نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 - دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه پیام نور تهران (نویسنده مسئول)
2 - هیأت علمی دانشگاه پیام نور salehmirhasani@gmail.com
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر تصویرسازی ذهنی تعاملی و
بار هیجانی بر یادآوری و بازشناسی میباشد. این پژوهش روی 40 آزمودنی از دانشجویان
کارشناسی که به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شده است، انجام شد.
در طول دو جلسه به آزمودنیهای گروه آزمایش یادیار تصویر سازی ذهنی تعاملی آموزش
داده شد. سپس فهرستی از 30 کلمه با بار هیجانی مثبت، منفی و خنثی به هر دو گروه
آزمایش و کنترل ارائه گردید و میزان یادآوری و بازشناسی آنها مورد ارزیابی قرار
گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که میزان یادآوری و بازشناسی آزمودنیهایی که
یادیار تصویر سازی ذهنی تعاملی به آنها آموزش داده شده بود، تفاوت معناداری با
گروه کنترل که از
کلیدواژهها