دوره 20 (1403)
دوره 19 (1402)
دوره 18 (1401)
دوره 17 (1400)
دوره 16 (1399)
دوره 15 (1398)
دوره 14 (1397)
دوره 13 (1396)
دوره 12 (1395)
دوره 11 (1394)
دوره 10 (1393)
دوره 9 (1392)
دوره 8 (1391)
دوره 7 (1390)
دوره 6 (1389)
دوره 5 (1388)
دوره 4 (1387)
دوره 3 (1386)
دوره 2 (1385)
دوره 1 (1384)
تعداد مقالات: 7
عوامل مؤثر در اشاعه مفاهیم و باورهای دینی بین دانشآموزان (دوره راهنمایی و متوسطه منطقهی 2 تهران)
دوره 8، شماره 25 ، مهر 1391، صفحه 2-20
چکیده
این پژوهش به منظور بررسی عوامل مؤثر در اشاعه مفاهیم و باورهای دینی بین دانشآموزان (دوره راهنمایی و متوسطه منطقهی 2 تهران)انجام شده است. این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است و جامعهی آماری آن شامل کلیهی دانشآموزان پسر و دختر دورهی راهنمایی و متوسطه منطقه2 تهران که درسال تحصیلی 86 - 1385 میباشد. حجم نمونه بر اساس جدول ... بیشتربررسی میزان شیوع اعتیاد به اینترنت و رابطه آن با ویژگیهای جمعیت شناختی در بین دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی
دوره 8، شماره 25 ، مهر 1391، صفحه 20-30
چکیده
این پژوهش به منظور بررسی شیوع اعتیاد به اینترنت و رابطه آن با سن و جنس و مقطع تحصیلی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی صورت پذیرفت. به این منظور 667 نفر از تمام دانشکدههای دانشگاه علامه طباطبائی که همگی کاربر اینترنت بودند، از طریق روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند و از آنان آزمون 20 سؤالی اعتیاد به اینترنت یانگ گرفته شد. از ... بیشتررابطه ویژگیهای شخصیتی و روشهای مطالعه با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان کارشناسی دانشگاه علامهطباطبائی تهران
دوره 8، شماره 25 ، مهر 1391، صفحه 36-56
چکیده
این تحقیق با هدف بررسیرابطه بین ویژگیهای شخصیتی و روشهای مطالعه با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان کارشناسیدانشگاه علامه طباطبائی تهران انجام شد. روش تحقیق حاضر توصیفی–پیمایشی و از نوع همسبتگی بوده است. به روش نمونهگیری خوشهای تعداد 110 نفر بهعنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه پنجعاملی ... بیشترمقایسه «عمل به باورهای دینی» و «راهبردهای کنار آمدن با مشکل» در دانشآموزان مدارس غیرانتفاعی مذهبی و معمولی دخترانه شهر تهران
دوره 8، شماره 25 ، مهر 1391، صفحه 56-87
چکیده
پژوهش حاضر با هدف ارزیابیتأثیرگذاری رویکردهای مذهبی و معمولی مدارس در ابعاد دینداری دانشآموزان و کاربرددین در زندگی آنان طراحی و اجرا گردید. به این منظور از بین مدارس غیرانتفاعیدخترانه شهر تهران، دو دبیرستان با رویکرد مذهبی و دو دبیرستان با رویکرد معمولیبا استفاده از روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شده و دانشآموزان پایه اول ... بیشتربررسی تأثیر آزمایشگاه مجازی و واقعی بر یادگیری و یادداری در درس فیزیک و آزمایشگاه
دوره 8، شماره 25 ، مهر 1391، صفحه 90-112
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیربرگزاری آزمایشگاه مجازی و واقعی بر یادگیری و یادداری دانشآموزان دختر رشتهریاضی و فیزیک در درس فیزیک و آزمایشگاه میباشد.نمونه پژوهش از میان دانشآموزان دختر رشته ریاضی و فیزیک سال سوم مقطع دبیرستانشهر مشهد که در نیمسال دوم سال تحصیلی 90-1389 مشغول به تحصیل بودهاند انتخاب ومحتوای درسی الکتریسیته در ... بیشتربررسی رابطه بین میزان فعالیتهای پرورشی مدارس و ابعاد هویتی دانشآموزان
دوره 8، شماره 25 ، مهر 1391، صفحه 114-137
چکیده
کمک به رشد ابعاد گوناگونهویت دانشآموزان، از جمله هویت فردی، هویت اجتماعی و هویت دینی از رسالتهایمحوری امور تربیتی یا پرورشی است. در سندهای اخیر وزارت آموزش و پرورش که حاصلبازاندیشیها و طرحهای تحولی دهه اخیر است به کرات و در بندهای مهم روی واژه «هویت»تأکید شده است. بنابراین حوزهای از پژوهشهای کاربردی میتواند به توصیف ... بیشتربررسی اثر مداخلهای تصویرسازی ذهنی تعاملی و بار هیجانی کلمات بر یادآوری و بازشناسی
دوره 8، شماره 25 ، مهر 1391، صفحه 138-154