نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 - استادیار دانشگاه پیام نوراهواز Sevari1347@yahoo.com
2 استادیار دانشگاه شهید چمران اهواز
چکیده
هدف: بنا
به شواهد پژوهشی، گرایش به تکالیف درسی در موفقیت تحصیلی دانش آموزان تأثیر گذار
بوده و به همین مناسبت در تحقیق حاضر ارتباط خود تنظیمی تحصیلی و خود اثربخشی با
گرایش به تکالیف درسی مورد بررسی قرار گرفت. روش: تحقیق
حاضر توصیفی – از نوع همبستگی است و دانشآموزان دختر و پسر آموزش و پرورش ناحیه
یک اهواز جامعه آماری تحقیق را تشکیل دادهاند که از بین آنان150 نفر (70 پسر و 80
دختر) به شیوه تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از
پرسشنامههای محقق ساخته راهبردهای خود تنظیمی تحصیلی، گرایش به تکالیف درسی و
خود اثربخشی اولندیک (1984) استفاده شد. تحلیل دادهها از طریق ضریب همبستگی
پیرسون و رگرسیون چندگانه صورت گرفت. یافته
ها: یافتهها نشان داد که بین
کلیدواژهها