ابراهیمپورکومله، سمیرا؛ نادری، عزت اله و سیفنراقی، مریم. (1397). شناسایی و بررسی ویژگیهای مطلوب عناصر برنامه درسی برای نیل به پرورش مهارتهای حل مسئله در درس مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی تحصیلی. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 6 (1)، 100 – 135.
داناییفرد، حسن؛ الوانی، سیدمهدی و آذر، عادل. (1398). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران: انتشارات اشراقی، صفار.
صادقی، سیامک؛ درانی کمال و کرمدوست، نوروزعلی. (1397). بررسی کیفیت فعالیتهای آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بوعلیسینا (بر اساس مدل تحلیل اهمیت - عملکرد). فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 8 (1)، 141- 158.
عارفی، محبوبه؛ زندی، خلیل و شهودی، مریم. (1390). بررسی کیفیت رشته علوم تربیتی در دانشگاه کردستان بر اساس مدلهای کانو و گسترش عملکرد کیفیت. فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی، 7 (1)، 125، 150.
لوننبرگ، فردریک و ارنشتاین، آلن. (2011). برنامهریزی درسی: تحلیل و بهسازی تدریس (ترجمه مرحوم مصطفی شریف، 1390). جهاد دانشگاهی دانشگاه اصفهان.
موسوی، ستاره؛ نیلی، محمدرضا؛ نصر، احمدرضا و مسعود، محمد. (1396). تبیین شاخصهای نوآوری در فعالیتهای یاددهی و یادگیری رشتههای هنری مبتنی بر آموزههای سازندهگرایی و میزان کاربست آن. دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، 5 (1)، 143 – 166.
Akker, J, V, D. (2003). Curriculum perspectives: An Introduction: In J. van den Akker, U. Hameyer, & W. Kuiper (Eds.), Curriculum landscapes and trends (pp. 1-10). Dordrecht, the Netherlands: Kluwer.
Beauchamp, G. (1981). Curriculum theory (4th Ed.). Itasca, Ill.: F.E. Peacock Publishers.
Cooper, H. (1989). Homework, White Plains, NY: Longman.
Cooper, H. (2001). Homework for All--in Moderation. Educational leadership, 58(7), 34-38.
Cooper, H. Robinson, J. & Patall, E. (2006). Does homework improve academic achievement? A synthesis of research, 1987–2003. Review of Educational Research, 76(1), 1–62.
Creswell, J. W. and V. L Plano Clark, (2007). Designing and Conducting Mixed Methods Research. London: Sage Publication Inc.
Creswell, W. (2011). Educational research: planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. 4th ed. Boston: Pearson pub.
Dehghani, M. Pakmehr, H. Jafari Sani, H. (2011). Managerial of challenges curriculum implementation in higher education. Procedia Social and Behavioral Sciences, (15), 2003-2005.
Dettmers, S. Trautwein, U. & Ludtke, O. (2013). The relationship between homework time and achievement is not universal: Evidence from multilevel analyses in 40 countries. School Effectiveness and School Improvement, 20 (4), 375–405.
Dettmers, S. Trautwein, U. Ludtke, O. Goetz, T. Frenzel, A. C. & Pekrun, R. (2011). Students' emotions during homework in mathematics: Testing a theoretical model of antecedents and achievement outcomes. Contemporary Educational Psychology, 36, 25-35.
Edstrom, K. (2008). Doing course evaluations as if learning matters most. Higher Education Research and Development, 27(2), 95–106.
Eisner, E.W. (1994). Educational Imagination. Macmillan Publishing Company.
Epstein, J. L. & Van Voorhis, F. (2012). The changing debate: From assigning homework to designing homework. In S. Suggate & E. Reese (Eds.), Contemporary debates in child development and education, 263–273.
Epstein, J. L. & Van Voorhis, F.L. (2000). More than minutes: teachers´ roles in designing homework. Educational Psychologist, 36 (3), 181- 193.
Fernandez-Alonso, R. Suarez-Alvarez, J. & Muniz, J. (2015). Adolescents’ homework performance in mathematics and science: Personal factors and teaching practices. Journal of Educational Psychology, 107 (4), 1075 -1085.
Fleith, D. D. S. (2000). Teacher and student perceptions of creativity in the classroom environment, Roeper Review, 22 (3), 148-153.
Harvard, J. (2010). Bye-bye, Blue Books? Harvard Magazine.
Hoover-Dempsey, K. V. Battiato, A. C. Walker, J. M. Reed, R. P. DeJong, J. M. & Jones, K. P. (2001). Parental involvement in homework. Educational Psychologist, 36(3), 195–209.
Jordens, J. Z. & Zepke, N. (2009). A network approach to curriculum quality assessment. Quality in Higher Education, 15, (3), 279-289.
Keith, T. Z. (1982). Time spent on homework and high school grades: A large-sample path analysis. Journal of educational psychology, 74(2), 248.
Kidwell, V. (2004). Homework. London: Continuum.
Klein, M.F. (1985). Curriculum Design. International Encyclopedia of Education: Curriculum Studies. Volume II. Husen, T. and Postlethwaite editors, Pergamon Press: Oxford England, 1985, pp. 1163-1170.
Kunter, M. Baumert, J. & Koller, O. (2007). Effective classroom management and the development of subject-related interest. Learning and Instruction, 17 (5), 494-509.
Lunenburg & Ornstein. (1996). Educational Administration: concepts and practices. Second Edition. Wadsworth Publishing Co. California. 27 (1), 65-90.
Ramirez-Velarde, R. Sanhueza-Olave, M. Alexandrov, N. & De Marcos-Ortega, L. (2015). Do learning activities matter? Interactive collaborative and blended learning (ICBL), International Conference on, 76-82.
Robinson, K. (2006). Do school skill creativity? Video on TED.com.
Scott, T. & Brysiewicz, P. (2016). African emergency nursing curriculum: Development of a curriculum model. International Emergency Nursing, 27, 60-63.
Sriklaub, K. Wongwanich, S. (2014). Learning activities aimed at promoting students’ interest: synthesis of master teachers’ activity organizing methods via TV media. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 116, 3375 – 3380.
Trautwein, U. Niggli, A. Schnyder, I. & Lüdtke, O. (2009). Between-teacher differences in homework assignments and the development of students' homework effort, homework emotions, and achievement. Journal of Educational Psychology, 101(1), 176.
Tyler, R. W. (1949). Basic Principles of Curriculum and Instruction. The University of Chicago Press.
Vatterott, C. (2009). Rethinking homework: Best practices that support diverse needs. Alexandria.VA: ASCD.
Xu, J. (2012).
Homework and academic achievement. In J. Hattie, & E. M. Anderman (Eds.), International guide to student achievement (pp. 199- 201). New York: Routledge.
استناد به این مقاله: باقریان فر، مصطفی.، نصراصفهانی، احمدرضا.، آهنچیان، محمدرضا. (1400). شناسایی شاخصهای مطلوب برای فعالیتهای یاددهی و یادگیری دروس رشتههای علوم انسانی دانشگاهها و میزان توجه به آنها،
فصلنامه روانشناسی تربیتی ، 17(60)، 327-364.
DOI: 10.22054/JEP.2022.53744.3069
Educational Psychology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.