Document Type : Research Paper

Authors

Abstract

The main purpose of the present research was to compare instruction by experience and act way (with emphasis in play) and their effect on math achievement of boy's pupils in Zarrinshahr town. The population included all Zarrinshar`s grade second boy pupils who among them 60 pupils were selected by using cluster random sampling. 30 people of them assigned in experiment group and 30 people in control group. The method of this research was quasi-experimental and the used design was prediction and post diction with control group. The researchers tested both of two groups and then thought multiplication by experience and act way with emphasis in play to experiment group and by lecturing way to control group. The data were analyzed using one way ANOVA. The result showed that multiplication arithmetic achievement in the boy pupils of that were taught in experiment and act way was significantly better than the other pupils that taught in lecturing way.

Keywords

ادیب‏نیا،اسد.(1386). روش‏های تدریس علوم تجربی در دوره ابتدایی.جزوه درسی. دانشکده علوم تربیتی علامه طباطبائی.
آقازاده،محرم .(1384).راهنمای روش‏های نوین تدریس بر پایه پژوهش‏های مغز محوری،ساخت گرایی،یادگیری از طریق همیاری،فراشناخت،... .تهران،انتشارات آییژ.
انگجی،لیلی.عسگری،عزیزه.(1385). بازی و تأثیر آن در رشد کودک. تهران: انتشارات طراحان ایماژ.
دبیری،عاطفه .(1386).بررسی تأثیر اسباب بازی‏های آموزشی بر یادگیری برخی مفاهیم ریاضی دانش‏آموزان دختر عقب مانده ذهنی آموزش پذیر در دوره پیش دبستان مناطق 6و 11 شهر تهران. تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
حیدری،رضا.(1384).مقایسه تأثیر روشپنجم ابتدایی شهرستان قائم شهر با روش تدریس سخنرانی در درس علوم تجربی دانش‏آموزان پسر پایه E5. تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
شکوهی،غلامحسین .(1368).روش آموختن حساب و هندسه.چاپخانه پیروز.
عمادی،حسن .(1383).بررسی تأثیر آموزش راهبردهای حل مسأله در پیشرفت ریاضی و بهبود نگرش نسبت به درس ریاضیات در دانش‏آموزان سال دوم راهنمایی شهرستان طارم. تهران: علامه طباطبائی.
فروزان،منصور .(1385).درباره تیمز. تهران: مجله رشد آموزش ابتدایی.
گویا،زهرا .(1383).دانش ریاضی موردنیاز برای تدریس در دوره‏های ابتدایی.مجله آموزش ریاضی.تهران.
محدث،نسرین .(1385).بررسی‏تأثیر بازی‏های‏گروهی بر پیشرفت‏تحصیلی دروس زبان‏آموزی دانش‏آموزان پایه دوم ابتداییشهرستان تبریز. تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
 
Dobson.2004,http//openlearn.open.ac.uk.
Guha,Smita.2006.Mathematics through Play, National Association for the Education of Young .
Mann, Robert (Bob). 2009, About Teaching Children Mathematics. The National Council of Teachers of Mathematics, 1906 Association Drive, Reston, VA 20191-1502
Robson,jocolyn.2004.active teaching and learning .http//www. Green wich.ac.uk.
Vande, welle.2001.elementry and middle school mathematics teaching development, Addison wesly long man ice forth education.
Seo, kyoung-hye, 2003, young children, what children's play tells us about teaching mathematics.