آنشروز، ب؛ پاکدامن، ش و عسگری، ع. (1387). ارتباط بین پنج رگه شخصیتی و پیشرفت تحصیلی. فصلنامه روانشناسی ایرانی، 16: 367-376.
آیزنک، مایکل. (1375). روانشناسی شادی. ترجمهی مریم فیروزبخت (1375). تهران: انتشارات بدر.
حقشناس، ح. (1378). هنجاریابی آزمون شخصیتی NEO.PI، فرم تجدید نظر شده. مجله اندیشه و رفتار، بهار1378، شماره 4: 46-38.
خوشکنش، ابوالقاسم. (1386). بررسی روابط ساده و چندگانه پیشایندهای شخصیتی-شناختی و مذهبی با احساس شادکامی و ارتباط این متغیر با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. پایان نامه دکتری روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
سوری، ح؛ حجازی، ا و سورینژاد، م. (1393). رابطه تابآوری و بهزیستی روانشناختی: نقش واسطهای خوشبینی. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، سال پانزدهم، شماره 1: 5-15.
شاکرینیا، ا و محمدپور، م. (1389). رابطه تنش شغلی و تابآوری با فرسودگی شغلی در پرستاران زن. فصلنامه علمی-پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سال چهاردهم، شماره 2: 169-161.
علیپور، ا و نوربالا، ع. (1378). بررسی مقدماتی پایایی و روایی پرسشنامه شادکامی آکسفورد در دانشجویان دانشگاههای تهران. مجله اندیشه و رفتار، سال پنجم، شماره 1 و 2.
کیامهر، جواد. (1381). هنجاریابی فرم کوتاه پرسشنامه پنج عاملی (NEO.F.F.I) و بررسی ساختار عاملی و تحلیل تأییدی آن در بین دانشجویان دانشکده علوم انسانی دانشگاه تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
گروسیفرشی، م. (1380).رویکردهای نوین در ارزیابی شخصیت. کاربرد تحلیل عاملی در مطالعات شخصیت. تبریز، نشر جامعهپژوه (نشر دانیال).
محمدی، مسعود. (1384). بررسی عوامل مؤثر بر تابآوری در افراد در معرض خطر سوءمصرف مواد. پایاننامه دکتری، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
Argyle, M. (2001). The Psychology of happiness. London: Routledge
Argyle, M. & Lu, L. (1990). Happiness and social skills. Personality and Individual Differences, 11, 1255–1261
Aziz, R. Mustaffa, S. Samah, N. & Yusof, R. (2014). Personality and happiness among academicians in Malaysia. Social and Behavioral Sciences, 116, 4209 – 4212.
Bentler, P. M. & chou, C. (1987). Practical issues in structural modeling. Sociological Methods and Research, 16, 78- 117.
Boehm, J. K. & Lyubomirsky, S. (2008). The promise of sustainable happiness. In S. J. Lopez (Ed.), Handbook of positive psychology (2nded.). Oxford: Oxford University Press.
Campbell- sills, L. Cohen, Sh. L. & Stein, M. B. (2006). Relationship or resilience to personality, coping, and psychiatric symptoms in young adults. Behavior Research and Therapy, 44, 585-599.
Conner, K. M. & Davidson, J. R. T. (2003). Development of a new resilience scale: The Conner-Davidson Resilience Scale (CD-RISC). Depression and Anxiety, 18, 76-82.
Costa, P. & McCrae, R. (1992), Revised NEO Personality Inventory (NEO-PI-R) and NEO Five-Factor Inventory (NEO_FFI) Professional Manual. Odessa. FL: Psychological Assessment Resource.
Deater-Deckard, K. Ivy, L. Smith, J. (2005). Resilience in Gene-Environment Transactions. In Goldstein. S. & Brooks. R.B, Handbook of Resilience in Children, (pp.49-64), New York: Contemporary Books.
Diener, R. B. & Dean, B. (2007). Positive psychology coaching. Putting the science of Happiness to work for your clients. New Jersey: John Wiley and Sons, Inc.
Francis, L. J. & Robbins, M. (2003), Christianity and dogmatism among undergraduate students, Journal of Beliefs and Values, 24, p.89-95.
