اسلامیان، حسن؛ اسلامیان، زهرا؛ سعیدی، محمود ورضوانی،محمود.(1394). نگاهی به برنامه درسی تربیت جنسی در نظام تعلیم و تربیت با تأکید بر دو عنصر هدف و محتوا، مجموعه مقالات نهمین همایش ملی اشراق اندیشه مطهر، خانواده و تربیت جنسی
اکبری، نوراله. (1392). آموزش جنسی در مدرسهها؛ ضرورتها و بایدها. چشم انداز ایران.
امینی، محمد؛ تمنایی فر، محمدرضا و رقیه پاشایی (1390). بررسی ضرورت وجودی و چگونگی توجه به تربیت جنسی در برنامهی درسی مقطع متوسطه از دیدگاه دبیران و دانش آموزان، مجلۀ علمی پژوهشی پژوهشهای برنامه درسی، دوره اول، شماره اول، صص 170-202.
اورنشتاین،الن سی و هاکینز،فرانسیس پی.(1384). مبانی اصول و مسائل برنامهریزی درسی ترجمه قدسی احقر، تهران: انتشارات علوم و تحقیقاتی تهران
بهشتی، محمد. (1385) تربیت جنسی از منظر فیض کاشانی، نشریه تربیت اسلامی، دوره دوم، شماره سوم، ص 89-113.
دانایی فرد، حسین و کاظمی، حسین. (1390). پژوهشهای تفسیری در سازمان: استراتژیهای پدیدار شناسی و دیدار نگاری. تهران: دانشگاه امام صادق
رنج دوست،شهرام.(1394).تاثیر گرایش های آسیب زای عاطفی با جنس مخالف در پسران بر عملکرد تحصیلی آن ها،فصلنامه روانشناسی تربیتی،سال یازدهم،شماره38
شریفی، عنایت. (1391). روشهای تربیت جسمانی درقرآن کریم. فصلنامه آفاق دین، سال 2، شمارة 8، صص 1-28.
فرمهینی فراهانی، محسن. (1383). محتوای مناسب برای تربیت جنسی در کتب درسی دوره متوسطه. دو ماهنامه علمی-پژوشی دانشگاه شاهد (دانشوررفتار)،11(9)، 14-1.
فرمهینی فراهانی، محسن. (1392). تربیت جنسی: وظیفه مشترک خانواده و مدرسه. ماهنامه تربیتی پیوند، 41،20-16.
فرمهینی فراهانــی، محسن. (۱۳۸۷). نگاهی گذرا بر تربیت جنسی در مقاطع مختلف تحصیلی، سلامت روان، ۱، صص ۲۸ ـ ۱۹.
فریتاس، کریستال. (1382). کلیدهای آموزش و مراقبت از سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان، ترجمه سارا رئیسی طوسی، چاپ دوم. تهران: انتشارات صابرین (تاریخ انتشار به زبان اصلی 1998)
Alexander, H. G. (1967). The language and logic of philosophy. Albuquerque:Univercity of New Mexico Press
Bitan-Friedlander, N., Dreyfus, A., & Milgrom, Z. (2004). Types of “teachers in training”: the reactions of primary school science teachers when confronted with the task of implementing an innovation. Teaching and Teacher Education, 20(6), 607-619.
Buston, K., Wight, D., Hart, G., & Scott, S. (2002). Implementation of a teacher-delivered sex education programme: obstacles and facilitating factors. Health education research, 17(1), 59-72.
Crcler, G. (2000). Introduction to sexual education. Newyork: W. H
Denman, S., Gillies, P., Wilson, S., & Wijewardene, K. (1994). Sex education in schools: an overview with recommendations. Public health, 108(4), 251-256.
Francoeur, R. T., & Noonan, R. J. (2004). TheContinuum Complete International Encyclopediaof Sexuality; Introduction by Ira L. Reiss. NewYork and London:Continuum
Goldman, J. D. (2010). The new sexuality education curriculum for Queensland primary schools. Sex Education, 10(1), 47-66.
Hawkes, G., 1996. A sociology of sex and sexuality, Buckingham, University Press
Hayes, I. (1995). Sex education in the early years. Health Education, 95(1), 22-27.
Jenkins, S. B. (2009). Measuring teacher beliefs about curriculum orientations using the modified-curriculum orientations inventory. The Curriculum Journal, 20(2), 103-120.
Kehily, M. J. (2002). Sexing the subject: teachers, pedagogies and sex education. Sex Education: sexuality, society and learning, 2(3), 215-231.
Kevan,W. (2010 (. Sex education and the influence on sexual wellbeing. Procedia Social and behavioral Science, 5(440-444).
Kingman, S. (1994). The new law on sex education. Health Education, 94(4), 14-17.
Kirby, Douglas. Laris. B. A. & Rolleri, Lori A.(2006). Sex and HIV Education
Programs: Their Impact on Sexual Behaviors of Young People Throughout the world. Journal of Adolescent Health, 40(3): 206- 217.
Kontula, O. (2010). The evolution of sex education and students' sexual knowledge in Finland in the 2000s. Sex Education, 10(4), 373-386.
McCABE, M. I. K. E. (2000). Report of the working group on sex education in Scottish schools. Scottish Executive.
Pokharel, S., Kulczycki, A., & Shakya, S. (2006). School-based sex education in Western Nepal: uncomfortable for both teachers and students. Reproductive health matters, 14(28), 156-161.
Silva, M., & Ross, I. (2003). Evaluation of a school-based sex education program for low income male high school students in Chile. Evaluation and program Planning, 26(1), 1-9.
Silva, M., & Ross, I. (2003). Evaluation of a school-based sex education program for low income male high school students in Chile. Evaluation and program Planning, 26(1), 1-9.
Stevens, R. J. (2004). Why do educational innovations come and go? What do we know? What can we do?. Teaching and Teacher Education, 2
Strauss, A. and J. Corbin (2007). Basics ofQualitative Research. Third Edition, SagePublications. Turnbul, T., Wersch, A.V. and Schaik, P.V., 2008. A review of parental involvement in sex education: The role for effective communication in British families. Health Education Journal 67, pp.182-195.
UNESCO, U., UNICEF, & UNAIDS, W. (2009). International Technical Guidance on Sexuality Education: an Evidence-informed approach for schools, teachers and health educators, Vol. 1.
Wojnar, D.M. & Swanson, k. M. 2007.phenomenology:An exploration. Journal of Holistic nursing,vol.25,No. 3,pp.172-180.
Zimmerman, P. K. Cupp, L. D. Sione, K. feist-price, S. Helme, D. (2008). Effects of a School- Based, Theory-Driven HIV And pregnancy prevention curriculum.Journal of Perspectives on Sexual and Reproductive Health, Volum40, Number1,42-51.