Author

Abstract

Higher education has a great responsibility in considering society various needs, such as economical, cultural, and political ones and tries to meet them.  In universities, this mission has not fully been completed, especially in terms of curriculum development. The main aim of this study was to investigate the possible applied aspects of Educational Technology field (a) from students' points of view and (b) by analyzing MSRT approved curriculum. The collected data were analyzed and the results showed that: (a) there was not any necessary consistency between the objectives and the contents of many special courses of the field with its practical credits. (b) The applied aspects of the field were also assessed to be relatively good or good.

Keywords

 
تقی‏پورظهیر، علی .(1372). فصلنامه پژوهش و برنامه‏ریزی در آمورش عالی.شماره مسلسل 3.
چانگ، ریچارد .(1384) چگونه آموزش مؤثر داشته باشیم. ترجمه عباس منوریان و شبنم تدین. تهران: موسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.
راولی، دانیل جیمز و همکاران .(1382). تغییر راهبردی در دانشگاه‏ها و مراکز آموزش عالی. ترجمه حمیدرضا آراسته. تهران: دانشگاه امام حسین.
عارفی، محبوبه .(1384). برنامه‏ریزی درسی راهبردی در آموزش عالی. تهران: جهاد دانشگاهی واحد شهید بهشتی.
فتحی آذر، اسکندر .(1382) روش‏ها و فنون تدریس. تبریز: دانشگاه تبریز.
فردانش، هاشم. (1383). مبانی نظری تکنولوژی آموزشی. تهران: سمت.
کانن، رابرت و دیوید نیوبل .(1385). راهنمای بهبود تدریس در دانشگاه‏ها و مراکز آموزش عالی. ترجمه احمد نصر و همکاران. تهران: سمت.
وزارت فرهنگ و آموزش عالی. شورای‏عالی برنامه ریزی آموزشی. بی تا.
هیأت نظارت و ارزیابی فرهنگی و علمی.(1384). شاخص‏های ارزیابی آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران. تهران: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
 
 
Aloysius, R. & Karl, G. P. (1995) Erfahrung und schulisches Lernen. Aschendorff Münster.
Benson, A. & Blackman, D. (2003) Can research methods ever be interesting? Active Learning in Higher Education, 4, 39-55.
Brunnhuber (1995) Prinzipien effektiver Unterrichtsgestaltung. Ludwig Auer.
Buck, G. (1989) Lernen und Erfahrung. Darmstadt.
Chen, H.H. (2003) Management of I.T. in: Encyclopedia of Library and Information Science.
Cooper, A. J., Keen, M. & Wilton, J. C. (2003) The introduction of assessed group presentations as a novel form of in course assessment in neuroscience. Bioscience Education E-journal, 1, available at http://www.bioscience.heacademy.ac.uk/journal/vol1/beej-1-5.htm (accessed 12th March 2004).
Engelmayer, O. (1960) Psychologie für schulischem Alltag. Ehrenwirth.
Pfundt, H. & Duit, R.  (1994)  Bibliography: students’ alternative frameworks and science education,4th ed.  Kiel, Germany: Institute of Science Education. Wikipedia free encyclopedia.  http://en.wikipedia.org/wiki/Main-Page