روانشناسی یادگیری
بررسی روند ساختار فکری مطالعات تربیت جنسی بر اساس مقالات نمایه‌شده در Web of Science

مجید فیروزکوهی برنج آبادی؛ صغری ابراهیمی قوام؛ حسن اسدزاده؛ اسماعیل سعدی پور؛ نورعلی فرخی

دوره 21، شماره 75 ، فروردین 1404، ، صفحه 67-94

https://doi.org/10.22054/jep.2024.77141.3957

چکیده
  این پژوهش سعی دارد با استفاده از فنون تحلیل هم رخدادی واژگان، نقشه دانش در پژوهش‌های منتشرشده در پایگاه Web of Science در حوزه تربیت جنسی را با استفاده از رویکردهای تحلیل شبکه و دیداری‌سازی علمی موردمطالعه قرار دهد. در یک مطالعه توصیفی تحلیلی، تعداد 1556 منابع علمی موضوع تربیت جنسی از پایگاه Web of Science به‌صورت جستجوی عنوانی، مورد تحلیل بیبلومتریک ...  بیشتر

شناسایی ویژگی‌های روان‌شناختی در انتخاب معلمان ابتدایی

سیدعلی شریف زاده؛ احمد برجعلی؛ حسین اسکندری؛ نورعلی فرخی؛ فرامرز سهرابی

دوره 16، شماره 57 ، مهر 1399، ، صفحه 282-301

https://doi.org/10.22054/jep.2021.46550.2770

چکیده
  چکیده این پژوهش با هدف شناسایی ویژگی‌های روانشناختی در جذب معلمان ابتدایی انجام گرفته است، از آنجائی‌که آموزش وپرورش دوره ابتدایی در تکوین رشد شناختی، عاطفی، و اجتماعی کودکان، نقش مهمی بعهده دارد، بدیهی است که معلمان دوره ابتدیی هم به جهت دانش و هم به لحاظ مهارت‌های فنی باید سرآمد معلمان دوره‌های دیگر تحصیلی باشند. تحقیق حاضر ...  بیشتر