احمدپوری، یونس، احمدپوری، میثم. (1396). روشهای چگونگی ایجاد نشاط و شادابی درمدارس و ایجاد انگیزه در دانشآموزان، همایش بینالمللی مطالعات روانشناسی، علوم تربیتی و اجتماعی، دانشگاه شیراز.
ارزانی، نیما. درویشی، حمید. زاعیان، مصیب. (1394). «بررسی عوامل شاداب سازی مدارس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان». روانشناسی تربیتی، 23: 87-98.
ایزدی، صمد، هاشمی، سهیلا، برزمینی، لیلا. (1391). «بررسی عوامل موثر در شاداب سازی مدارس از دیدگاه دانش آموزان و اولیای مدرسه: با تاکید بر توسعه فرهنگی». مطالعات توسعه اجتماعی – فرهنگی، 1(1): 91-118.
ترکمان پری، منظر. ( ١٣٨٥ ). «مدرسه، مدرسه است». رشد مشاور مدرسه، 1(3): 5-3.
جعفری، ابراهیم، عابدی، محمدرضا، دریکوندی، هدایت الله. (1391). «شادمانی و عوامل موثر بر آن». تازه های علوم شناختی، 3 (4): 50-56.
جعفری، پریوش، طالب زاده، فاطمه. ( 1389 ). «ارائه مدلی برای نشاط و شادی در مدارس ابتدایی شهر تهران». فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، 4(4): 9-32.
جعفری، سید ابراهیم، سیادت، سید علی، بهادران، نرگس. (1393). «بررسی عوامل موثر در شادمانی مدارس». روانشناسی و علوم تربیتی(اندیشه های نوین تربیتی)، 14: 44-31.
شفیعزاده، حمید، اکبری، محبوبه. (1394). «ارزیابی وضعیت موجود شادی و نشاط در مدارس ابتدایی از دیدگاه معلمان ومدیران آموزش وپرورش شهرستان گرمسار». مجله روانشناسی تربیتی، 6(3): 86-70.
فاضلیان، پوراندخت، عظیمی، صابر. (1395). «بررسی دیدگاه معلمان در مورد چگونگی شاداب سازی مدارس با توجه به استانداردهای کالبدی طراحی فضاهای آموزشی». نشریه پژوهشهای تربیتی، 1(29): 41-61.
فضل الهی، سیف الله. جهانگیر اصفهانی، نرگس. حق گویان، زلفا. ( 1389 ) «سنجش میزان و عوامل مؤثر بر شادی دانشجویان پردیس قم دانشگاه تهران»، مؤسسه آموزشی و پژوهشیامام خمینی. 3(4): 89-108.
نوروزاده، طیب. (1388). «شادابسازی و عوامل مؤثر بر آن». فصلنامه مدارس کاراآمد، 6: 40-38.
نیاز آذری، کیومرث. (1393). «بررسی تأثیر شادابی و نشاط در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان متوسطه شهرستان ساری». مطالعات برنامه آموزشی. 2( 3): 35-57.
نیستانی، فریبا، اسماعیلی شاد، بهرنگ، سلیمانپور، محبوبه. (1396). «مطالعه نظری پیرامون مؤلفههای ساختاری و محتوایی مدارس بانشاط». پویش در آموزش علوم انسانی، 2(8): 18-1.
آل یاسین، میترا. (1392). «شادی و نشاط در محیط مدرسه». تربیت، 1: 12-9.
Domingo, M. G., & Garganté, A. B. (2016). Exploring the use of educational technology in primary education: Teachers' perception of mobile technology learning impacts and applications' use in the classroom. Computers in Human Behavior, 56, 21-28.
Freconna, G. L. (2006). Diversity Counts: An Examination of the Coping Cat from a Multicultural Treatment Perspective. Chicago School of Professional Psychology.
Halili, S. H., Sulaiman, H. (2018). Factors influencing the rural students' acceptance of using ICT for educational purposes. Kasetsart Journal of Social Sciences, 1-6.
Heflin, H., Shewmaker, J., & Nguyen, J. (2017). Impact of mobile technology on student attitudes, engagement, and learning. Computers & Education, 107, 91-99.
Jun, W. H., & Jo, M. J. (2016). Factor affecting happiness among nursing students in South Korea. Journal of psychiatric and mental health nursing, 23(6-7), 419-426.
Langevin, E. L. (2013). Undergraduate student happiness and academic performance: A correlation study (Doctoral dissertation, University of Phoenix).
Oishi, S., Koo, M., & Akimoto, S. (2008). Culture, interpersonal perceptions, and happiness in social interactions. Personality and Social Psychology Bulletin, 34(3), 307-320.