نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 - دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی علامه طباطبائی (نویسنده مسئول) hadinikandish@gmail.com
2 - استادیار دانشگاه علامه طباطبائی ebiabangard@yahoo.com
3 - دانشجوی دکتری مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی mehrdadhajhasani@yahoo.com
4 - کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی از دانشگاه علامه طباطبائی
چکیده
این تحقیق با هدف بررسی
رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و روشهای مطالعه با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان کارشناسی
دانشگاه علامه طباطبائی تهران انجام شد. روش تحقیق حاضر توصیفی–
پیمایشی و از نوع همسبتگی بوده است. به روش نمونهگیری خوشهای تعداد 110 نفر به
عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه پنج
عاملی شخصیت نئو، پرسشنامه روشها و مهارتهای مطالعه، و برای متغیر پیشرفت
تحصیلی، از معدل کل دانشجویان استفاده شد.
کلیدواژهها