اصغری، فرهاد؛ سعادت، سجاد؛ کرجوندانی، ستاره و جانعلی زاده کوکنه، سحر. (1391). رابطه بین خودکارآمدی تحصیلی با بهزیستی روانشناختی، انسجام خانواده و سلامت معنوی در دانشجویان دانشگاه خوارزمی. آموزش در علوم پزشکی، 14(7)، 593-581.
بورگ، والتر و گال، مردیت دامین. (1996). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی. ترجمه احمدرضا نصر و همکاران. (1391). تهران: سمت.
چراغی، فاطمه؛ شمسایی، فرشید؛ شیخ الاسلامی، فرزانه و حسن طهرانی، طیبه. (1392). ارتباط خودکارامدی با راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی همدان. آموزش در علوم پزشکی، 13(4)، 340-331.
رستمی، فرحناز و علی آبادی، وحید. (1393). تأثیر راهبرادهای یادگیری شناختی و فراشناختی در پیشبینی انگیزهی پیشرفت تحصیلی دانشجویان کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه. فصل نامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی. 30، 76-67.
شیخ احمدی، جمال، زندی، فرزاد، اکبری، مریم و یار احمدی، یحیی. (1399). تدوین مدل ساختاری سازگاری اجتماعی براساس خودکارآمدی تحصیلی و عملکرد خانواده با میانجی گری راهبردهای فراشناختی. فصلنامه روان شناسی تربیتی، 16(56)، 281-305.
ضیغمیان، سیده فاطمه و معینی کیا، مهدی. (1398). فراتحلیل عوامل اثرگذار بر راهبرد خودتنظیمی در یادگیری. فصلنامه روان شناسی تربیتی، 15(54)، 57-33.
طالب زاده نوبریان، محسن؛ ابوالقاسمی، محمود؛ عشوری نژاد، فاطمه و موسوی، سید حسن. (1390). بررسی روابط ساختاری خودپنداره، یادگیری خودتنظیمی و موفقیت تحصیلی دانشجویان. روشها و مدلهای روانشناختی، 1(4)، 80-65.
فولادوند، خدیجه؛ فرزاد، ولی اله؛ شهرآرای، مهرناز و سنگری، علی اکبر. (1389). اثر حمایت اجتماعی، استرس تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی بر سلامت روانی- جسمانی. روان شناسی معاصر، 4(2)، 14-1.
کارشکی، حسین؛ خرازی، علی نقی و قاضی طباطبایی، محمود. (1387). بررسی رابطه ادراکات محیطی مدرسه و اهداف پیشرفت. مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی، 9(2)، 93-79.
ناصری جهرمی، رضا؛ محمدی، مهدی؛ رحمانی، هادی و زارعی،مهدی. (1393). مقایسه خودراهبری یادگیری، ارزشهای تحصیلی و ارزشیابی دانشجویان رشتههای مهندسی از کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی؛ مورد مطالعه: دانشگاه هرمزگان. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 16(61)، 117-97.
Bandura, A. (1997). Self efficacy: the exercise of control. New yotk: W.H. Freeman and company.
Byrne, B. M. (2010). Structural equation modeling with AMOS: Basic concepts, applications, and programming. Routledge.
Chen, J., & Proctor, R. W. (2017). Role of accentuation in the selection/rejection task framing effect. Journal of Experimental Psychology: General, 146(4), 543-568.
Dembo, M.H. (2002).Self-regulation of academic learning in middle-level schools.The Elementary School Journal.
DeWall, C. N., Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (2008). Satiated with Belongingness? Effects of Acceptance, Rejection, and Task Framing of Self Regulatory Performance. Journal of Personality and Social Psychology, 95: 1367-1382.
Dweck CS, Leggett EL (1988). A social-cognitive approach to motivation and personality. Psychological Review.; 95(2): 256-73.
Elliot AJ, McGregor HA (2001). A 2 X 2 achievement goal framework. J Pers Soc Psychol.; 80(3): 501- 19.
Feldman, D.B., & Kubota, M. (2015). Hope, self-efficacy, optimism, and academic achievement: Distinguishing constructs and levels of specificity in predicting college grade-point average. Learning and Individual Differences, 37, 210-216.
Harackiewicz JM, Barron KE, Pintrich PR, Elliot AJ, Thrash TM (2002). Revision of achievement goal theory: Necessary and illuminating. Journal of Educational Psychology.; 94(3): 638 45.
Kaplan A, Maher ML. (2007). The contributions and prospects of goal orientation theory. Educational PsychologyReview. 19(2):141-84.
