اخوان تفتی، مهناز؛ رباطجزی، فاطمه و هاشمی، زهرا. (1396). بررسی اثربخشی بازیهای توجهافزا بر کارکرد ریاضی دانشآموزان دارای ناتوانی یادگیری ریاضی. ناتواناییهای یادگیری. 6(3/52):52-30.
اسماعیلپور، ملیحه و پاکدامن، مجید. (1395). تأثیر آموزش مهارتهای ادراکی-حرکتی بر عملکرد شناختی دانشآموزان دختر پایه سوم اختلال یادگیری. فصلنامه نسیم تندرستی. 4(4):6-1.
آموزشوپرورش ایالت بریتیش کلمبیا. (1394). اختلالات یادگیری، راهبردهایی برای معلمان (ترجمۀ معصومۀ خسروی و عباس عبدالحسینزاده،. سمنان: انتشارات دانشگاه سمنان. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2011).
بیرانوند، مراد. (۱۳۸۶). اختلالات یادگیری، انتشارات معتبر، چاپ اول.- تبریزی، مصطفی. (1391). درمان اختلالات دیکته نویسی. نشر فراوان. تهران. صص:35-65.
بیگلری، ایماناله؛ محمدیفر، محمدعلی؛ رضایی، علی محمد و عبدالحسینزاده، عباس. (1395). اثر آموزش حل مسئله ریاضی با روش بازی بر توجه، حل مسئله و خودکارآمدی دانشآموزان مبتلا به اختلالات یادگیری ریاضی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. 14(2):52-41.
جلیل آبکنار، سیده سمیه و عاشوری محمد. (1392). نکتههای کاربردی برای آموزش دانشآموزان با اختلال یادگیری. تعلیم و تربیت استثنایی. 116(3):40-31.
چمنآباد غنائی، علی و کارشکی، حسین. (1390). تأثیر حرکات موزون ورزشی بر هوش عینی کودکان پیشدبستانی. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره. 1(1):178-167.
خدادادی جمیله و موسویپور، سعید. (1392). شیوع اختلالات ریاضی در دانش آموزان کلاسهای دوم و چهارم ابتدایی شهرستان اراک و راههای کاهش آن. مجلۀ ناتوانیهای یادگیری. 2(4/44-28):44-28.
درتاج، فریبرز. (1392). مقایسه تأثیر دو روش آموزش به شیوۀ بازی و سنتی بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان. مجله روانشناسی مدرسه، 2(4):80-62.
دهقانی، مصطفی؛ کریمی، نرگس؛ تقیپور جوان، عباسعلی؛ حسن نتاج جلودار، فهیمه و زیدآبادی، فاطمه. (1391). اثربخشی بازیهای حرکتی ریتمیک (موزون) بر میزان کارکردهای اجرایی کودکان با ناتوانیهای یادگیری عصب روانشناختی تحولی پیش از دبستان. مجله ناتوانیهای یادگیری، 2(1):77-53.
سعدی، سامی. (1388). آمادگی جسمانی کودکان مبتلا به معلولیت یادگیری. طب ورزشی. 2: 80-69.
شریفی، علیاکبر و داوری، رقیه. (1391). شیوع ناتوانیهای یادگیری در دانشآموزان پایۀ اول و دوم ابتدایی استان چهارمحال و بختیاری. مجله ناتوانیهای یادگیری؛1(2): 76-63.
شمسی، عبدالحسین؛ عابدی، احمد؛ صمدی، مریم و احمدزاده، مریم. (1392). فراتحلیل اثربخشی مداخلات روانشناختی و آموزشی بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری ریاضی. مجله ناتواناییهای یادگیری. 7(4):81-61.
شمیم، سیما. (1387). مقیاس تجدیدنظر شده هوش وکسلر برای کودکان. انتشارات دانشگاه شیراز. چاپ پنجم.
عابدی، احمد؛ کاظمی، فرشته و شوشتری، مژگان. (1393). اثربخشی آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان با ناتوانیهای یادگیری عصب-روانشناختی. مجله ناتواناییهای یادگیری. 13(2):54-38.
علایی خرایم، رقیه؛ نریمانی، محمد و علایی خرایم، سارا. (1391). مقایسۀ باورهای خودکارآمدی و انگیزة پیشرفت در میان دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجلۀ ناتوانیهای یادگیری. 3(1): 104-85.
قرائی، نفیسه و فتحآبادی، جلیل. (1392). اثربخشی بازیدرمانی عروسکی بر ارتقای مهارتهای اجتماعی کودکان پیشدبستانی دچار نشانگان داون. فصلنامۀ روانشناسی کاربردی. 26(2):40-25.
قربانپور، کبری؛ پاکدامن، مجید؛ رحمانی، محمدباقر و حسینی، غلامحسین. (1392). تأثیر آموزش حرکات و بازیهای ریتمیک ایروبیک بر کارکرد حافظه کوتاهمدت و حافظه شنیداری دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری. فصلنامه سلامت خانواده. 1(4):44-35.
