احمدیکاشانی، عبدالله، نوری، پوریا، و طالبی، کامبیز. (1396). تحلیل فرآیند انتقال دانش در کسبوکارهای خانوادگی: رویکرد تئوری دادهبنیاد. فصلنامه توسعه کارآفرینی، 11(2)، 201-220.
ازنب، الهام، محمدیان، بهزاد، و کریمی، آصف. (1400). شناسایی خطاهای شناختی در مذاکرات کارآفرینی با تمرکز بر پروژههای تأمین مالی جمعی. فصلنامه مدیریت نوآوری، 10 (3)، 89-113.
اسلامی، فاطمه، موسیپور، نعمتالله، و صادقی، علیرضا. (1399). مطالعه تجربه زیستۀ استاد راهنمای دوره کارآموزی در دانشگاه فرهنگیان. پژوهشهای برنامهریزی درسی، 10(2)(پیاپی 20)، 221-201.
آیزنک، ام؛ و، و کین، ام. تی. (1397). روانشناسی شناختی، زبان و تفکر، هیجانها و هشیاری، ویرایش هفتم. ترجمه حسین زارع. تهران. انتشارات ارجمند.
بارون، رابرت، بیرن، دان، و برانسکامب، نایلا. (1399). روانشناسی اجتماعی، ویرایش یازدهم. ترجمه یوسف کریمی. تهران: انتشارات روان.
جدیگرگری، جواد، محبزادگان یوسف، و عزیزی، محمد. (1400). شناسایی مؤلفههای مؤثر بر آموزش کارآفرینی دانشآموزان دوره دوم متوسطه (رویکرد کیفی). مجلة پژوهشهای برنامة درسی، 11(2)، پیاپی 22، 267- 244.
حکاک، سیده منصوره، فتحی آشتیانی، علی، و فراهانی، حجتالله. (1401). بررسی پایایی و روایی نسخه فارسی پرسشنامه سبک توجه. فصلنامه روانشناسی شناختی. 9 (4)، 121-106.
خرامان، آزیتا، زارع، حسین، علیزادهفرد، سوسن، و صفرینیا، مجید. (1401). تأثیر بازنمایی اجتماعی بر مالکیت ذهنی بدن: شواهد مبتنی بر خطای دست مصنوعی. فصلنامه روانشناسی شناختی، 10 (1)، 18-0.
دیبایی ناصر، محسن، و سبحانینژاد، مهدی. (1398). طراحی مدل مفهومی نظام جامع آموزش کارآفرینی: ابعاد، عناصر و مؤلفهها. دوماهنامه مطالعات برنامهریزی آموزشی. 9(18)، 169-151.
رضیان، مسعود. (1397). طراحی مدل توسعه فرهنگ کارآفرینی مراکز آموزش فنی و حرفهای استان اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی موسسه آموزش عالی امین فولادشهر.
رید، اس. ک. (2013). روانشناسی شناختی. ترجمه اصغر فروعالدین عدل؛ و الهام دیانتیزاده. تهران: نشر روان.
ریو، مارشال. (2018). انگیزش و هیجان. ترجمه یحیی سیدمحمدی. (1398). تهران: ویرایش.
زارع، حسین. (1397). روانشناسی شناختی، حافظه. آیزنک و کین. تهران. انتشارات آییژ.
زارع، حسین، و عبدالله زاد، حسن. (1395). مقیاسهای اندازهگیری در روانشناسی شناختی، چاپ دوم. تهران: انتشارات آییژ.
شریفزاده، سید علی، اسکندری، حسین، برجعلی، احمد، فرخی، نورعلی، و سهرابی، فرامرز. (1399). شناسایی ویژگیهای روانشناختی در انتخاب معلمان ابتدایی. فصلنامه روانشناسی تربیتی. 16(57)، 301- 282.
محمدی، محمود، و برخورداری، رمضان. (1397). کاربرد نظریه استعاره مفهومی لیکاف در آموزش تفکر خلاق. فصلنامه روانشناسی شناختی، 6 (4)، 46-35.
مصدق، لیلا، نصیریفرقانی، بابک، و زمانیمقدم، افسانه. (1399). ارائه مدلی بهمنظور ایجاد شبکههای یادگیری دانشجویی در تحصیلات تکمیلی دانشگاههای آزاد اسلامی شهر تهران. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 16 (57)، 220- 189.
