احمدی، بابک. (1381). هایدگر و پرسش بنیادین. تهران: نشر مرکز
احمدی، صدیقه. (1391). مقایسه اثر بخشی آموزش مبتنی بر طرح معنویت درمانی با رویکرد دینی و درمان روایت دلبستگی به زنان به کاهش تعارضات زناشویی. پایان نامه دکتری. تهران: علامه طباطبایی
آذربایجانی، مسعود. (1387). مقیاس سنجش دینداری، تهیه و ساخت آزمون جهت گیری مذهبی با تکیه بر اسلام. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
آرام، محمدرضا. (1387). قرآن و بهداشت روانی. گروهی از نویسندگان، مجموعه مقالات قرآن کریم، جلد سوم؛ انتشارات اسوه، چاپ اول. سایت راسخون
آرکینز، پل و گری، کالین. (1382). کتاب آموزشی spss10، ترجمه فتوحی اردکانی. تهران: نشر آصال-شایگان.
آقایوسفی، علیرضا؛ شقاقی، فرهاد؛ دهستانی، مهدی و برقی ایرانی، زیبا. (1391). ارتباط کیفیت زندگی و سرمایه روانشناختی با ادراک بیماری در میان مبتلایان به بیماریام اس. فصلنامه روانشناسی سلانت. شماره 1، ص 1-15
ایمانی فر، حمیدرضا؛ فاطمی، جمیله و امینی، فاطمه. (1391). بخشش از دیدگاه روانشناسی و قرآن کریم؛ فصلنامه انسانپژوهی، مقاله 7، دوره 9، شماره 27.
باقی، عبدالرضا. (1391). بررسی و نقد صدق و معقولیت باور به خدا بر اساس براهین وجودی از دیدگاه پلانتینگا. فصلنامه اندیشه نوین دینی. سال 7. ش 27. ص (197-220).
بهاری، فرشاد و سیف، سوسن. (1379). بخشودگی: معرفی یک مدل درمانی در مشاوره ازدواج و خانواده. تازهها و پژوهشهای مشاوره. فصلنامه علمی-پژوهشی انجمن مشاوره ایران. جلد 2، شماره 7 و 8.
پترسون، مایکل وهاسکر، ویلیام و رایشنباخ،بروس و بازینجر،دیوید.( 1387). عقل و اعتقادات دینی، ترجمه احمد نراقی و ابراهیم سلطانی. ج 5، تهران: طرح نو.
پرن، پریسا. (1389)؛ بررسی و مقایسه باورهای زنان بارور و نابارور نسبت به ناباروری. پایان نامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی
تقی یاره، فاطمه. (1389)؛ تدوین بستهی روان درمانگری وجودی بر اساس اندیشه جلال الدین محمد مولوی و بررسی اثر بخشی آن در درمان افسردگی و افزایش سطح تحول من. پایان نامه دکتری. تهران: علامه طباطبایی
ثرندایک، رابرت. آل. (1375). روانسنجی کاربردی. ترجمه: هومن حیدر علی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
جان بزرگی، مسعود و داستانی، محبوبه. (1393). مروری بر وضعیت تجربی رواندرمانگری در ایران. دو فصلنامه علمی-پژوهشی. مطالعات اسلام و روانشناسی. شماره 15، ص 145-190.
جان بزرگی، مسعود؛ فاکر، حسین و جان بزرگی، امین. (1390). ارزیابی تحول روانی – معنوی در درمانگری مراجعان مذهبی. مطالعات اسلام و روانشناسی. سال پنجم. شماره 8.
جهانگیر، اکرم و مفتون، فرزانه. (1387)؛ تأویل آیه 82 سوره اسراء در رابطه با دعا و درمان. فصلنامه تخصصی پژوهشهای میان رشتهای قرآنی. سال اول، شماره اول.
حیدری، علی. (1388). ناخودآگاه روحی و خلاء وجودی از دیدگاه قرآن و روان شناسی جدید.
دلاور، علی. (1380). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی. تهران: انتشارات رشد.
رجبی، محمود. (1393)؛ روش تفسیر قرآن. تهران: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه. چاپ پنجم (1391).
سیف، علی اکبر. (1383). اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی. تهران: نشر آگاه.
