ایزدی طامه، احمد؛ برجعلی، احمد؛ دلاور، علی و اسکندری، حسین. (1389). مقایسه تأثیر آموزش صبر و حل مسئله بر کاهش پرخاشگری و انتخاب راهبردهای مقابلهای دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی. فصلنامه دانش انتظامی، 11(3)،207-182.
حسین ثابت، فریده. (1387). اثربخشی آموزش صبر بر اضطراب، افسردگی و شادکامی. دو فصلنامه مطالعات اسلام و روانشناسی، 1(2)، 92-79.
خرمائی، فرهاد و فرمانی، اعظم. (1393 ب). بررسی نقش صبر و مؤلفههای آن در پیشبینی خودکنترلی دانش آموزان دبیرستانی شهر شیراز. همایش بینالمللی مشاوره با رویکرد دین و معنویت جهت ارتقای سلامت روان و خوب زیستی روانشناختی. تهران: انجمن مشاوره ایران.
خرمائی، فرهاد. (1385). بررسی مدل علی ویژگیهای شخصیتی، جهتگیریهای انگیزشی و سبکهای شناختی. رسالۀ دکتری، شیراز: دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شیراز.
خرمائی، فرهاد، و فرمانی، اعظم. (1393 الف). صبر و نقش مؤلفههای آن در پیشبینی ناامیدی در دانشجویان. هفتمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان. اصفهان: دانشگاه صنعتی اصفهان.
خرمائی، فرهاد؛ زارعی، فرشته؛ مهدی یار، منصوره و فرمانی، اعظم. (1393 ب). نقش صبر و مؤلفههای آن بهعنوان فضایل اخلاقی در پیشبینی امید دانشجویان. مجله اخلاق و تاریخ پزشکی، 7 (3)، 68- 58.
خرمائی، فرهاد؛ فرمانی، اعظم و سلطانی، اسماعیل. (1393 الف). نقش صبر بهعنوان یک فضیلت اخلاقی و شخصیت در پیشبینی ناامیدی دانشجویان. فصلنامه اخلاق پزشکی، 7 (28)، 199- 167.
خرمائی، فرهاد؛ فرمانی، اعظم و سلطانی، اسماعیل. (1393 ج). ساخت و بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس صبر. مجله اندازهگیری تربیتی، 5 (17)، 100- 83.
خرمائی، فرهاد؛ فرمانی، اعظم و کلانتری، شکیبا. (1394). مقایسه مؤلفههای صبر در بیماران مبتلا به افسردگی اساسی، اضطراب تعمیمیافته و افراد بهنجار. مجله علوم رفتاری، 9 (1)، 84- 77.
سادات حسینی سلطان نصیر، محبوبه؛ علیزاده عصار، افسانه و رحمتی، عباس. (1393). آموزش مهارتهای معنوی صبر و ذکر به شیوه گروهی در کاهش علائم افسردگی دانشجویان. هفتمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان. اصفهان: دانشگاه صنعتی اصفهان.
سعید، نسیم و مهرابی، مانوش. (1392). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر تقویت این راهبردها، آمادگی یادگیری خودراهبر و خودکارآمدی دانشجویان. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی، 4 (3)، 39- 29.
شکوفه فرد، شایسته و خرمائی، فرهاد. (1391). صبر و بررسی نقش پیشبین مؤلفههای آن در پرخاشگری دانشجویان. روانشناسی و دین، 5 (2)، 99-112.
صدری، محمدرضا؛ کجباف، محمدباقر و غباریبناب، باقر. (1384). نقش دین (توکل به خدا) در بهداشت روانی. تازههای رواندرمانی، 37 و 38، 109- 90.
طاهری، حبیبالله. (1384). نقش دین در بهداشت روان. پژوهشهای دینی، 1 (3)، 21- 5.
فرمانی، اعظم و پانی، آزاده. (1394). مقایسه مؤلفههای صبر در نوجوانان مبتلا به تالاسمی ماژور با سلامت روان بالا و پایین. همایش بینالمللی روانپزشکی کودک و نوجوان. تهران: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی.
فرمانی، اعظم؛ خرمائی، فرهاد و بانشی، فهیمه. (1393 ب). بررسی نقش مؤلفههای صبر در پیشبینی سلامت روان دانشجویان. همایش ملی قرآن، سلامت و سبک زندگی. فسا: دانشگاه علوم پزشکی فسا.