مؤمنیراد، اکبر، علیآبادی، خدیجه، فردانش، هاشم، و مزینی، ناصر. (1392). تحلیل محتوای کیفی در آیین پژوهش: ماهیت، مراحل و اعتبار. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 12(4)، 222- 187.
نادری، فاطمه، آیتی، محسن، و خامسان، احمد. (1400). الگوی نظری اقدامات جاری معلمان برای شخصیسازی یادگیری دانشآموزان ابتدایی با استفاده از نظریه دادهبنیاد. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 17(59)، 287- 253.
نجفیمقدمنژاد، مریم، آراسته، حمیدرضا، و رشادتجو، حمیده. (1399). ضرورت برنامهریزی برای بالندگی کارآفرینی دانشجویان: مطالعه موردی. دو فصلنامه مطالعات برنامهریزی آموزشی، 9 (18)، 22-1.
Ahmadi Kashani, A., Nouri, P., & Talebi, K. (2017). Analysis of knowledge transfer process in family businesses: A grounded theory approach. Journal of Entrepreneurship Development, 11(2), 201-220. [In Persian]
Alves, J., & Yang, W. (2022). Cognitive mechanisms in entrepreneurship competence: Its implication for open innovation.
Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 8(2), 65.
https://doi.org/10.3390/joitmc8020065
Aznab, E., Mohammadian, B., & Karimi, A. (2021). Identifying cognitive errors in entrepreneurial negotiations with focus on crowdfunding projects. Journal of Innovation Management, 10(3), 89-113. [In Persian]
Bantial, A., & Radin, A. R. (2021). Hubungan kognitif, afektif dan tingkah laku dengan kerjaya keusahawanan pelajar tahun akhir prasiswazah [The relationship between cognitive, affective, and behavioral factors with entrepreneurial career intentions of final-year undergraduate students]. Advanced International Journal of Business, Entrepreneurship and SMEs, 3(7), 120–134.
Baron, R. A., Byrne, D., & Branscombe, N. R. (2020). Social psychology (11th ed.) (Y. Karimi, Trans.). Tehran: Ravan. (Original work published 2019). [In Persian]
Bergner, S. (2020). Being smart is not enough: Personality traits and vocational interests incrementally predict intention, status and success of leaders and entrepreneurs beyond cognitive ability.
Frontiers in Psychology, 11, 204.
https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00204
Botha, M., & Morallane, H. (2019). Cognitive adaptability and narrow personality traits: Proposing a person–entrepreneurship fit for established entrepreneurs in South Africa.
South African Journal of Business Management, 50(1), a1323.
https://doi.org/10.4102/sajbm.v50i1.1323
Dibaei Nasr, M., & Sobhaninejad, M. (2019). Designing a conceptual model of comprehensive entrepreneurship education system: Dimensions, elements and components. Educational Planning Studies, 9(18), 151-169. [In Persian]
Envick, B. R. (2014). Achieving entrepreneurial success through passion, vision & courage: A cognitive model for developing entrepreneurial intelligence. Academy of Entrepreneurship Journal, 20(1).
Eslami, F., Mosapour, N., & Sadeghi, A. (2020). Lived experience of internship supervisors at Farhangian University. Curriculum Research, 10(2), 201-221. [In Persian]
Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2018). Cognitive psychology: Language and thinking, emotions and consciousness (7th ed.) (H. Zare, Trans.). Tehran: Arjmand. (Original work published 2017). [In Persian]
Gódány, Z., Machová, R., Mura, L., & Zsigmond, T. (2021). Entrepreneurship motivation in the 21st century in terms of pull and push factors.
TEM Journal, 10(1).
https://doi.org/10.18421/TEM101-42
Hakkak, S. M., Fathi Ashtiani, A., & Farahani, H. (2022). Reliability and validity of Persian version of Attention Style Questionnaire. Cognitive Psychology, 9(4), 106-121. [In Persian]
Hayton, J., Cacciotti, G., Giazitzoglu, J. A., Mitchell, R., & Ainge, C. (2013). Understanding fear of failure in entrepreneurship: A cognitive process framework (ERC Research Paper No. 3).
Huang, Y., Zhang, M., Wang, J., Li, P., & Li, K. (2022). Psychological cognition and women's entrepreneurship: A country-based comparison using fsQCA.
