روانشناسی یادگیری
مقایسه‌ی تأثیر آموزش بازی‌های حرکتی موزون و بازی‌درمانی مبتنی بر رابطه‌ی والد-کودک بر خودتنظیمی هیجانی و اضطراب جدایی دانش‌آموزان پایه‌ی اول

محمد نبی ئی؛ رزیتا امانی؛ محمدرضا ذوقی پایدار؛ حسین محققی

دوره 20، شماره 72 ، تیر 1403، ، صفحه 133-160

https://doi.org/10.22054/jep.2024.74076.3855

چکیده
  اختلال اضطراب جدایی شایع‌ترین اختلال اضطرابی دوران کودکی است، بنابراین پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه‌ی تأثیر آموزش بازی‌های حرکتی موزون و بازی‌درمانی مبتنی بر رابطه‌ی والد-کودک بر خودتنظیمی هیجانی و اضطراب جدایی دانش‌آموزان پایه‌ی اول شهر ملایر انجام شد. این پژوهش از نوع آزمایش‌های میدانی با طرح پیش‌آزمون_ پس‌آزمون با گروه ...  بیشتر

طراحی مدلی برای تبیین شادکامی بر اساس سبک‏های مقابله با استرس و تاب‏آوری روان‏شناختی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان همدان

مهران فرهادی؛ حسین محققی؛ مریم عبدالهی مقدم؛ فضل اله حسنوند

دوره 12، شماره 41 ، مهر 1395، ، صفحه 163-184

https://doi.org/10.22054/jep.2016.7045

چکیده
  چکیده پژوهش حاضر با هدف طراحی مدلی برای تبیین شادکامی بر اساس سبک‏های مقابله با استرس و تاب‏آوری در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان همدان انجام شده است. بدین منظور از بین کلیه­ی دانشجویان، 330 نفر (165 دختر و 165 پسر)  انتخاب شدند و سه پرسشنامه شادکامی، مقابله با موقعیت‏های فشارزا و تاب‏آوری را تکمیل نمودند. سپس داده­های پژوهش ...  بیشتر