.
Hooghe, M. (2012). Is sexual well-being part of subjective well-being? An empirical analysis of Belgian (Flemish) survey data using an extended well-being scale. Journal of Sex Research, 49 (2–3), 264–273.
Jainz, A. (2017). The Re-emergence of Character Education in American Education Policy. American Journal of Educational Studies, 53(14): 239-254.
Jennifer, A. S. , & lee, S. (2011). Perceived competence and subjective experience of nineth graders vs. other high school students in science. Presented at the Annual of the American Educational Research Association.
Kaplan, A. , & Maehr, M. L. (1999). Enhancing the motivation of African American students: An achievement goal theory perspective. Journal of Negro Education, 68, 23–35.
Kapri, U. C. , & Rani, N. (2014). Emotional Maturity: Characteristics and Levels. International journal of technological exploration and learning, 3(1), 359-361.
Kline, R. B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling. New York, NY: Guilford
Lent, R. W. , Tavei ra, M. C. , Pinto, J. C. , & Sil va, A. D. (2014). Social cognitive predictors of well -being in African college students. Journal of Vocational Behavior, 84, 266 -272.
Lind, G. (2005). The cross-cultural validity of the Moral Judgment Test: Findings from 29 cross-cultural studies. Paper Presented at The Conference of the American Psychological Association; 2005; Massachusetts, USA.
Mc Bride, M. L. (2012). Examining hope, self- efficacy, and optimism as a motivational cognitive set predicting academic achievement and general well- being in a diverse educational setting. Doctoral Dissertation, University of Alabama.
McInerney, D. M. , Cheng, R. W. , Mok, M. M. C. , & Lam, A. K. H. (2012). Academic self-concept and learning strategies: Direction of effect on student academic achievement. Journal of Advanced Academics, 23(3), 249-269.
McKune, B. , & Hoffmann, J. P. (2009). Religion and Academic Achievement among Adolescents. Interdisciplinary Journal of Research on Religion, 10(5), 1-21.
Midgley, C. , Maehr, M. L. , & Urdan, T. (2002). Patterns of adaptive learning survey (PALS) University of Michigan.
Midgley, C. , Maehr, M. L. , & Urdan, T. (2002). Patterns of adaptive learning survey (PALS) University of Michigan.
Mooney, M. (2012). Religion, College Grades, and Satisfaction among Students at Elite Colleges and Universities. Sociology of Religion, 71(2), 197-215.
Nehra, S. (2014). Relationship between adjustment and emotional maturity of IX class students. Educationia Confab, 3(2), 14-22.
Ninot, G. , Bilard, J. , & Delignieres, D. (2005). Effects of integrated or segregated sport participants on the physical self for adolescents with mental retardation. Journal of Intellectual Disability Reaserch, 5 (49), 682-689.
Noddings. N, (2010), Moral Education in an Age of Globalization, Educational Philosophy and Theory, Vol. 42, No. 4, pp. 390-396.
Orkibi, H. , Ronen, T. , & Assoulin, N. (2014). The subjective well-being of Israeli adolescents attending specialized school classes. Journal of Educational Psychology, 106(2): 515–526.
Ozmete, E. (2011). Subjective well-being: A research on life satisfaction as cognitive component of subjective well-being. International Journal of Academic Research, 3(4), 55-61.
Passini, S. (2010). Moral reasoning in a multicultural society:Moral inclusion and moral exclusion. Journal for the Theory of Social Behavior, 40,21-38.
Phan, H. P. , NGU, B. H. , & Alrashidi, O. (2016). Role of student well-being: A study using structural equation modeling. Psychological Reports, 29(3): 77-105.
Putwain, D. V. , Connors, L. , Symes, W. , & Douglas-Osborn. E. (2011). Is academic buoyancy anything more than adaptive coping? Anxiety, Stress and Coping, 1-10.
Rafeedali, E. (2017). Influence of self consept and emitional maturityon leadership Behavior of secondary schools Headsin Kerala, India. European Journal of Education Studies, 8(11), 11-19.
Rand, K. L. , Martin, A. D. , & Shea, A. M. (2011). Hope, but not optimism, predicts academic performance of law students beyond previous academic achievement. Journal of Research in Personality, 12(1): 683–686.
Raufelder, F & Ringeisen, S. (2016). Associations of student- temperament and educational competence with academic achievement. The role of teacher and student gender. Teacher and Education Journal, 27 (5), 242- 251.
Samdal‚ O. , Wold, B. , & Bronis. M. (2012). Relationship between students Perception of School Environment, their satisfaction with school and perceived academic achievement, An International study. School Effectivess and school Improvement, 10, 296-320.
Satici, S. A. (2016). Psychological vulnerability, resilience, and subjective wellbeing: The mediating role of hope. Personality and Individual Differences, 26(2): 68–73.
Singh, D. , Kaur, S. , & Dureja, G. (2012). Emotional maturity differentials among university students. Journal of physical education and sports managements, 3(3), 41-45.
Singh, Y. , & Bhargava, M. (1990). Manual for Emotional Maturity Scale. Agra: National Psychological Corporation, 12(9), 7-16.
Steinmayr R, Heyder A, Naumburg C, Michels J and Wirthwein L (2018) School-Related and Individual Predictors of Subjective Well-Being and Academic Achievement. Front. Psychol. 9:2631. doi: 10. 3389/fpsyg. 2018. 02631.
Teylor, J. L. (2015). Person-environment interaction: Effects of student-faculty congruence on academic satisfaction and achievement of student. A dissertation submitted for doctor of education, Washington State University.
Villavicencio, F. T. & Bernardo, A. B. I. (2013). Positive academic emotions moderate the relationship between selfregulation and academic achievement. British Journal of Educational Psychology, 83, 329˚340.
Wilber, K. (1997), the Eye of Spirit, Boston and London: Shambhala Publications, Inc.
Yusoff, M. S. B. , Rahim, A. F. A. , Pa, M N. M. , & Mey, S. C. (2011). The validity and reliability of the USM Emotional Quotient Inventory (USMEQ-i). Its use to measure emotional quotient (EQ) of future medical students. International Medical Journal, 18(4), 283-287.