نقش حرمت خود و مؤلفه های تنهایی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی

محمود نجفی؛ غلامرضا دهشیری

دوره 7، شماره 22 ، دی 1390، ، صفحه 155-171

https://doi.org/10.22054/jep.2012.6060

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر تعیین نقش حرمت خود و مؤلفه های تنهایی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود. نمونه پژوهش شامل 281 نفر (141 پسر و 140 دختر) بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و به مقیاس تنهایی و حرمت خود کوپر اسمیت پاسخ دادند. نتایج نشان داد که حرمت خود و احساس تنهایی نقش معنی داری در پیشرفت تحصیلی دارند. همچنین ...  بیشتر

نقش پیش بینی کننده سبک های فرزند پروری و حرمت خود در شادکامی دانشجویان

سولماز دبیری؛ علی دلاور

دوره 7، شماره 20 ، تیر 1390، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.22054/jep.2011.6031

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، پیش بینی شادکامی براساس حرمت خود و سبک های فرزند پروری در دانشجویان بود. بدین منظور 350 نفر از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی با روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه های حرمت خود روزنبرگ، شیوه های فرزند پروری بورای (فرم مادر) و پرسشنامه شادکامی آکسفورد بود. برای تعیین و ...  بیشتر