اسمعیلی، ن. شکری، ا. فتحآبادی، ج. حیدری، م. (۱۳۹۴). آزمون روابط ساختاری بین باورهای خودکارآمدی تحصیلی، الگوهای اسنادی، راهبردهای مقابله، هیجانهای پیشرفت و اهمالکاری تحصیلی در دانشجویان، فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، ۹(۳۰)، ۶۳.
تقی نسب، م. (1392). فراتحلیلی بر پژوهشهای انجامشده در حوزه اضطراب امتحان، پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
حبیبی، ر، آق آتابای، آ، پیری، م. (1394). مقایسه تفاوتهای جنسیتی دانش آموزان دوره دوم متوسطه ازلحاظ هوش اجتماعی، تنظیم هیجان و تعلل ورزی تحصیلی. آموزش پژوهی، 1(1)، 65-83.
حیات، ع، اسمی، ک، رضایی، ر، نبیئی، پ. (1397). رابطه هیجانهای تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجله پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 9(4)،29-20.
رضایی، ا. (۱۳۹۴). بررسی روایی درونی و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه هیجانهای تحصیلی ریاضی در مقطع ابتدایی، نشریه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، ۳(۹)، ۳۳-۴۴.
رنجبراسفیجر، ن. )۱۳۹۹). بررسی نقش جو روانی-اجتماعی کلاس درس و هیجانهای تحصیلی در خلاقیت هیجانی دانشآموزان پایه ششم. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته تحقیقات آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه پیام نور گناباد، خراسان رضوی، ایران.
زغیبی قناد، س، عالیپور بیرگانی، س، مرادی، م. (1396). بررسی مدل علّی جنسیت و باور هوشی افزایشی با راهبردهای شناختی و فراشناختی با میانجیگری هیجانهای مثبت تحصیلی در دانشجویان. مطالعات آموزشی آموزشگاهی، 6(2)،97-120.
قدم پور، ع. حیدریانی، ل. برزگر بفرویی، م. دهقان منشادی، م. (۱۳۹۷). بررسی نقش امید تحصیلی و حمایت عاطفی ادراکشده در پیشبینی بهزیستی تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی، مجله پژوهش در آموزش علوم پزشکی، ۱۰(۳)، ۴۷-۵۷.
مصرآبادی، ج (1395). فراتحلیل: مفاهیم، نرمافزار و گزارشنویسی، تبریز: دانشگاه شهید مدنی آذربایجان.
نورمحمدی، ر. شکری، ا. خدایی، ع. (۱۳۹۹). رابطه بین جهتگیریهای هدف پیشرفت، فرایندهای ارزیابی شناختی و هیجانات پیشرفت در دانشجویان دختر و پسر: یک تحلیل میانجی گیری تعدیلشده، نشریه مطالعات آموزش و یادگیری، ۱۲(۱)، ۱۵۸-۱۸۰.
هاتف الحسینی، ع. (۱۳۹۹). بررسی رابطه هیجان تحصیلی و اهداف پیشرفت با عملکرد تحصیلی دانشآموزان شهر اصفهان، نشریه مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعهشناسی، ۳(۳)، ۶۷.
Bandura, A. (1969). Principles of behavior modification.
Britner, S. L. (2008). Motivation in high school science students: A comparison of gender differences in life, physical, and earth science classes. Journal of Research in Science Teaching: The Official Journal of the National Association for Research in Science Teaching, 45(8), 955-970.
Brody, L. (1999). Gender, Emotion, and the Family.
Chaplin TM, Aldao A. 2013. Gender differences in emotion expression in children: a meta-analytic review Psychol. Bull. In press.
Chiang, W. W., & Liu, C. J. (2014). Scale of academic emotion in science education: Development and validation. International Journal of Science Education, 36(6), 908-928.
Durik, A. M., Hyde, J. S., Marks, A. C., Roy, A. L., Anaya, D., & Schultz, G. (2006). Ethnicity and gender stereotypes of emotion. Sex Roles, 54(7-8), 429-445.
Eivers, E., & Clerkin, A. (2012). PIRLS & TIMSS 2011. Reading, mathematics and science oiriconies for Ireland. Dublin: Educational Research Centre.
Else-Quest NM, Higgins A, Allison C, Morton LC. 2012. Gender differences in self-conscious emotional experience: a meta-analysis. Psychol. Bull. 138, 947–81.