فرمانی، اعظم؛ خرمائی، فرهاد و دوکوهکی، نجمه. (1393 الف). بررسی نقش صبر و مؤلفههای آن در پیشبینی رضایت زناشویی والدین دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر شیراز. ششمین همایش ملی آسیبشناسی خانواده. تهران: پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی.
فرمانی، اعظم؛ درخشان، معراج و خرمائی، فرهاد. (1394). بررسی نقش صبر و مؤلفههای آن در پیشبینی اهمالکاری تحصیلی دانش آموزان شهر شیراز. همایش بینالمللی روانپزشکی کودک و نوجوان. تهران: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی.
Bettinger, E., &Slonim, R. (2006). Patience among children. Journal of Public Economics, 91(1- 2), 343-363.
Chu, W. H., Lin, D. Y., Chen, T. Y., Tsai, P. S., & Wang, C. H. (2015). The relationships between ambiguity tolerance, learning strategies, and learning Chinese as a second language. System, 49, 1-16.
Comer, D., & E. Sekerka, L. (2014). Taking time for patience in organizations. Journal of Management Development, 33(1), 6-23.
Dai, X., & Fishbach, A. (2013). When waiting to choose increases patience. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 121(2), 256-266.
Dennis, J. P., & Vander Wal, J. S. (2010). The cognitive flexibility inventory: Instrument development and estimates of reliability and validity. Cognitive therapy and research, 34(3), 241-253.
Diehm, R. A., & Lupton, M. (2012). Approaches to learning information literacy: A phenomenographic study. The Journal of Academic Librarianship, 38(4), 217-225.
Ekici, M., Coskun, H. I., & Yurdugul, H. (2014). Investigation of the relationship between learning approaches and online self-regulation behaviour. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 141, 285-289.
Elliot, A. J., McGregor, H. A., & Gable, S. (1999). Achievement goals, study strategies, and exam performance: A mediational analysis. Journal of educational psychology, 91(3), 549.
Gürlen, E., Turan, S., & Senemoglu, N. (2013). The relationship between learning approaches of prospective teachers and their academic achievement. Educational Research and Reviews, 8(5), 171.
Heikkilä, A., & Lonka, K. (2006). Studying in higher education: students' approaches to learning, self‐regulation, and cognitive strategies. Studies in Higher Education, 31(1), 99-117.
Ibrahim, S. S., Abedin, N. F. Z., & Sharip, S. M. (2015). The relationship among academic achievement, general life satisfaction and general health. In Proceedings of the Colloquium on Administrative Science and Technology (pp. 157-165). Springer, Singapore.
Kacelnik, A. (2003). The evolution of patience. In G. Loewenstein, D. Read & R. Baumeister (Eds.), Time and decision: Economic and psychological perspectives on inter-temporal choice (pp. 115- 138). New York: Russell Sage Foundation.
Nami, Y., Enayati, T., & Ashouri, M. (2012). The relationship between self-regulation approaches and learning approaches in English writing tasks on English foreign language students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 47, 614-618.
Rachlin, H. (2000). The science of self-control. Harvard University Press.
Rode, J. C., Arthaud-Day, M. L., Mooney, C. H., Near, J. P., Baldwin, T. T., Bommer, W. H., & Rubin, R. S. (2005). Life satisfaction and student performance. Academy of Management Learning & Education, 4(4), 421-433.
Rosati, A. G., Stevens, J. R., Hare, B., & Hauser, M. D. (2007). The evolutionary origins of human patience: temporal preferences in chimpanzees, bonobos, and human adults. Current Biology, 17(19), 1663-1668.
Shareh, H., Farmani, A., & Soltani, E. (2014). Investigating the reliability and validity of the Cognitive Flexibility Inventory (CFI-I) among Iranian university students. Practice in Clinical Psychology, 2(1), 43-50.
Schnitker, S. A., & Emmons, R. A. (2007). Patience as a virtue: Religious and psychological perspectives. In Research in the Social Scientific Study of Religion, Volume 18 (pp. 177-208). Brill.
Vitiello, V. E., Greenfield, D. B., Munis, P., & George, J. L. (2011). Cognitive flexibility, approaches to learning, and academic school readiness in Head Start preschool children. Early Education & Development, 22(3), 388-410.