آتش افروز، عسکر، عظیمی، کامیار و امینی، مرضیه. (1394). بررسی رابطه هوش معنوی و جهتگیری مذهبی با شادکامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی. نشریه اسلام و سلامت، 2(4)، 14-7.
ایلخچی علیا، زینب و جوادی، عذرا. (1397). اثربخشی آموزش جرأتورزی بر خودشکوفایی و سرزندگی تحصیلی در دانشآموزان دختر دورهی متوسطهی دوم، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، دانشکده علوم پایه.
بذرافشان مقدم، مجتبی، شوقی، مریم و رمانخواه، راحیل. (1394). جایگاه نظارت و راهنمایی تعلیماتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، 5(2)، 43-23.
بیرو، آلن. (1366). فرهنگ علوم اجتماعی،. باقر ساروخانی، تهران: انتشارات کیهان.
چلبی، مسعود. (1375). جامعه شناسی نظم. تهران: نشر نی.
حاجی بابایی، حمیدرضا. (1391). ویژگیهای «مدرسهای که دوست دارم» با توجه به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش. نوآوریهای آموزشی، 11(2)، 51-74.
حسین ثابت، فریده. (1391). مبانی دینی و تحلیل روانشناختی صبر با تکیه بر آیات قرآن کریم. فصلنامه سراج منیر 3(8)، 95-113.
خوش کنش، ابوالقاسم و جانه، مژده. (1396). تحلیل روانشناختی شادکامی (منابع، ساختارها، پیوست ها). تهران: آوای نور.
داوردی، علی و رضازاده، آرش. (1392). معادلات ساختاری با نرم افزار اسمارت پی آل اس. تهران: جامعه شناسان.
رجایی، علیرضا، بیاضی، محمد حسین و حبیبی پور، حمید. (1388). باورهای دینی اساسی، بحران هویت و سلامت عمومی جوانان. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 6(22)، 107-97.
سرتیپی، زهرا، شهرابی، فرامرز و پسندیده، عبلس. (1395). کارآمدی آموزش صبر بر اساس الگوی اسلامی شادکامی، بر به باشی روانشناختی زنان خانه دار. پژوهشنامه روانشناسی، 2(4)، 45-69.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. (1390). دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی (شورای عالی آموزش و پرورش)، از (15/7/1396).
شجاعی، احمد. (1397). بررسی ارتباط نگرش و التزام عملی به نماز با میزان شادکامی دانشجویان (مطالعهی موردی: دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی). فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 8(1)، 90-106.
شجاعی، مسلم، حسینی دهشیری، افضل السادات و محبی، علی. (1398). لگوی رشد دینی و اخلاقی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین. دانش انتظامی، 4، 131-154.
شریفی رنانی، مهدی و احمدی، محمدرضا ش. (1396). رابطه سبک زندگی اسلامی با شادکامی، رضایت از زندگی و افسردگی در زنان خانه دار شهر اصفهان. فصلنامه تحقیقات کاربردی علوم انسانی اسلامی، 3، 85-101.
شورای عالی انقلاب فرهنگی. (1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران.
صبور نژاد، ریحانه. (1397). بررسی رابطه عمل به باورهای دینی و امیدواری با رضایت از زندگی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران. رویش روانشناسی، 2(23)، 240-223.
صحرائیان، علی، غلامی، عبداله و امیدوار، بنفشه. (1390). رابطهی نگرش مذهبی و شادکامی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز. افق دانش، 17(1)، 69-74.
عقیلی، سید رمضان، علم الهدی، جمیله و فتحی واجارگاه، کوروش. (1397). طراحی الگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی نظام آموزشی ایران. تدریس پژوه، 6(4)، 23-1.
فائزه ملاآخوندی، خبازی، مهدی و صفار حیدری، حجت. (1398). دانشکده علوم انسانی و اجتماعی مطالعهی مقایسهای جایگاه ارزشها در سند تحول بنیادین و تبارشناسی ارزشی-اخلاقی نیچه، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه مازندران، چاپ نشده.