Etikan, I., Musa, S. A., & Alkassim, R. S. (2016). Comparison of convenience sampling and purposive sampling. American journal of theoretical and applied statistics, 5(1), 1-4.
Frenzel, A. C., Pekrun, R., & Goetz, T. (2007). Girls and mathematics—A “hopeless” issue? A control-value approach to gender differences in emotions towards mathematics. European Journal of Psychology of Education, 22(4),497-514.
Goetz, T. & Frenzel, A. & Hall, N. & Pekrun, R. (2008). Antecedent of academic emotion: Testing the internal/external frame of reference model for academic enjoyment. Contemporary Educational psychology.
Goetz, T., Bieg, M., Lüdtke, O., Pekrun, R., & Hall, N. C. (2013). Do girls really experience more anxiety in mathematics?. Psychological science, 24(10), 2079-2087.
Hattie, J. A. C. (2009). Visible Learning: A synthesis of over 800 meta-analyses. Relating to achievement. New York: Routledge
Huixia, M., Shijiang, S., & Shengyun, N. (2009). Type A Behaviour and Academic Emotion in College Students. Studies of Psychology and Behavior, 7(3), 193.
Hyde, J. S. (2014). Gender similarities and differences. Annual review of psychology, 65, 373-398.
Ketonen, E. E., Dietrich, J., Moeller, J., Salmela-Aro, K., & Lonka, K. (2018). The role of daily autonomous and controlled educational goals in students’ academic emotion states: An experience sampling method approach. Learning and Instruction, 53, 10-20.
Luo, W., Ng, P. T., Lee, K., & Aye, K. M. (2016). Self-efficacy, value, and achievement emotions as mediators between parenting practice and homework behavior: A control-value theory perspective. Learning and Individual Differences, 50, 275-282.
Liben, L. S., & Bigler, R. S. (2002). The development course of gender differentiation. Blackwell publishing.
Lohbeck, A., Nitkowski, D., & Petermann, F. (2016, December). A control-value theory approach: Relationships between academic self-concept, interest, and test anxiety in elementary school children. In Child & Youth Care Forum (Vol. 45, No. 6, pp. 887-904). Springer US.
Martin, C. L., & Halverson Jr, C. F. (1981). A schematic processing model of sex typing and stereotyping in children. Child development, 1119-1134.
Mejía-Rodríguez, A. M., Luyten, H., & Meelissen, M. R. (2020). Gender Differences in Mathematics Self-Concept Across the World: an Exploration of Student and Parent Data of TIMSS 2015. International Journal of Science and Mathematics Education, 1-22.
Moeller, J., Salmela-Aro, K., Lavonen, J., & Schneider, B. (2015). Does anxiety in science classrooms impair math and science motivation?-Gender differences beyond the mean level. International Journal of Gender, Science and Technology.
Neuschmidt, O., Barth, J., & Hastedt, D. (2008). Trends in gender differences in mathematics and science (TIMSS,1995-2003). Studies in Educational Evaluation, 34(2), 56-72.
Pekrun, R. (2006). The control-value theory of achievement emotions: Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice. Educational psychology review, 18(4), 315-341.
Pekrun, R., Goetz, T., Titz, W., & Perry, R. P. (2002). Academic emotions in students' self-regulated learning and achievement: A program of qualitative and quantitative research. Educational psychologist, 37(2), 91-105.
Pekrun, R., Goetz, T., Titz, W., & Perry, R. P. (2002). Positive emotions in education.
Pekrun, R., Linnenbrik-Garcia, L. (2014). International Handbook of Emotion in Education. 711 Third Avenue, New York, NY 10017: Taylor & Francis Group
Shields, S. (2002). Speaking from the heart: Gender and the social meaning. Cambridge, UK, New York: Cambridge University Press.
Zahn-Waxler, C., Park, J. H., Usher, B., Belouad, F., Cole, P., & Gruber, R. (2008). Young children's representations of conflict and distress: A longitudinal study of boys and girls with disruptive behavior problems. Development and Psychopathology, 20(1), 99-119.
Zembylas, M., & Fendler, L. (2007). Reframing emotion in education through lenses of parrhesia and care of the self. Studies in Philosophy and Education, 26(4), 319-333.