اتکینسون، ان. (1385). پلیس جامعه محور درمدرسه. ترجمه: سروش بهربر. دانشگاه علوم انتظامی.
احمدی، حسین، شکوهی، مرتضی، بنی اسدی، حسین، جعفری، پروین، منصور کیایی، نادر. (1383). فعالیتهای فوق برنامه، مبانی نظری و شیوههای ارزشیابی، منادی تربیت.
اسفندیاری، توران. (1387). عوامل و زمینههای مؤثر در آموزشهای غیر رسمیشهروندی، مجموعه مقالات اولین همایش آموزش و یادگیری غیر رسمی. مشهد: دانشگاه فردوسی.
آقا گل زاده، غلامحسین. (1389). تعامل پلیس با مدارس با تأکید بر افزایش آگاهیهای دانشآموزان در زمینه پیشگیری از جرایم، دفتر تحقیقات کاربردی پلیس پیشگیری ناجا.
پارسا، عبد الله. (1385). بررسی عوامل موثر بر برنامه درسی اجرا شده و برنامه درسی آموخته شده در دورههای کارشناسی دانشگاه شیراز، دانشگاه شیراز.
پیری، موسی. (1388). طراحی و اعتبار سنجی الگوی برنامه ریزی درسی مدرسه محور، دانشگاه تربیت معلم تهران.
تاجیک اسمعیلی، عزیزالله. (1387). بخش فوق برنامه الگوی نظری خرده نظام برنامه ریزی درسی و فناوری آموزشی از طرح تدوین سند ملی آموزش و پرورش، تهران: وزارت آموزش و پرورش.
تایلر، رالف. و. (1381). اصول اساسی و برنامه ریزی درسی و آموزشی. ترجمه: علی تقی پور ظهیر. تهران: انتشارات آگاه .
جعفری ثانی، حسین، علی اصغری، ام البنین و محبی امین، سکینه. (1387). تحلیل محتوای منابع آموزشهای غیر رسمیسازمانهای آتش نشانی، نیروی انتظامی و هلال احمر خراسان رضوی در مدارس. مجموعه مقالات اولین همایش آموزش و یادگیری غیر رسمی. مشهد: دانشگاه فردوسی.
رجبی پور، محمود. (1386). بزهکاری دانش آموزان و امکان پیشگیری پلیس از روند رشد اجتماعی آن، فصلنامه دانش انتظامی. سال دهم، شماره دوم.
رجبی پور، محمود. (1387). مبانی پیشگیری اجتماعی از بزهکاری اطفال و نوجوانان. تهران: دفتر تحقیقات کاربردی پلیس پیشگیری و نشر منتهی.
رییسی وانانی، رضا. (1387). رابطه سرمایهگذاری در آموزش و پرورش با امنیتاجتماعی، مجموعه مقالات همایش دانشآموز، پلیس و امنیت اجتماعی.
سبحانی نژاد، مهدی، یوزباشی، علیرضا، عیوضی، مریم و میهمان دوست، زهرا. (1387). تبیین چالشها و راهکارهای بهره گیری از فعالیتهای فوق برنامه مدارس جهت تربیت شهروندی دانش آموزان، مجموعه مقالات اولین همایش آموزش و یادگیری غیر رسمی. مشهد: دانشگاه فردوسی.
شرفی، محمد رضا. (1384). نقش فعالیتهای مکمل و فوق برنامه در پیشگیری و کاهش آسیبها، مجموعه مقالات همایش تبیین جایگاه فعالیتهای مکمل و فوق برنامه.
شعاری نژاد، اکبر. (1382). نقش فعالیتهای فوق برنامه در تربیت نوجوانان، انتشارات اطلاعات.
شمشیری، بابک. (1387). فعالیتهای اردویی در طبیعت، حلقه مفقوده تربیت در آموزش و پرورش ایران، مجموعه مقالات اولین همایش آموزش و یادگیری غیر رسمی. مشهد: دانشگاه فردوسی.
فتحی واجارگاه، کورش. (1386). برنامه درسی به سوی هویتهای جدید، تهران :آییژ.
فتحی واجارگاه، کورش. (1388). اصول و مفاهیم برنامه درسی. تهران: بال.
فضلی خانی، منوچهر. (1384). یادگیری و نظام مکمل، مقالات همایش تبیین جایگاه فعالیتهای مکمل و فوق برنامه.
فضلی خانی، منوچهر و مظفری، عباسعلی و یوسفی، جمشید وگلچین، منیژه. (1384). راهنمای تهیه و تدوین فعالیتهای مکمل و فوق برنامه، منادی تربیت.
کریمی، شوکت. (1384). راهنمای تهیه فعالیتهای مکمل و فوق برنامه. اصفهان: مرکز تحقیقات معلمان اصفهان.
گیلک، مهناز. (1386). آموزش مهارتهای زندگی از طریق فعالیتهای مکمل و فوق برنامه مدارس، نشریه پیوند، انجمن اولیاء و مربیان ایران.
لهونی، افشین. (1385). فعالیتهای مکمل و فوق برنامه در کلاس درس. مریوان.
ملکی، حسن. (1385). آشنایی با فعالیتهای تربیتی اجتماعی، انتشارات آییژ.
ملکی، حسن. (1388). مقدمات برنامه درسی. تهران: سمت.
موسی پور، نعمت اله. (1382). مبانی برنامه ریزی آموزش متوسطه. مشهد: نشر نی.
مهر محمدی، محمود. (1386). الگوی نظری زیر نظام برنامه ریزی درسی و فناوری آموزشی. تهران: کمیته مطالعات نظری سند ملی آموزش و پرورش
منابع انگلیسی
Breithaupt. Charles. E. (1996). A study of the relationship between students’ perceptions and characteristics and their participation in extracurricular activities in high school, The university of Texas at Austin.
Betz. Cecily. L, Betz Gay. Redcay. (2004), An exploratory study of future palns and extra curricular activities of transition-age youth and youngadults.
Blomfield. Corey. J, Barber. Bonnie. L . (2009). Brief report: performing on the stage, the filed, or both? Australian adolescent extra curricular acivity participation and self-concept journal of adolescence 32.
Bievnat. Nancya, Klesse, Edward. j. (1989). the third curriculum, student activities ,national association of secondary school principas.
Chambers. Elisna. A, Schreiber. James. B, Girls academic achievement: varying associations of extra curricular activities, Gender and Education, Vol. 16, No.3, September 2004.
Heckathorn, D.D. (2002). "Respondent-Driven Sampling II: Deriving Valid Estimates from Chain-Referral Samples of Hidden Populations". Social Problems 49 (1): 11–34.
Moriana . Juan, Antonio, Alos. Francisco, Alcala. Rocio, Pino. Moria, Jose, Herruzo. Javier, Ruiz. Rosario. (2006). Extra-curricular activities and academic performance in secondary electronic journal of research in educational psychology student, No 8 ,vol 4(1).
Shulruf. Boaz, Tumen. Sarah, Tolley. Hilary. (2008). Extra curricular activities in school, do they matter? children, and youth services review 30.
woods. Jackie. R, Alabama. Auburn. (2007). An investigation of two-year community college students’ involvement in extracurricular activities.