روانشناسی یادگیری
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی از منظر توجه به اصول سه گانه یادگیری مبتنی برمغز : ارایه یک مطالعه کیفی

یاسمین عابدینی

دوره 20، شماره 73 ، مهر 1403، ، صفحه 221-244

https://doi.org/10.22054/jep.2024.76028.3927

چکیده
  چکیدههدف پژوهش حاضر بررسی کتاب‌ درسی مطالعات اجتماعی پایه‌ ششم ابتدایی از نظر میزان توجه به اصول یادگیری مبتنی بر مغز بود. جامعه‌ی آماری پژوهش، شامل کتاب‌ درسی مطالعات اجتماعی پایه‌ ششم ابتدایی بود که با استفاده از نمونه‌گیری تمام شمار، به‌عنوان نمونه تحقیق انتخاب شد. طرح پزوهش حاضرکیفی بوده و با استفاده ازروش تحلیل محتوا صورت ...  بیشتر

روانشناسی یادگیری
دلزدگی تحصیلی از درس مطالعات اجتماعی بر اساس ساختار کلاس، کیفیت تدریس و حمایت عاطفی معلم

ملیحه حکمتیان؛ ناصر نوشادی؛ فریبرز نیکدل

دوره 14، شماره 49 ، مهر 1397، ، صفحه 29-51

https://doi.org/10.22054/jep.2018.29765.2145

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، پیش بینی دلزدگی تحصیلی دانش آموزان در درس مطالعات اجتماعی بر اساس متغیرهای ساختار کلاس، کیفیت تدریس و حمایت عاطفی معلم بود. جامعه آماری این پژوهش تمامی دانش آموزان دختر و پسر کلاس نهم متوسطه شهرشیراز در سال تحصیلی 96- 1395 بود. نمونه آماری به تعداد 379 نفر به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب گردید. روش پژوهش توصیفی- همبستگی ...  بیشتر