اسماعیل تبار، مهدی. (1385). درآمدی بر مفاهیم و مکاتب فلسفی. تهران: فرهنگ سبز.
آقازاده، محرم. (1390)، روشهای نوین تدریس، چاپ ششم. تهران: آییژ.
آلیس، سوزان و سوزان، والن. (1376) آشنایی با یادگیری از طریق همیاری. ترجمه طاهره رستگار و مجید ملکان. تهران: نی.
دلشاد تهرانی، مصطفی. (1383). سیری در تربیت اسلامی، چاپ پنجم. تهران: دریا.
رستمی نسب، عباسعلی. (1393). تربیت در قرآن. کرمان: انتشارات دانشگاه شهید باهنر.
رضایی، موسی. (1387). خانواده و نگرش نو به تعلیم و تربیت فرزندان: از دبستان تا دانشگاه. تهران: دانش پرور.
زندی، بهمن. (1383). خودآموز روش تدریس زبان فارسی، چاپ دوم. تهران: چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
شکوهی، غلامحسین. (1394). تعلیم و تربیت و مراحل آن. مشهد: آستان قدس رضوی.
صافی، احمد. (1391). آموزش و مدیریت پیش دبستانی و دبستان در ایران و تحولات آن. تهران: ارسباران.
عسکریان، مصطفی. (1368). جامعه شناسی آموزش و پرورش. تهران: انتشارات توس.
علاقهبند، علی. (1387). جامعهشناسی آموزش و پرورش. تهران: انتشارات روان.
فومنی گلش، محمد رسول. (1375). جامعه شناسی آموزش و پرورش، چاپ دوم. تهران: شیفته.
کرسول، جان. (1396). طرح پژوهش، رویکردهای کیفی، کمی و ترکیبی. ترجمه علیرضا کیامنش، مریم دانای طوس. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
کیامنش، علیرضا و دانای طوسی، مریم. (1392). طرح پژوهش رویکردهای کیفی، کمی و ترکیبی. نوبت چاپ دوم. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی.
ملکی، حسن. (1381). برنامه ریزی درسی راهنمای عمل. مشهد: پیام اندیشه.
ندیمی، محمدتقی و بروج، محمدحسین. (1373). آموزش و پرورش ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، چاپ سوم. تهران: انتشارات مهرداد.
بهشتی، سعید و افخمی اردکانی، محمد علی. (1386). تبیین اصول و اصول تربیت اجتماعی در نهجالبلاغه. مجله معارف اسلامی، 2(4)، 7-39.
جعفری رضا، ستایشی، محمد و فضل اللهی، سیف اله. (1398). روابط ساختاری بین وابستگی به مدرسه و اهمال کاری تحصیلی در دانشآموزان دبستانی: نقش واسطهای خودکارآمدی تحصیلی. نشریه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی ،20(3)، 110-121.
خدائی، حسن، فتحی، آیت اله و علیپور، احمد. (1400). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی در رفتارهای پرخطر و مهارتهای ارتباطی دانشآموزان دوره متوسطه. مجله پژوهش سلامت، 11(3)، 175-182.
فرج الهی، رسول. (1396). توسعه ظرفیت در دانشگاههای دولتی ایران، پایان نامه دکترا.
رازنهان، فیروز، فرهنگی، علی اکبر، تسلیمی، محمد سعید و عابدی جعفری، حسن. (1389). مدل اثر گذاری فرهنگ ملی بر کار تیمی در ایران. راهبرد فرهنگ، 10(11)، 127-161.
رازنها ن، فیروز و ملک پور، صابر. (1395). سنجش ظرفیت سازمان برای انجام کارتیمی در بخش دولتی ایران. فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، 5(3)، 51–84.
سعدآبادی، علی اصغر، طالقانی، غلا مرضا و گلجین، آرمین. (1392). شناسایی و بررسی موانع کار تیمی در سازما های دانش محور و پارکهای علم و فناوری با رویکرد فازی. فصلنامه مدیریت سازمانهای دانش محور، 1(82)، 65-82.
شیخ الاسلامی ع، کریمیان پور غلامرضا و محمدی ی. (1397). پیش بینی ارتباط با مدرسه دانش آموزی بر اساس حمایت تحصیلی و خودپنداره تحصیلی. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 15(30)، 187-206.