Journal of Innovation & Knowledge, 7, 100223.
https://doi.org/10.1016/j.jik.2022.100223
Jaddi Gargari, J., Moheb Zadegan, Y., & Azizi, M. (2021). Identifying components affecting entrepreneurship education for high school students (qualitative approach). Curriculum Research, 11(2), 244-267. [In Persian]
Khoraman, A., Zare, H., Alizadeh Fard, S., & Safari Nia, M. (2022). Effect of social representation on body ownership: Evidence from rubber hand illusion. Cognitive Psychology, 10(1), 0-18. [In Persian]
Kim-Soon, N., Ahmad, A. R., & Ibrahim, N. N. (2018). Understanding the motivation that shapes entrepreneurship career intention. In
Entrepreneurship - Development Tendencies and Empirical Approach. IntechOpen.
http://dx.doi.org/10.5772/intechopen.70786
Mohammadi, M., & Barkhordari, R. (2018). Application of Lakoff's conceptual metaphor theory in teaching creative thinking. Cognitive Psychology, 6(4), 35-46. [In Persian]
Momeni Rad, A., Aliabadi, K., Fardanesh, H., & Mazini, N. (2013). Qualitative content analysis in research methodology: Nature, stages and validity. Educational Measurement, 12(4), 187-222. [In Persian]
Mosadegh, L., Nasiri Farqani, B., & Zamani Moghaddam, A. (2020). Presenting a model for creating student learning networks in graduate studies at Islamic Azad Universities of Tehran. Educational Psychology, 16(57), 189-220. [In Persian]
Naderi, F., Ayati, M., & Khamsan, A. (2021). Theoretical model of teachers' current actions for personalizing elementary students' learning using grounded theory. Educational Psychology, 17(59), 253-287. [In Persian]
Najafi Moghaddam Nejad, M., Arasteh, H., & Rashadat Jou, H. (2019). The necessity of planning for students' entrepreneurship development: A case study. Educational Planning Studies, 9(18), 1-22. [In Persian]
Obschonka, M., Moeller, J., & Goethner, M. (2019). Entrepreneurial passion and personality: The case of academic entrepreneurship.
Frontiers in Psychology, 9, 2697.
https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.02697
Overall, J. (2016). The dark side of entrepreneurship: A conceptual framework of cognitive biases, neutralization, and risky entrepreneurial behaviour. Academy of Entrepreneurship Journal, 22(2).
Pryor, C., Webb, J. W., Ireland, R. D., & Ketchen, D. J. (2016). Toward an integration of the behavioral and cognitive influences on the entrepreneurship process.
Strategic Entrepreneurship Journal, 10(1), 21–42.
https://doi.org/10.1002/sej.1204
Reed, S. K. (2013). Cognitive psychology (A. Faroughodin Adel & E. Dianatizadeh, Trans.). Tehran: Ravan. (Original work published 2013). [In Persian]
Reeve, J. (2019). Motivation and emotion (Y. Seyed Mohammadi, Trans.). Tehran: Virayesh. (Original work published 2018). [In Persian]
Rezayan, M. (2018). Designing a model for developing entrepreneurship culture in technical and vocational training centers of Isfahan province (Master's thesis). Amin Fouladshahr Higher Education Institute. [In Persian]
Sharifzadeh, S. A., Eskandari, H., Borjali, A., Farrokhi, N., & Sohrabi, F. (2020). Identifying psychological characteristics in primary teacher selection. Educational Psychology, 16(57), 282-301. [In Persian]
Tripopsakul, S., Mokkhamakkul, T., & Puriwat, W. (2022). The development of the entrepreneurial spirit index: An application of the entrepreneurial cognition approach.
Emerging Science Journal, 6(3).
https://doi.org/10.28991/ESJ-2022-06-03-05
Urban, B. (2012). Researching entrepreneurship from a cognitive perspective: A focus on necessity entrepreneurs in the Johannesburg area.
African Journal of Business Management, 6(48), 11732–11742.
https://doi.org/10.5897/AJBM11.2669
Zare, H. (2018). Cognitive psychology: Memory. Eysenck & Keane. Tehran: Ayizh. [In Persian]
Zare, H., & Abdollahzad, H. (2016). Measurement scales in cognitive psychology (2nd ed.). Tehran: Ayizh. [In Persian]