Fredrickson, B.L. (2001). The role of positive emotions in positive psychology: The broden- and– build theory of positive emotions. American Psychologist, 56,218- 226.
Garmezy, N. & Masten, A. (1991). The protective role of competence indicators in children at risk. In E. M. Cummings, A. L. Green, & K. H. Karraki (Eds.), Life spandevelopmental psychology: Perspectives on stress and coping (pp. 151-174). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Lamond, A. L. Depp, C. A. Allison, M. Langer, R. Reichstadt, J. Moore, D.J. Goldshan, Sh. Ganiats, T.G. & Jeste, D.V. (2009). Measurement and predictors of resilience among community- dwelling older women.Journal of Psychiatric Research, 43, 148- 154.
Lu, W. Wang, Z. Liu, Y. & Zhang, H. (2014). Resilience as a mediator between extraversion, neuroticism and happiness, PA and NA. Personality and Individual Differences. 63, 128–133.
Luthar, S. S. Cicchetti, D. & Becker, B. (2000). The construct of resilience: A critical evaluation and guidelines for future work. Child Development, 71, 543-562.
Lyubomirsky, S. King, L. A. & Diener, E. (2004). Is happiness a strength?: An examination of the benefits and costs of frequent positive affect. Manuscript submitted for publication.
Masten, A. S. (2001). Ordinary majic: Resilience processes in development. American Psychology, 56, 227-238.
McAllister, M. & McKinnon, J. (2009). The importance of teaching and learning resilience in the health disciplines: A critical review of the literature. Nurse Education Today, 29, 371- 379.
McCrae, R. R. & Costa, P.T. (2004). A contemplated revision of NEO Five- Factor Inventory. Personality and Individual Diffrences, 36, 587-596 .
Mohammadi, M. (2006). A study of effective factors in the resiliency of high risk individuals. PhD dissertation. The University of Rehabilitationand Welfare Sciences.
Myers, J. E. Sweeney, T. J. & Witmer, M. (2000).The wheel of wellness counseling for wellness: a holistic model for treatment planning. Journal of counseling & Development, 78, 251 -267.
Oerlemans, W.G. M. & Bakker, A. B. (2014). Why extravert are happier: A day reconstruction study. Journal of Research in Personality, 50 (2014) 11–22.
Rutter, M. (1999). Resilience concepts and findings: Implications for family therapy. Journal of Family Therapy, 21, 119-144.
Sin, N. L. & Lyubomirsky, S. (2009). Enhancing well-being and alleviating depressive symptoms with positive psychology interventions: A practice-friendly meta-analysis. Journal of Clinical Psychology, 65(5), 467-487.
Watson, D. & Hubbard, B. (1996). Adaptational style and dispositional structure: coping in the context of the five –factor–model. Journal of personality, 64, 735- 744.
Waugh, Ch. E. Fredrickson, B. L. & Taylor, S.F. (2008). Adapting to lifes slings and arrows: Individual differences in resilience when recovering from an anticipated threat. Journal of Research in Personalsity, 42, 1031- 1046.
Yu, X. & Zhang, J. (2007). Factor analysis and psychometric evaluation of the Connor Davidson Resilience Scale (CD-RISC). Social Behavior and Personality 35 (1), 19–30.
Pelechano, V. Gonzalez-Leandro, P, Garcia, L. & Moran, C. (2012). Isit possible to be too happy? Happiness, personality, and psychopathology.International Journal of Clinical and Health Psychology. (2013) 13, 18−24.
Pishva, N. Ghalehban, M. Moradi, A. & Hoseini, L. (2011). Personality and happiness. Social and Behavioral Sciences, 30, 429 – 432.
Kokko, K. Tolvanen, A. & Pulkkinen, L. (2013). Associations between personality traits and psychological well-being across time in middle adulthood. Journal of Research in Personality, 47, 748–756.
Argyle, M. Martin, M. & Lu, L. (1995). Testing for stress and happiness: The role of social and cognitive factors. Stress and Emotion, 15, 173-187.
Kumpfer, K. L. (1999). Factor and processes contributing to resilience: The resilience framework. In: M. D. Glantz & J. L. Johnson (Eds.), Resilience and development (pp. 179-224). New York: Kluwer Academi