سیمون و سیمون. س. (1371). بخشودن. ترجمۀ مهدی قراچه داغی، چاپ اول، نشر: مترجم
شکری نیا، محمد علی. (1388)؛ جایگاه طبیعت در تربیت انسان از دیدگاه قرآن. پایان نامه کارشناسی ارشد. تهران: علامه طباطبایی
طباطبایی (ره)، سید محمد حسین. (1388). قرآن در اسلام از دیدگاه تشیع. تهران: دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزۀ علمیۀ قم
طباطبایی (ره)، سید محمد حسین. (1391). اصول فلسفه رئالیسم. به کوشش سید هادی خسروشاهی. چاپ سوم؛. قم: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم. موسسه بوستان کتاب.
طباطبایی (ره)، سید محمد حسین. (1391). اصول فلسفه رئالیسم. مقدمه و پاورقی به قلم شهید مرتضی مطهری. (پنج جلد). انتشارات صدرا. چاپ بیست و یکم
طباطبایی (ره)، سیدمحمدحسین. (1390). تفسیر المیزان (دوره 20 جلدی)، ترجمه سید محمدباقر موسوی همدانی. چاپ 31. قم: دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین قم
علمی، قربان و چنگی آشتیانی، مریم. (1393). بررسی کارکرد معنا بخشی دین در اندیشه علامه طباطبایی.
فاطمی، آزاده سادات. (1386). مقایسه افکار ناکارآمد و سازگاری اجتماعی در زنان نابارور. پایان نامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
فتاحیان، کبری. (1390). بررسی و مقایسه ویژگیهای شخصیتی بیماران مبتلا به ام اس، بیماران مبتلا به سرطان و افراد عادی شهر تهران. روانشناسی عمومی. دانشگاه علامه طباطبایی.
فرگوسن، کیتی؛ استیون هاکینگ. (1392). ذهنی رها. ترجمه رامین رامبد. تهران: نشر مازیار.
فقیهی، شکوهی یکتا، پرند. (1390). نگرش انسان شناختی اسلامی و بازتاب آن در سلامت روانی. تازهها و پژوهشهای مشاوره. فصلنامه علمی-پژوهشی انجمن مشاوره ایران. جلد 10، شماره 37. بهار 1390.
فقیهی، علی نقی و رفیعی مقدم، فاطمه. (1387). انسان از دیدگاه راجرز و مقایسۀ آن با دیدگاه اسلامی. دو فصلنامه علمی، تخصصی. مطالعات اسلام و روان شناسی. س 2، ش 3، پاییز و زمستان. صفحات 167-143.
قرآن حکیم. ترجمه و شرح آیات منتخب، حضرت آیه آلله مکارم شیرازی. (1389). قم: نشر نشتا، چاپ نوبت دوم.
کجباف، محمدباقر؛ قاسمیان نژاد جهرمی، علی نقی و احمدی فروشانی، سید حبیب الله. (1394). تأثیر گروهدرمانی معنوی و وجودی بر میزان افسردگی، اضطراب مرگ و باور به ادامه حیات پس از مرگ با تکیه بر گزارشهای افراد تجربه کننده مرگ در دانشجویان. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. سال شانزدهم، شماره 4، ص (4-13).
کلاین، پل. (1380). راهنمای ساده تحلیل عاملی. ترجمه صدر السادات، سیدجلال و مینایی، اصغر. تهران: نشر سمت.( تاریخ انتشا اثر به زبان اصلی، 1994)
مصلح، علی اصغر. (1384). پرسش از حقیقت انسان مطالعهای تطبیقی در آراء ابن عربی و هایدگر؛ قم: کتاب طه
معاضدی، کاظم و اسدی، عبدالله. (1390)؛ بررسی روشهای حفظ سلامت روان از منظر قرآن کریم. مجله دانشگاه علوم پزشکی اردبیل. دوره دوازدهم. شماره اول. بهار (1391). صفحات 96-85.
مفتون، فرزانه و جهانگیر،اکرم و صدیقی،ژیلا و کاربخش،مژگان و فرزدی،فرانک وخدایی،شهناز.( 1387)؛ دعا درمانی و کیفیت زندگی در بیماران مولتیپل اسکلروز. فصلنامه تخصصی پژوهشهای میان رشتهای قرآنی. سال اول، شماره اول، زمستان، 1387.
میرهاشمی، مالک و نجفی، فاطمه. (1393). اثربخشی درمان راه حلمدار بر تاب آوری و احساس انسجام بیماران مولتیپل اسکلروزیس. مجله علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی. دوره 24. شماره 3. ص 175-181.