Kline, R.B.,. (2011). Principles and Practice of Structural Equation Modeling. 3rd ed. New York: The Guilford Press.
Kinnunen, S. M., Puolakanaho, A., Tolvanen, A., Mäkikangas, A., & Lappalainen, R. (2018). Does mindfulness-, acceptance-, and value-based intervention alleviate burnout?—A person-centered approach. International Journal of Stress Management. Advance online publication.
Lee, J.Q., McInerney, D, M. , Liem, G, A, D., & Ortiga, Y, P. (2010). The relationship between future goals and achievement goal orientations: An intrinsic–extrinsic motivation perspective. Journal of Contemporary Educational Psychology, 1-16.
Lietz, p., & Matthews, B. (2010). The effects of College students. Personal Values on Changes in Learning approaches" Res High Educ, 51: 65-87.
Middleton, M & Midgley, C, (1997). Avoiding the demonstration of lack of ability: an underexplored aspect of goal theory, Journal of Educational Psychology, 89, 710-718.
Midgley C, Kaplan A, Middleton M, Maehr ML, Urdan T, Anderman LH, et al (1988) . The development and validation of scales assessing student’s achievement goal orientations. Contemp Educ Psychol.; 23(2): 113
Mousoulides, N., & Philippou, G. (2005).Students' motivational beliefs, Sef-regulation strategies and mathematics achievement. In Chick, H. L. & Vincent, J. L. (Eds.). Proceedings of the 29 th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 3, pp.321-328. Melbourne: PME.
Muenks, K., Wigfield, A., Yang, J. S., & O'Neal, C. R. (2017). How true is grit? Assessing its relations to high school and college students’ personality characteristics, self-regulation, engagement, and achievement. Journal of Educational Psychology, 109(5), 599-620.
Owen, S.V. & Froman, R.D. ( 1988). Development of a college academic self-efficacy scale. (Report No. TM012 263). East Lansing, MI: National Center for Research on Teacher Learning. ERIC Document Reproduction Service No. ED298158 (PDF) Academic Self-Efficacy, Emotional Intelligence, GPA and Academic Procrastination in Higher Education. Available from https://www. researchgate.net/publication/ 262057128_Academic_Self Efficacy_Emotional_Intelligence_GPA_and_Academic_Procrastination_in_Higher_Education [accessed Nov 12 2018].
Peak, B. & Miller, Ch. (2010). I think I can, I think I can, I think I can't know I can multi-user virtual environments(moves)as a means of developing competence and confidence in undergraduate nursing .2, 4571-4575.
Pekrun R, Elliot AJ, Markus AM. (2009). Achievement Goals and Achievement Emotions: Testing a Model of Their Joint Relations With Academic Performance. Journal of Educational Psychology.; 101(1): 115-35.
Schleifer L. F. and Dull Richard B.) 2009.( “Meta Cognition and Performance in the Accounting Classroom”, Issues in Accounting Education, 24(3, pp. 339-367.
Schneider, M., & Preckel, F. (2017). Variables associated with achievement in higher education: A systematic review of meta-analyses. Psychological Bulletin, 143(6), 565-600.
Sobel, Michael E. (1982). "Asymptotic Confidence Intervals for Indirect Effects in Structural Equation Models". Sociological Methodology. 13: 290–312.
Swalander, L. & Taube, K. (2009). Influences of family based prerequisites, reading attitude, and self-regulation on reading ability, 32, 206-230.
Ucar, M.F., & Sungur, S. (2017). The role of perceived classroom goal structures, self-efficacy, and engagement in student science achievement. Research in Science & Technological Education, 35(2), 149-168.
Wahlheim, C. N., McDaniel, M. A., & Little, J. L. (2016). Category learning strategies in younger and older adults: Rule abstraction and memorization. Psychology and Aging, 31(4), 346-357.
Weinstein, C. E., Schulte, C., & Palmer, D. H. (1987). LASSI user's manual. Clearwater, FL: Hemisphere.
Wentzel, K. R. (2005). Peer Relationships, Motivation, and Academic Performance at School. In A. J. Elliot, & C. S. Dweck (Eds.), Handbook of Competence and Motivation. New York: Guilford Press.
Yeo, D. J., & Fazio, L. K. (2018). The optimal learning strategy depends on learning goals and processes: Retrieval practice versus worked examples. Journal of Educational Psychology. Advance online publication.
Yusuf M(2011). The impact of self-efficacy, achievement motivation, and self regulated learning strategies on students’ academic achievement. Procedia - Social and Behavioral Sciences; 15: 2623-26.