تدوین و اعتباریابی الگوی مدیریت استرس مرتبط با تحصیل فرزندان، مبتنی بر تجارب والدین دانش آموزان

ریحانه طالبی؛ کیومرث فرح‌بخش؛ محمد عسگری؛ آسیه شریعتمدار؛ حسین سلیمی بجستانی

دوره 21، شماره 75 ، فروردین 1404، ، صفحه 95-121

https://doi.org/10.22054/jep.2024.79764.4012

چکیده
  والدین در طول زندگی خود با استرس‌ها و تنش‌های بسیاری مواجه می‌شوند که یکی از آن‌ها استرس‌های مربوط به تحصیل فرزندان است. تغییر جوامع و شدت گرفتن فشار برای موفقیت در تحصیل، اهمیت توانمندسازی والدین برای مدیریت استرس‌های مربوط به تحصیل فرزندان خود را دوچندان می‌کند. لذا پژوهش حاضر با هدف تدوین و اعتباریابی الگوی مدیریت استرس مرتبط ...  بیشتر

تدوین الگوی مشروطی تحصیلی مبتنی بر تجارب زیسته دانشجویان

مهتاب چنگایی؛ حسین سلیمی بجستانی؛ کیومرث فرح‌بخش؛ آسیه شریعتمدار؛ نور علی فرخی

دوره 19، شماره 67 ، فروردین 1402، ، صفحه 102-138

https://doi.org/10.22054/jep.2021.26013.1991

چکیده
    استفاده از روش‏ها و تکنیک‏های مختلف در جهت رسیدن به بهترین نتایج و ایجاد هم‏افزایی بین آن‏ها می‏تواند در بسیاری از مسائل راهگشا و کمک‌کننده باشد. داده‏کاوی آموزشی یکی از حوزه‏های نسبتاً جدیدی است که می‏توان به کمک آن در حل مسائل آموزشی و به‌ویژه مسائل حوزه سنجش و اندازه‏گیری اقدام کرد؛ اما قبل از استفاده از این ...  بیشتر

اثربخشی آموزش سرسختی روانشناختی بر خودکارآمدی تحصیلی و پذیرش اجتماعی دانش آموزان

داریوش عظیمی؛ آسیه شریعتمدار؛ ابراهیم نعیمی

دوره 14، شماره 48 ، تیر 1397، ، صفحه 87-103

https://doi.org/10.22054/jep.2018.16103.1562

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش سرسختی روان شناختی بر خودکارآمدی تحصیلی و پذیرش اجتماعی دانش آموزان انجام گرفت. طرح پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی با پیش آزمون، پس آزمون و گروه گواه بود. جامعه آماری همه دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه شهر پارس آباد در سال تحصیلی 95-1394 و نمونه این پژوهش 30 نفر از دانش آموزان این جامعه بودند که به روش ...  بیشتر