پیک سنجش (1393الف). راهنمای داوطلبان برای انتخاب رشته و ضوابط پذیرش دانشجو در آزمون سراسری 93، سال نوزدهم، شماره 14.
پیک سنجش (1393ب). نمره کل آزمون چگونه ساخته می شود؟، سال نوزدهم، شماره 16.
تیلور، کاترین، اس. (2013). روایی و رواسازی. ترجمه یونسی (1398). انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی.
خدایی، ابراهیم (1393). توضیحات رئیس سازمان سنجش درباره سهمیه ها. https://www.tabnak.ir/fa/news/
شارعپور، محمود (1386). جامعهشناسی آموزش و پرورش. تهران: انتشارات سمت.
فاطمه اسلامی هرندی، فریبا کریمی، محمدعلی نادی (1398). شناسایی مؤلفه های عدالت آموزشی در آموزش و پرورش ایران، فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی، 13(47)، ۵۵-۷۵.
لرد، فردریک، ام. (1980). کاربردهای نظریه سؤال- پاسخ. ترجمه دلاور و یونسی (1391). انتشارات رشد.
مگنوسون، داوید. (1966). مبانی نظری آزمونهای روانی. ترجمۀ محمد نقی براهنی (1370)، انتشارات دانشگاه تهران.
یونسی، جلیل اسکندری، فرزاد، ، دلاور، علی، فلسفینژاد، محمدرضا، فرخی، نورعلی (1393). مقایسه توانمندی رویکرد بیزی مدل IRTچندسطحی و مدل کلاسیک چندسطحی: تحلیل دادههای آزمون فیزیک تیمز پیشرفته (2008)، فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 5 (15)، ۱۶۶-۱۸۶.
یونسی، جلیل، دلاور، علی، اسکندری، فرزاد، فلسفینژاد، محمدرضا، فرخی، نورعلی (1393). توانمندی رویکرد بیزی مدل چندسطحی: تحلیل دادههای آزمون ریاضیات تیمز پیشرفته (2008)، فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، 8 (24)، ۲۹۵.
References
Bennett, C. , Both, C. & Yeadle, S. (2001). Mainstreaming equality in the committees of the Scottish parliament. University of strathclyde.
Beretvas, S. N., & Kamata, A. (2005). The multilevel measurement models: Introduction to the special issue. Journal of Applied Measurement, 6, 247-254.
Bloom, H. S. (2005). Learning more from social experiments: Evolving analytic approaches.
Brennan, R. L (2006). (Ed.). Educational measurement (4th ed.). Westport, CT: Praeger.
Embereston, Susan E.; Reise, Steven P. (2000). Item Response Theory for psychologists. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, Mahwah, New Jersey. London.
Feinberg, R. A., & Rubright, J. D. (2016). Conducting Simulation Studies in Psychometrics. Educational Measurement: Issues and Practice, 35(2), 36-49.
Feldman, S. (2001). Closing the Achievement Gap. American Educator, 25(3), 7-9.
Fox, J. P. (2010). Bayesian Item Response Modeling: Theory and Applications. New York: Springer.
Fox, J.-P. (2001). Multilevel IRT: A Bayesian Perspective on Estimating Parameters and Testing Statistical Hypotheses. PhD dissertation, University of Twente, Faculty of Behavioural Sciences.
Ganzeboom, H.B.G., Treiman, D.J., and Ultee, W. (1991). Comparative intergenerational stratification research: Three generations and beyond, Annual Review of Sociology, 17: 277-302.
Gee, J. P. (2008). A sociocultural perspective on opportunity to learn. Assessment, equity, and opportunity to learn, 76-108.
Goldstein, H. (2003). Multilevel Statistical Models, 3rd ed. London: Hodder Arnold.
Golstein, H. (1999). Multilevel Statistical Models. London: Institute of Education, Multilevel Models Project.
Herman, J. L., Klein, D. C., & Abedi, J. (2000). Assessing students' opportunity to learn: Teacher and student perspectives. Educational Measurement: Issues and Practice, 19(4), 16-24.
Kamata, A., Bauer, D.J. & Miyazaki, Y. (2008).
Multilevel measurement modeling. In A.A. O'Connell & D.B. McCoach (Eds.)
Multilevel Modeling of Educational Data (pp. 345-388). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
Kane, M. T. (2006). Validation. In R. L. Brennan (ed.), Educational measurement (4th Ed.) (pp. 17-64). Westport, CT: Praeger.
Kerckhoff, A.C. (1995). Institutional arrangements and stratification processes in industrial societies, Annual Review of Sociology, 15: 323-347.
Kline, R. B. (1998). Principles and practice of structural equation modeling. New York: Guilford.
Messick, S. (1989). Validity. In R. L. Linn (Ed.), Educational measurement (3rd Ed.) (pp. 13-103). New York: Macmillan.
Mousavi, A. (2013, April). Analyzing data from educational surveys: a comparison of HLM and Multilevel IRT, Paper presented at the annual conference of National council on Measurement in Education. San Francisco. USA.
Muthén, L. K., & Muthén, B. O. (2012). Mplus 7.1 for Windows. Los Angeles, CA: Muthén & Muthén.
New York, NY: Russell Sage Foundation.
Nunnally. J. C. & Burnstein (1994). Psychometric Theory. Mc Graw- Hill book Co.
Raudenbush, S. W. and Bryk, A. S. (2002). Hierarchical Linear Models: Applications and Data Analysis Methods, 2nd ed. Thousand Oaks, CA: Sage.
Rutkowski, L., Gonzalez, E., Joncas, M., & von Davier, M. (2010). International large-scale assessment data issues in secondary analysis and reporting. Educational Researcher, 39(2), 142-151.
Schmidt, W.H., & Maier, A. (2009). Opportunity to Learn. In Sykes, G., Schneider, B., & Plank, D.N (Eds.), Handbook of Educational Policy (p. 541-559). New York, NY: Routledge.
Snijders T. A. B., & Bosker R. J. (2000). Multilevel analysis. An introduction to Basic and Advanced Multilevel Modeling. Thousand Oaks, CA: Sage.
van der Linden, W. J. and Hambleton, R. K. (1997). Handbook of Modern Item Response Theory. New York: Springer.
Vartanian, T. P. (2010). Secondary data analysis. Oxford University Press.
Zimowski, M. F., Muraki, E., Mislevy, R. J., and Bock, R. D. (1996). BILOG MG: Multiple-Group IRT Analysis and Test Maintenance for Binary Items [computer software]. Chicago, IL: Scientific Software International.