کاپلان، هرود و سادوک، بنجامین جمیز. (1385). خلاصه روانپزشکی. جلد 2. ترجمه: نصرت اله پورافکار. نشر شهرآب. تهران. تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2001
محمداسماعیل، الهه و هومن، حیدرعلی. (1381). انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات کیمت. پژوهش در حوزه کودکان استثنایی. 6(4):332-323.
محمودی، مریم؛ برجعلی، احمد؛ علیزاده، حمید؛ غباری بناب، باقر؛ اختیاری، حامد و اکبری زردخانه، سعید. (1395). تنظیم هیجان در کودکان با اختلال یادگیری و کودکان عادی. فصلنامۀ پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. 13(4):69-48.
مسعودی، مریم؛ ثقهالسلام، علی و ثاقبجو، مرضیه. (1395). تأثیر 8 هفته تمرین ایروبیک بر عملکرد شناختی کودکان دارای اختلال یادگیری. مجله اصول بهداشت روانی. 18(3):168-161.
نریمانی، محمد و رجبی، سوران. (1384). بررسی شیوع و علل اختلالات یادگیری در دانشآموزان دوره ابتدایی استان اردبیل. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی. 17(3):252-231.
References
Clarke, C.D. (2006), Therapeutic advantages of play in, A. Goncu and S. Gaskins (Eds) Play and development: evolutionary, socio cultural, and functional perspectives (Mahwah, New Jersey, Lawrence Erlbaum),pp. 3 –17.
Cynthia M. Colwell; Kathleen D. Murlless. (2002). Music activities (signing vs. chanting) as a vehicle for reading Fombo accuracy of children with disabilities: A pilot study. Music Therapy Perspectives, 20: 13-19. https://doi.org/10.1093/mtp/20.1.13
Desoete, A., & Grégoire, J. (2006). Numerical competence in young children and in children with mathematics learning disabilities. Learning and individual differences, 16(4), 351-367.
Eshete, Y. (2014). Factors influencing the healthcare service utilization of Ethiopian immigrants (Doctoral dissertation, Capella University).
Gabler-Halle, D., Halle, J. W., & Chung, Y. B. (1993). The effects of aerobic exercise on psychological and behavioral variables of individuals with developmental disabilities: A critical review. Research in Developmental Disabilities, 14(5), 359-386.
Geary, D. C. (2013). Early foundations for mathematics learning and their relations to learning disabilities. Current directions in psychological science, 22(1), 23-27.
Herrero, D., Del Castillo, H., Monjelat, N., Garca-Varela, A., Checa, M., & Gómez, P. (2014). Evolution and natural selection: learning by playing and reflecting. Journal of New Approaches in Educational Research (NAER Journal), 3(1), 26-33.
Jaarsma, E. A., & Smith, B. (2018). Promoting physical activity for disabled people who are ready to become physically active: A systematic review. Psychology of Sport and Exercise, 37, 205-223.
Pacholík Viktor; Nedělová Martina. (2017). Physical Games as a Means of Developing Children’s Social Skills in Kindergarten. Acta Educationis Generalis; 7(2):56-68. DOI: 10.1515/atd-2017-0013
MacKenzie, K. Murray, K. & Murray, G. (2018) Encouraging physical activity in people with learning disabilities. Nursing Times [online]; 114(8):18-21. (018 021 prdisc activity sf)
https://www.nursingtimes.net/roles/learning-disability-nurses/encouraging-physical-activity-in-people-with-learning-disabilities/7025279.article
Mogasale, V. V., Patil, V. D., Patil, N. M., & Mogasale, V. (2012). Prevalence of specific learning disabilities among primary school children in a South Indian city. The Indian Journal of Pediatrics, 79(3), 342-347.
Ng, K., Rintala, P., Hutzler, Y., Kokko, S., & Tynjälä, J. (2017). Organized sport participation and physical activity levels among adolescents with functional limitations. Sports, 5(4), 81.
Petrovska, S., Sivevska, D., & Cackov, O. (2013). Role of the Game in the Development of Preschool Child. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 92, 880-884.
Robertson, J., Emerson, E., Baines, S., & Hatton, C. (2018). Self-Reported Participation in Sport/Exercise among Adolescents and Young Adults With and Without Mild to Moderate Intellectual Disability. Journal of Physical Activity and Health, 15(4), 247-254.
Wong, T. T. Y., Ho, C. S. H., & Tang, J. (2014). Identification of children with mathematics learning disabilities (MLDs) using latent class growth analysis. Research in developmental disabilities, 35(11), 2906-2920.
Yıldırım, G., & Akamca, G. Ö. (2017). The effect of outdoor learning activities on the development of preschool children. South African Journal of Education, 37(2).