آتشک، محمد. (1388). ضرورتها و حیطههای برنامه درسی شهروند الکترونیک در برنامه درسی آموزش عالی. مجموعه مقالات نهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران.دانشگاه تبریز. ص 45-32.
بدریان، مرضیه. (1387). ارزشیابی برنامه درسی الکترونیکی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی خواجهنصیرالدین طوسی بر اساس الگوی «رودریکز سیمز». پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
ربیعی، مهدی؛ محبی، سکینه؛ و رشید، صالح. (1389). ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی دورهی آموزش مجازی دانشگاه فردوسی مشهد. مجلهافقتوسعهآموزشپزشکی، دوره 4. شماره 1. ص 36-30.
رسولی، بهنام؛ و کردوانی، محمد. (1392). بررسی جایگاه طراحی آموزشی در یادگیری الکترونیکی.مجموعه مقالات پنجمین همایش ملی آموزش. ص 184.
رضایی، محمد هاشم. (1380). یادگیری مستقل در نظام آموزش از راه دور. مجموعه مقالات دومین سمینار آموزش از راه دور. تهران: دانشگاه پیام نور. ص 200-188.
سراجی، فرهاد. (1388). نگاهی نو به طراحی محیطهای یادگیری الکترونیکی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، سال سوم شماره 12 ص 121-100.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ و حجازی، الهه. (1391). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگه.
طلایی مشعوف، علیاصغر. (1388). بررسی میزان انطباق برنامه آموزش الکترونیکی ریاضیات دانشگاه صنعتی خواجهنصیرالدین طوسی با طراحی آموزشی مبتنی بر اصول رویکردهای رفتارگرایی، شناختگرایی و ساختنگرایی. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
عطاران، محمد. (1386). دانشگاه مجازی: بازخوانی روایتهای موجود. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، سال سیزدهم، شماره 1 ص 74-54.
گانیه، آر؛ بریگز، لسلیجی؛ و ویگر، والتردبلیو. (1374). اصول طراحی آموزشی. ترجمه خدیجه علیآبادی. تهران: دانا. سال انتشار اثر به زبان اصلی، 1992
لشینن؛
سینتیا؛ پولاک، جولین؛ و رایگلوث، چارلز. (1987).
راهبردها و فنون طراحی آموزشی، ترجمهی هاشم فردانش(1386)
. تهران: سمت.
مالکی، مائده. (1389). تأثیر الگوهای طراحی آموزشی گانیه و پنج مرحلهای بای بی در آموزش مبتنی بر شبکه یادگیری، یادداری و انگیزش دانشجویان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
مرتضوی اقدم، پری؛ رحمانی نیشابور، رؤیا؛ زارعی زوارکی، اسماعیل؛ و آتشک، محمد. (1391). ارزشیابی محتوای آموزش الکترونیکی. نشریه فناوری آموزشی، سال هفتم. شماره 7. ص 45-33.
مؤمنی راد، اکبر؛ و علیآبادی، خدیجه. (1391). بررسی کیفیت رشته فناوری اطلاعات دوره آموزش الکترونیکی دانشگاه صنعتی خواجهنصیرالدین طوسی بر اساس استانداردهای آموزش الکترونیکی. فصلنامهاندازهگیریتربیتی، شماره 7، سال سوم. ص 129-114.
نوروزی، داریوش؛ و رضوی، سید عباس. (1390). مبانی طراحی آموزشی. تهران: سمت.
هورتون، ویلیام.(2003). ابزارها و فناوریهای e-learning، ترجمهی خسروپور عطایی(1385). تهران: دیباگران تهران.
Issack Santally, Mohammad. & Senteni, Alain. (2004).A Cognitive Approach to Evaluating Web-based Distance learning Environments.JALN volume 5(online) available at http://itdl.org/journal/Feb_04/ article04.htm.
Jung, Insung. (2010). The dimensions of e-learning quality: from the learner’s Perspective, Educational Technology Research and Development, Volume 59, Issue 4, pp 445-464.
Massy, J. (2002). Quality and e-learning in euroup, Procedia Social and Behavioral Sciences (1) 345–361.
Udo, Godwin. J., Bagchi, Kallol. K. 1. & Kirs, Peeter. J. (2011). Using SERVQUAL to assess the quality of e-learning experience.
Computers in Human Behavior.1272–1283. Available at
www.elsevier.com/ locate/comphumbeh
Wang, H., Jia, M. W., Ran, J. H., Yang, J. Liao., & Chiu, D. (2011). Design of a performance-oriented workplace e-learning system using ontology. Expert Systems with Applications. 38, 3372–3382.