Document Type : Research Paper

Author

psychology, Alzahra university,Tehran

Abstract

Analyzing SHAHAB program Provincial Teacher Training Course and it`s Evaluation between 2014-2016.



Abstract
This study has two objectives: Design the model and Monitoring Identifying and employing top talent program Provincial Teacher Training Course . In the first step, models and indicators for assessing the quality of educational courses were studied. Then in the second step, measures were compared and categorized. In the third step, a questionnaire was designed And used .In the fourth step, using a questionnaire designed, evaluated the course of 93-94 and 95 years. Data were analyzed with quantitative and qualitative method. The results showed that the scientific content, quality learning environment and teaching faculty has improved in Training course of 95. Qualitative analysis of the responses showed that A training session needs to be improved. In the end, it was introduced suggestions in this area.


Key Words: Monitoring and Evaluation, Teacher Training, Identifying and employing top talent program

Keywords

Main Subjects

تنهای رشوانلو.فرهاد، تنهای رشوانلو.مهدی، حجازی.الهه.(1393)؛ نقش کیفیت تدریس استاد در گرایش دانشجویان بهداشت به تفکر انتقادی؛ دو ماهنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، دوره 7, شماره 6، صص 391-397
صافی، احمد؛(1391)؛ آموزش و پرورش ایران در صدسال گذشته؛ فصلنامه رشد، دوره 18، شماره2
عابدی، احمد؛(1394)؛ ابزارهای طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر(طرح شهاب)؛فصلنامة استعدادهای درخشان،شماره 74، تابستان 1394، صص 144-154
قرتپه.آمنه، رضایی.منصور، پاسدار. یحیی؛(1394). مقایسه ابعاد کیفیت تدریس با پرسشنامه های ارزشیابی دانشجویان از کیفیت آموزش و نظرخواهی از دانشجویان؛ دانشکده بهداشت، دانگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛ فصلنامه راهبردهای آموزشی در علوم پزشکی، دوره 8، شماره 4 ، پاییز 94،صص247-254.
گرایی.احسان، سیامکی. صبا.(1391). ارزیابی کیفیت آموزش کتابداری و اطلاع رسانی: مطالعه دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان. فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی، سال پانزده، شماره 1، صص 9-33
مهرمحمدی، محمد؛(1382)؛ نظریه هوش های چندگانه و دلالت های آن برای برنامة درسی و آموزش ، فصلنامة تعلیم و تربیت، شماره88، صص7-31
مهری. داریوش، غلامی.محمود، مرادی. شعبان.(1394). ارزیابی کیفیت آموزش های ضمن خدمت بر مبنای رویکرد کیفیت خدمات در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، سال دوم، شماره5، تابستان 1394، صص 127-144
نوغان.نساء، چراغی.محمدعلی، محجوب.حسین.(1392). بررسی رضایتمندی از کیفیت دوره آموزشی سپری شده از دیدگاه دانشجویان سال آخر دانشگاه علوم پزشکی همدان. فصلنامه پژوهش پرستاری، دوره 8، شماره 28، صص 76-86.
نوری.ایرج، اسدی. بابک، رضازاده. امیر.(1386). ارزیابی کیفیت آموزش با تکنیک MCDM فازی. فصلنامه دانش مدیریت، سال20، شماره 78، صص 139-160
Abat F.(1998). Education for better learning. Tehran: Ministry of Health Office of Free Educations
Publication; 1998.
Adee A, Bernie OD. (2007). Exploring graduates' perceptions of the quality of higher education. Available at: http://www.aair.org.au/jir/May94/Athiyaman.pdf.
Aliari S, .(2007). Survey on viewpoints and opinions of last year students of faculty of military nursing about practical training education. Scientific and Research Journal of Yazd Shahid Saduqi
University of Medical Sciences and Health Services. 2007; 15(5): 19.
Australian national curriculum.(2017).General capabilities.derived from : https : //www . Australian curriculum.edu.au.
Callahan C.M, Moon T.R, Oh S;(2013); Gifted programs 2013, National Research Center on the Gifted and Talented ;University of Virginia.
Davis.G.A.(2006). Gifted children,Gifted education. A handbook for teachers and parents.
Herbert.M.(1999). Potential biases in student evaluation.J edu psychol;76:730-736
March,w.h.(1976). Student evaluation of educational Quality (SEEQ). Prepared by : The CBT team in UTS and CELT.
Tam M. (2001). Measuring Quality and Performance in Higher Education. Quality in higher Education. 7, 47–54.
Zafiropoulos, C., Vrana, V. (2008). Service quality assessment in a Greek higher education institute. Journal of Business Economics and Management. 9 (1), 33- 45.