قربانی، محمدحسین، امیری مقدم، مرجان و زارعیان، حسین. (1398). شناسایی و تدوین الگوی ارزشهای اخلاقی در ورزش ایران. پژوهش در ورزش تربیتی، 7(17)، 277-304. doi: 10.22089/res.2018.5239.1398
گیدنز، آنتونی. (1938).جامعهشناسی. ترجمه منوچهر صبوری. (1376). تهران: نشر نی.
مرحمتی، زهرا و یوسفی، فریده. (1394). بررسی رابطه بین ابعاد صبر و بهزیستی روانشناختی. پژوهشهای اخلاقی، 6(2)، 135-157.
مصلحی جویباری، میترا و شریفی، نسترن. (1394). سهم امیدواری و غرور ملی در تبیین شادکامی. پژوهشهای روان شناختی، 18(1)، 75-88.
مظاهری، حسن. (1399). مقایسه مبانی ارزش شناختی فلسفه تربیتی پراگماتیسم با مبانی ارزش شناختی اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 28(46)، 168-198.
معلمی، حسن. (1384). فلسفه، چاپ اول. قم: انتشارات مرکز جهانی علوم اسلامی.
میرزائی، حسین و نظری بابک. (1393). نظامهای ارزشی و هویت ملی. جامعه شناسی کاربردی، 25(56)، 113-123.
میرغفوری، سیدحبیب الله، فاطمه ابویی و نعیمه دره زرشکی. (1390). تأثیر دعا و نیایش بر میزان شادکامی دانشجویان (مطالعهی موردی :زنان شرکت کننده در مراسم اعتکاف استان یزد). بانوان شیعه، 7(26)، 7-31.
نادی، محمد علی و گل پرور، محسن. (1390). "رابطه ساده و ترکیبی مؤلفههای معنویت با وفاداری در محیط کار. اخلاق در علوم و فناوری، 6(6)، 13-21.
نعامی، عبدالزهرا مهرابی، زاده هنرمند، مهناز بساک، نژاد سودابه، حسنوند عموزاده، مهدی، اسدی، ایوب و نعمت اله، سنایی نسب. (1398). رابطه نگرش مذهبی با رفتار جامعه پسند با توجه به نقش میانجی همدلی و نوع دوستی در دانشجویان پرستاری و پزشکی. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 29(281)، 73-81.
References
Albertyn. R.M, Kapp. C. A' GroenewaldC. (2012). patterns of a Life Skills program me. Journal of studiese in the education of adults.21 (2).33.
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101.
Detels, R., Holland Walter, W. Mcewex, J. and Omex G.(2015). Oxford Textbook of Public Health 3nded, New York: Oxford University.
Freedman LR, Hebert LE, Battistelli MF, Stulberg DB.(2018). Religious hospital policies on reproductive care: what do patients want to know? Am J Obstet Gynecol; 218(2): 251-256.
Gunnell, M. (2007). Global Cultural Values Change and the Relationship With Telecom-munications hange: A Longitudinal Analysis. Capella University.
Koenig, H. G., McCullough, M. E., & Larson, D. B. (2001). Handbook of Religion and Health. (1st Ed.). New York, NY: Oxford University Press.
McCullough, M. E. & Willoughby, B. L. B. (2009). Religion, self-Regulation, and self-Control: associations, explanations, and implications. Psychological Bulletin, 135(1), 69-93.
Pessi, AB.(2011). Religiosity and altruism: exploring the link and its relation to happiness. J Contem Relig; 26(1): 1-18.
Ringle, C. M., Wende, S., and Becker, J.-M. (2015). "SmartPLS 3." Boenningstedt: SmartPLS GmbH, http://www.smartpls.com.
Yang, K. P., & Mao, X. Y. (2007). A study of nurses’ spiritual intelligence: A cross-sectional questionnaire survey.
International Journal of Nursing Studies, 44(6), 999-1010.
استناد به این مقاله: شکوهی امیرآبادی، لیلا، دلاور، علی، عباسی سروک، لطف اله و کوشکی، شیرین. (1401). طراحی الگوی ارزش در دانش آموزان بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش.
فصلنامه روانشناسی تربیتی، 18(66)، 29-54. doi: 10.22054/jep.2021.60227.3328
Educational Psychology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.