کریم سواری؛ عبدالکاظم نیسی
دوره 8، شماره 26 ، دی 1391، ، صفحه 70-83
چکیده
هدف: بنابه شواهد پژوهشی، گرایش به تکالیف درسی در موفقیت تحصیلی دانش آموزان تأثیر گذاربوده و به همین مناسبت در تحقیق حاضر ارتباط خود تنظیمی تحصیلی و خود اثربخشی باگرایش به تکالیف درسی مورد بررسی قرار گرفت. روش: تحقیقحاضر توصیفی – از نوع همبستگی است و دانشآموزان دختر و پسر آموزش و پرورش ناحیهیک اهواز جامعه آماری تحقیق را تشکیل دادهاند ...
بیشتر
هدف: بنابه شواهد پژوهشی، گرایش به تکالیف درسی در موفقیت تحصیلی دانش آموزان تأثیر گذاربوده و به همین مناسبت در تحقیق حاضر ارتباط خود تنظیمی تحصیلی و خود اثربخشی باگرایش به تکالیف درسی مورد بررسی قرار گرفت. روش: تحقیقحاضر توصیفی – از نوع همبستگی است و دانشآموزان دختر و پسر آموزش و پرورش ناحیهیک اهواز جامعه آماری تحقیق را تشکیل دادهاند که از بین آنان150 نفر (70 پسر و 80دختر) به شیوه تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها ازپرسشنامههای محقق ساخته راهبردهای خود تنظیمی تحصیلی، گرایش به تکالیف درسی وخود اثربخشی اولندیک (1984) استفاده شد. تحلیل دادهها از طریق ضریب همبستگیپیرسون و رگرسیون چندگانه صورت گرفت. یافتهها: یافتهها نشان داد که بین