صانعی،ع و رئیسون، م. (1399). نقش مهارتهای اجتماعی در پیش بینی انسجام مدرسه. سلامت روان کودک، 7(2)، 97-107.
صفری، سجادف حسنوند، باقر، فیاض، ایراندخت و بازرگان، سیمین. (1394). تأثیر آموزش و پرورش پیش دبستانی بر مبنای برنامه ریزی چند بعدی بر رشد مهارتهای اجتماعی کودکان پیش دبستانی. فصلنامه روان شناسی تربیتی، 11(37)، 119-138.
عزیزی علویجه، افسانه. (1396). بررسی عملکرد تحصیلی ومیزان رضایت مندی دانشجویان از دو روش تدریس گروهی بحث سنتی و بحث در کانال ارتباطی شبکه مجازی، چهارمین کنفرانس جهانی و اولین کنفرانس ملی پژوهشهای نوین ایران و جهان در: روانشناسی، علوم تربیتی، حقوق رو علوم اجتماعی .
غفوری، مریم و مصدقی نیک، فاطمه. (1400). نقش واسطهای پیوندهای مدرسه در رابطه سرسختی روانی و پرخاشگری در دانش آموزان دختر دبیرستانی. دیدگاه مدیریت و آموزشی، 3(3)، 25-15.
کمالی ایگلی، سمیه و ابوالمعالی الحسینی، خدیجه. (1395). تبیین راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر اساس فرایندهای ارتباطی خانواده و کمالگرایی در نوجوانان دختر. فصلنامه روانشناسی کاربردی،10(39)، 291-310.
ملازهی، شهریار و نیکنشان، شقایق. (1399). تحلیل سند چشم انداز از منظر اهداف دبستان (حول صلح)، سومین کنفرانس بین المللی نوآوری و پژوهش در علوم تربیتی، مدیریت و روانشناسی.
مهرجو، مهشید، نخعی، نوذر، نوروزی، داریوش و نوریان، محمد. (1400). مطالعه الگوها و روشهای توانمندسازی کودکان دوره پیش دبستانی، برای مقابله با آسیبهای اجتماعی. پژوهش در برنامهریزی درسی وزارت علوم تحقیقات فناوری، 17(68)، 86-102.
نوید ادهم، مهدی. (1391). الزامات مدیریتی تحول بنیادین در آموزش و پرورش. راهبـرد فرهنگ، 18(17)، 295ـ323.
یاسمی، صدیقه، کیان، مرجان و گرامی پور، مسعود. (1394). مقایسه مهارتهای اجتماعی کودکان پیش دبستانی 4 تا 5 سال شهرستان ایوان غرب. فصلنامه مطالعات پیش دبستان و دبستان، دانشگاه علامه طباطبایی، 1(2)، 103-120.
یحیایی، د، فروشانی، ج و ماهینی، ف. (1391). نقش مدرسه در آموزش پرنشاط و سلامت روان دانش آموزان. علوم اجتماعی و رفتاری، 47، 1408-1412.
یوسف زاده چوسری، محمدرضا و شاهمرادی، مرتضی. (1399). ارائه مدل برنامه درسی تربیت سیاسی بر اساس ساحت تربیت اجتماعی -سیاسی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش برای دانش آموزان دوره متوسطه اول. نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، (28)، 173-206.
مبانی نظری تحول بنیادین در نظام آموزش دولتی رسمی جمهوری اسلامی ایران. (1390). وزارت آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش.
References
Carless, D. (2011).Team teaching. Michigan state University(MSU). ELT-
Cheong Cheng, Y. (2011). Towards the 3rd wave school leadership. Revista de investigación Educativa, 29(2), 253 -275.
Cyril, A. V., & Jeyasekaran, D. (2016). Attitude towards Continuous and Comprehensive Evaluation of High School Students. Journal on Educational Psychology, 9(4), 21-26.
Elgart, M. A. (2017). Can schools meet the promise of continuous improvement? Phi Delta Kappan, 99(4), 54–59. Doi: 10.1177/- 0031721717745546.
Journal,65,(2):328-335.
Freconna, G. L. (2006). Diversity counts: An examination of the Coping Cat from a multicultural treatment perspective. ProQuest.