هاریسون، (1384). اعصاب هاریسون. ترجمه: سید مصطفی میبدی. تهران: چراغ دانش. (تاریخ انتشا اثر به زبان اصلی، 2005)
هومن، حیدر علی. (1380). اندازه گیری روانی و تربیتی و فن تهیه تست با تجدید نظر کلی و افزودنیها. تهران: نشر سلسله.
هینکل، جانیس آل و چیویر، کری اچ.(2008). درسنامه پرستاری داخلی و جراحی برونر و سودارث: مغز و اعصاب. ترجمه زهرا مشتاق.(1393). تهران: جامعه نگر
Corbett, L. & Milton, M. (2011). Existential therapy: A useful approach to trauma?. Counselling Psychology Review, 26 (1), 62-74.
Enright, R. D., Eastin, D. L., Golden, S., Sarinopoulos, I., & Freedman, S. (1991). Interpersonal forgiveness within the helping professions: An attempt to resolve differences of opinion. Counseling and Values, 36(2), 84-103.
Festinger, I. (1954). A theory of social comparison process, Hum Relt. 7: 117-140.
Heidegger, M. (1962). Being and time, trans. J. Macquarrie and E. Robinson.
Helminiak, D. A. (2001). Treating spiritual issues in secular psychotherapy. Counseling and values, 45(3), 163-189.
Hemsley, C. (2010). Why this trauma and why now? The contribution that psychodynamic theory can make to the understanding of post-traumatic stress disorder. Counselling Psychology Review, 25(2), 13-20.
Hoffman, L. (2012). An existential-phenomenological approach to the psychology of religion. Pastoral Psychology, 61(5-6), 783-795.
Hoffman, L., Dias, J., & Soholm, H. C. (2012). Existential-humanistic therapy as a model for evidence-based practice. In Evidence in support of existential-humanistic psychology: Revitalizing the ‘third force’. Symposium presented at the 120th annual convention of the American Psychological Association, Orlando, FL.
Jung, C. G. (1959). The Archetypes and Collective Unconscious (2nd.). London: Routledge. PP.31.
Kennedy, G. A; Macnab, F. A. & Ross, J. J. (2015). The effectiveness of spiritual religious interventions in psychotherapy and counseling: a review of the recent literature. Melbourne: PACFA.
Koenig, H. G., Pearce, M. J., Nelson, B., Shaw, S. F., Robins, C. J., Daher, N. S., & Rosmarin, D. H. (2015). Religious vs. conventional cognitive behavioral therapy for major depression in persons with chronic medical illness: A pilot randomized trial. The Journal of nervous and mental disease, 203(4), 243-251.
Lodrick, Z. (2007). Psychological Trauma–What Every Trauma Worker Should Know. Integration, 4, 2.
McFarlane, A. C., & Van Der Kolk, B. A. (1996). Trauma and its challenge to society.
Miars, R. D. (2002). Existential authenticity: A foundational value for counseling. Counseling and Values, 46 (3), 218-225.
Oliver, Mark. (2010); An Analysis of Existential therapy from a counseling perspective. University of Houston- clear lake.P.1-14
Petrie, K. J: myrtveit, Solbjorg Makalani, Partridge, Ann, H: Stephens, Melika. (2015). The Relationship between the belief in a genetic cause for breast cancer and bilateral mastectomy. Healt psychology, Vol 34(5), May 2015, 473-476.
Spinelli, E. (2002). The therapeutic relationship as viewed by existential psychotherapy: re-embracing the world. Journal of Contemporary Psychotherapy, 32(1), 111-118.
Stephen A. Diamond. (2014). secrets of existential, psychotherapy – Prt II, journal Dasein 2014; p.64-65, Dasein n.2
Van Deurzen, E., & Adams, M. (2016). Skills in existential counselling & psychotherapy. Sage.
Van Deurzen, E. (2010). the framework of Existential therapy.4030-ch-01.indd.P.7-26
Vos, J., Craig, M., & Cooper, M. (2015). Existential therapies: a meta-analysis of their effects on psychological outcomes. Journal of consulting and clinical psychology, 83(1), 115.
Wainrip, B. R. (2006). Healting crisis and trauma with body, mind, and sprit. New York: Springer publishing company.
Whitson, J. A., Galinsky, A. D., & Kay, A. (2015). The emotional roots of conspiratorial perceptions, system justification, and belief in the paranormal. Journal of Experimental Social Psychology, 56, 89-95.