بیابانگرد، اسماعیل. (1384). روشهای تحقیق در روانشناسی و علومتربیتی. تهران: نشر دوران.
دلاور، علی. (1382). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. تهران: انتشارات رشد.
زارعی زوارکی، اسماعیل، رستمی نژاد، محمد علی و ایزی، مریم. (1390). معماری مجدد آموزش عالی برای دانشجویان با نیازهای آموزشی ویژه بر اساس اصول طراحی جهانی برای یادگیری. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 113-134.
زارعی زوارکی، اسماعیل. ( 1387). طراحی مراکز یادگیری بر اساس الگوی ASSURE. تهران: انتشارات رشد فرهنگ.
زارعی زوارکی، اسماعیل. (a1386). معرفی الگوهای طراحی آموزشی. جزوه درسی در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی (چاپ نشده).
زارعی زوارکی، اسماعیل. (b1386). بررسی دوره دکتری تکنولوژی آموزشی در سطح جهانی جهت ارائه برنامهای جامع برای راه اندازی این دوره در دانشگاه علامه طباطبائی. فصلنامه علمی– پژوهشی روانشناسی تربیتی، سال سوم، شماره 9، ص 1- 19.
فردانش، هاشم. (1383). مبانی نظری تکنولوژی آموزشی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
گریسون، دی. آر. و اندرسون، تری. (2003). یادگیری الکترونیکی در قرن 21 ( مبانی نظری و عملی). ترجمه اسماعیل زارعی زوارکی و سعید صفایی موحد (1384). تهران: انتشارات علوم و فنون.
مک دونالد، ژانت. ( 2006). راهنمای یادگیری و تدریس تلفیقی. ترجمه اسماعیل زارعی زوارکی و وحید صالحی (1388). تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی.
موریسون، گری. آر، روس، استیون. ام. و کمپ، جرالد. ای. (2004). طراحی آموزش اثر بخش (ویرایش چهارم)، ترجمه غلامحسین رحیمی دوست. (1387). اهواز: انتشارات دانشگاه شهید چمران.
منابع انگلیسی
Henich, Robert and Others. (1999). Instructional media and technologies for learning. New York: Macmillan Publishing Company.
Keller, J. M. (2010). Motivational design for learning and Performance: the ARCS model approach. USA: Springer.
Kidd, Erry T. and Song, Holim. (2008). Handbook of research on systems and technology. USA: Information Science Reference.
Lee, J.Y., & Reigeluth, C.M. (2009). Heuristic task analysis on e-learning course development: a formative research study. Asia Pacific Educational Review, 10(1), 169-181.
Reigeluth, C.M. (2009). Instructional theory for education in the information age. In C. M. Reigeluth and A. Carr-Chellman (Eds.), Instructional-Design Theories and Models, Volume III: Building a Common Knowledge Base. New York: Routledge.
Reigeluth, C.M., & Duffy, F.M. (2008). The AECT Futureminds initiative: Transforming America’s school systems. Educational Technology, 48(3), 45-49.
Reigeluth, C.M., & Keller, J.B. (2009). Understanding instruction. In C. M. Reigeluth & A. Carr-Chellman (Eds.), Instructional-Design Theories and Models, Volume III: Building a Common Knowledge Base. New York: Routledge.
Reigeluth, C.M., Watson, W.R., Watson, S.L., Dutta, P., Chen, Z., & Powell, N.D.P. (2008). Roles for technology in the information-age paradigm of education: Learning Management Systems. Educational Technology, 48(6), 32-39.
Watson, S.L., & Reigeluth, C.M. (2008). The learner-centered paradigm of education. Educational Technology, 48(5), 42-48.
Watson, S.L., & Reigeluth, C.M. (2008). Community members’ perceptions on social, cultural changes and its implication for educational transformation in a small school district community. Journal of Organizational Transformation and Social Change, 5(1), 45-65.
Zaraii Zavarki, E. & Toofaninejad, E. (2011). The Effect of Blended Learning on Students Mathematics Learning. In S. Barton et al. (Eds.), Proceedings of Global Learn Asia Pacific 2011 (pp. 1913-1916). AACE