Germman, Kathryn Ann(2000). Organizational Capacity For Community Development : Key Elements , University of Alberta
Grover, R. L. Nangle, D. W. Buffie, M. & Andrews, L. A. (2020). Chapter 1 - Defining social skills. In D. W. Nangle, C. A. Erdley, & R. A. Schwartz-Mette (Eds.), Social Skills Across the Life Span (pp. 3-24). Academic Press. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/B978-0-12- 817752-5.00001-9
Goodal, M (2015). Smart partnership: How higher education institutions can enhance the capacity of the UN to govern the globalcommons. Published by ProQuest LIC.
Hall, G. E., &DiPerna, J. C. (2017). Childhood social skills as predictors of middle school academic adjustment. The Journal of Early Adolescence, 37(6), 825-851.
Harriss,R.(2014). Organizational development and capacity building partnering approach to international development: paradigm interplay. Published by proquest LLC.
Hicks, D. (2012). The future only arrives when things look dangerous: Reflections on futures education in the UK. Futures, 44(1), 4 -13.
InbalAliza Belman, (2011). Personal Benchmark Evaluation: Assessing the Contribution of Training to Development Capacity, University of Toronto.
Koncz, A. & Collins, M. (2010). Employers Rank Communication Skills First among Job Candidate Skills and Qualities. Press Release. National Association of Colleges and Employers. Retrieved from
http://www.naceweb.org/press-releases.aspx
Kursat, C. & CigdemUz. (2015). Social Interactions and Games, C. Uz& K. Cagiltay Digital Education Review -N 27,124-138. http://greav. ub. edu/der/.
Lewis, N. (2020). Education. In A. Kobayashi (Ed.), International Encyclopedia of Human Geography (Second Edition) (pp. 69-76). Elsevier
Maltais, C. Duchesne, S. Ratelle, C. F. & Feng, B. (2015). Attachment to the mother and achievement goal orientations at the beginning of middle school: The mediating role of academic competence and anxiety
Quiroga, C. V. Janosz, M. Bisset, S. & Morin, A. J. S. (2013). Early Adolescent Depression Symptoms and School Dropout: Mediating Processes Involving Self-Reported Academic Competence and Achievement. Journal of Educational Psychology, 105(2), 552-560.
RoyallTimithy J.(2013) Educational Capacity Development: The Jorney of Five First-generation College Graduate Teachers Through Acquisition of Sociol and cultural capital and Transmission Towards Their Hihg School Students.University of Pittsburgh.)
Salas, E., Sims, D. E. & Burke, C. S. (2005). Is there a “big five” in teamwork?, Small Group Res, 36(5): 555.
Stefansson, K. K. Gestsdottir, S. Birgisdottir, F. & Lerner, R. M. (2018). School engagement and intentional self-regulation: A reciprocal relation in adolescence. Journal of Adolescence, 64, 23-33.
Tallent -Runnels, M. K. (2007). Resources for gifted students studying the future. Gifted child today, 30(1), 50 -54.
Trahan, Kim.A(2010). Grounded Theory of Building Capacity In Organizational Leadership Through The Cultivation of Awareness,Attention,And Caring, San Francisco, California.
Tran TD,Biggs B-A, Tran T,Simpson JA, de Mello MC, Hanieh S,et al.(2014).The impact of scool play on childrens sotiol development in rural Vietnam, Jornal of affective disorders 160:104-12. ABSTRACT/FREE FULL TEXT.
Tiwari, A. (2013).From Capability Trap To Capacity Development: Understanding Local Capacity For ManagingDisaters, Nelson A. Rockefeller College of Public Affairs and policy, Department of Public Administration and policy.
Wajdi, Habibiullah, (2013).The process of Organizational Capacity Development In Action In Post-Conflict Setting Of The Literacy Department of Afghanistan School of Education Educational Planning, Research and Administration(EPRA) Center for International Education(CIE).
Wibrowski, C. R., Matthews, W. K., & Kitsantas, A. (2017). The role of a skills learning support program on firstgeneration college students’ self-regulation, motivation, and academic achievement: A longitudinal study. Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice, 19(3), 317-332.
استناد به این مقاله: عباسعلی نژاد، صدیقه، فیاض، ایراندخت، رازنهان، فیروز و خورسندی طاسکوه، علی. (1401). شناسایی مؤلفههای مؤثر برارتقاء ظرفیت کارتیمی درمدارس ابتدایی بر اساس سند تحول آموزش و پرورش.
فصلنامه روانشناسی تربیتی، 18(66)، 55-75. doi: 10.22054/jep.2023.69066.3675
Educational Psychology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.