تاثیر موک بر یادگیری و یادداری درس قرآن کریم دانش‌آموزان دختر سال نهم شهر تهران

سعید مذبوحی؛ فاطمه تلافی داریانی

دوره 17، شماره 59 ، فروردین 1400، ، صفحه 405-423

http://dx.doi.org/10.22054/jep.2021.40711.2631

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی تاثیر استفاده از موک بر یادگیری و یادداری در آموزش قرآن کریم پایه نهم متوسطه در مدرسه دخترانه فضیلت منطقه 2 انجام شد. هدف تحقیق، کاربردی و روش آن به صورت آزمایشی بود. جامعه آماری شامل دانش‌آموزان دختر مقطع نهم متوسطه مدرسه فضیلت واقع در منطقه 2 شهر تهران در سال تحصیلی 97-1396 بود. حجم نمونه شامل 50 نفر از دانش‌آموزان ...  بیشتر

روانشناسی یادگیری
پیش بینی مسئولیت پذیری دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه بر اساس خودکار آمدی و هوش معنوی

سعید مذبوحی؛ ابوطالب سعادتی شامیر

دوره 14، شماره 48 ، شهریور 1397، ، صفحه 127-145

http://dx.doi.org/10.22054/jep.2018.23052.1861

چکیده
  هدف از مطالعه حاضر ، پیش بینی مسئولیت پذیری دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه دوم بر اساس خودکار آمدی و هوش معنوی منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران بود. بدین منظور از بین 3245 نفر از دانش آموزان با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و با بهره گیری از شیوه نمونه گیری طبقه ای مرحله ای 245 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب و پرسشنامه های مسئولیت پذیری ...  بیشتر