اختری، طاهره. (1385). «تأثیر راهبردهای یادگیری زبان دوم بر فرایند یادگیری زبان عربی»، مجله انجمن ادبیات و زبان عربی. علمی-پژوهشی،6، 98-81.
اکبری بورنگ، محمد؛ حسینی، سید علی و شکوهیفرد، حسین. (1393). «رابطه راهبردهای یادگیری و نگرش نسبت به یادگیری زبان انگلیسی با موفقیت در درس زبان انگلیسی در دانشجویان کارشناسی دانشگاه بیرجند»، مجله پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی، 1، 125-107.
پیشقدم، رضا. (1387). «ارتباط راهبردهای یادگیری زبان انگلیسی با جنسیت و راهبردهای غالب یادگیری زبان انگلیسی در زبان آموزان ایرانی»، مجله نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز، 208، 51-23.
خالقیزاده، شراره. (1391). «راهبردهای یادگیری زبان دوم: در جستجوی نمایهای برای زبان فارسی»، مجله فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی تربیتی، 26، 34-1.
خضرلو، سیما؛ و خمیجانی فراهانی، علیاکبر. (1389). «پژوهشی پیرامون آموزش و بازخورد صریح راهبردهای فراگیری زبان: بررسی سن فراگیران»، مجله نقد زبانهای خارجی،2،17-1.
دهقانی، نیلوفر. (1395). تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر روی درک شنیدار زبانآموزان سطح متوسط ایرانی. (پایاننامه کارشناسی ارشد منتشرنشده). دانشکده دریانوردی، چابهار.
زاهدی، کیوان؛ و دریمنش، پرستو. (1387). «تأثیر راهبردهای فراشناختی یادگیری بر موفقیت تحصیلی دانشجویان زبان انگلیسی در آموزش از راه دور»، مجله پژوهشنامه علوم انسانی،58، 143-117.
صحرایی، رضا مراد؛ و خالقی زاده، شراره. (1391). «راهبردهای یادگیری زبان دوم: در جستجوی نمایهای برای زبان فارسی»، فصلنامه روانشناسی تربیتی، 26 (8)، 1-34.
صدیقیفر، زهره؛ و خالقیزاده، شراره. (1396). «تأثیر بهکارگیری راهبردهای فراشناختی، اجتماعی و عاطفی بر میزان موفقیت فارسیآموزان غیر ایرانی در مهارت نوشتاری»، مجله پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، 2، 62-39.
عطار خامنه، فاطمه؛ و سیف، علیاکبر. (1388). «تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری مطالعه فراشناختی انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان»، مجله مطالعات روانشناسی تربیتی،9، 74-57.
علوی، محمد؛ و کیوانپناه، شیوا. (1384). «راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری لغت در رشتههای زبان انگلیسی و غیر زبان انگلیسی»، مجله پژوهش زبانهای خارجی، 27، 105-83.
محمدی، مجتبی. (1388). «ارتباط بهکارگیری راهبردهای یادگیری و سطح مهارت فراگیران زبان انگلیسی بهعنوان یک زبان خارجی»، مجله فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 3، 115-103.
ناتل خانلری، پرویز. (1365). تاریخ زبان فارسی. چاپ دوم. تهران، انتشارات نشر نو.
Arficho Ayele, Z. (2015). “Training in metacognitive, affective and social learning strategies of writing: Its effects in improving students’ use of the strategies”, the case of Hawassa University Students, International Journal of Multidisciplinary Research and Development, 2, (7): 422-428
Chen, M.L. (2014). “Age differences in the use of language learning strategies”, English Language Teaching, 7 (2), 144-151.
Cronbach, I. J. (1951). Coefficient alpha and the internal structure of tests. Psychometrika, 16, 334-297.
Dornyei, Z. (2011). Research methods in applied linguistics. Oxford: Oxford University Press.
Ghufron, M.A. (2017). Language learning strategies used by EFL fluent speakers: A case in Indonesia. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 2 (2), 184-202.
Hardan, A. (2013). “Language learning strategies: A general Overview”, 4th International Conference on New Horizons in Education. Univesity of Anbar, Ramadi, Iraq, 1712 – 1726.
Jinhong, B. (2011). Exploring student's use of metacognitive strategies in listening comprehention of the Tem-4: A study of English majors at a Chinese college (Unpublished master's thesis). School of Education and Environment, Kristianstad University.
Jones, S. (1998). Learning styles and learning strategies: towards learner independence. Forum for Modern Language Studies. 2, 115-129.
Lachini, K. (1997). The impact of language proficiency on language Communication and learning strategies. (Unpublished doctoral dissertation), Islamic Azad University, Tehran, Iran.
Mclnerney, D. M. Cheng, W. R. Ching, M. & Haplam, A. K. (2012). “Academic selfconcept and learning strategies: Direction of effecton student academic achievement”, Journal of Advanced Academic, 23(3), 249- 269.
Nikoopour, J. Amini Farsani, M. Kashefi Neishabouri, J. (2011). “Language learning strategy preferences of Iranian EFL students”, IPEDIR, 5, 356-360.
Oxford, R. L. (2003). Language Learning Styles and Strategies: An Overview. GALA, 1-25.
Oxford, R.L. (1990). Language learning strategies: What every teacher should know. Boston, MA: Heinle and Heinle.
Park, G.P. (1997).” Language learning strategies and English proficiency in Korean univelsity students”, Foreign language annals, 2, 211-221.
Quarterly, 9, 41-51.
Rubin, J. (1975). What the “good language learner” can teach us. TESOL
Rubin, J. (1981). Study of cognitive process in second language learning. Applied Linguistics, 2 (2), 117-131.
Sapir, E. (1921). Language: An Introduction to the Study of Speech, New York: Harcourt.
Soodmand Afshar, H. & Movassagh, H. (2017).” On the relationship among critical thinking, language learning strategy use and university achievement of Iranian English as a foreign language majors”, The Language Learning Journal, 45, 382-398.