آزادیان بجنوردی، ماه، بختیارپور، سعید، مکوندی، بهنام و احتشام زاده، پروین. (1398). بررسی نقش میانجیگری اضطراب پیشرفت تحصیلی در رابطه بین کنترل روانشناختی والدین و درگیری تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 10(40)، 132-113. 10.22054/qccpc.2019.46236.2210
افشاری، میترا و کوچک انتظار، رؤیا. (1399). مقایسه توانایی مسئله گشایی و خودتنظیمی و انگیزه پیشرفت با یادگیری مجازی و یادگیری غیرمجازی در دانشجویان، هفتمین کنفرانس ملی علوم اجتماعی و روانشناسی ایران.
اکبری زردخانه، سعید، احمدی، فرشاد و مهدوی، مجتبی. (1396). بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی آزمون نقایص شناختی برای افراد بهنجار یک مطالعه مقدماتی. روانشناسی شناختی، 5(4)، 27-35.
برات دستجردی، نگین و داورپناه، سید هدایت الله. (1398). مدلیابی معادلات ساختاری روابط بین قابلیتهای سیستم مدیریت یادگیری(LMS) با تقویت باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیم دانشجویان مجازی دانشگاه اصفهان. دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 7(12)، 87-108.
پیرانی، عارف، یاراحمدی، یحیی، احمدیان، حمزه و پیرانی، ذبیح. (1397). مدل ساختاری درگیری تحصیلی بر اساس اهداف پیشرفت و خودتنظیمی با میانجیگری انگیزش تحصیلی در دانشآموزان دختر دوره متوسطه دوم شهر ایلام. نوآوریهای آموزشی، 17(67)، 179-142.
حاجی، جمال، محمدی مهر، مژگان و محمد آذر، حدیقه. (1400). بازنمایی مشکلات آموزشی در فضای مجازی با استفاده از برنامه شاد در دوره پاندمی کرونا: یک مطالعه پدیدارشناسی. فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 11(3)، 153-174.
رمضانی، ملیحه و خامسان، احمد. (1396). شاخصهای روانسنجی پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو 2013: با معرفی درگیری عاملی. فصلنامهی اندازهگیری تربیتی، 8(29)، 185–204.
سرمد، زهره، حجازی، الهه و بازرگان، عباس. (1386). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: نشر آگاه.
عرب زاده، مهدی. (1387). بررسی رابطه بین یادگیری خودگردان، جهتگیری هدف با سبک مدیریتی معلمان، پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته روانشناسی عمومی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تربیتمعلم تهران.
قدم پور، عزت اله، کامکار، پیمان، گراوند، هوشنگ و جمشیدی کیا، سجاد. (1393). رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و گرایش به تفکر انتقادی با میزان آمادگی دانشجویان برای حضور در دورههای آموزش الکترونیکی. فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 5(1)، 21-42.
کدیور، پروین. (1380). بررسی سهم باورهای خودکار آمدی، خود گرانی و هوش در پیشرفت درسی دانشآموزان بهمنظور الگویی برای یادگیری بهینه. تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
گزیدری، ابراهیم، غلامعلی لواسانی، مسعود و اژهای، جواد. (1394). رابطه هویت تحصیلی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با اهمالکاری تحصیلی در میان دانشآموزان. مجله روانشناسی، 19(4)، (پیاپی 76)، 346-362.
موسوی نژاد، عبدالمحمد. (1376). بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای انگیزشی خود نظم دادهشده با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سال سوم راهنمایی، (پایاننامه کارشناسی ارشد)، دانشگاه تهران.
واحدی، مجید. (1399). تأثیر آمادگی یادگیری الکترونیکی بر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و تمایل رفتاری دانشجویان به یادگیری تحت وب نقش واسطهای باورهای انگیزشی. مجله راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 13(2)، 133-142.
References
Akamatsu, D., Nakaya, M., & Koizumi, R. (2019). Effects of Metacognitive Strategies on the Self-Regulated Learning Process: The Mediating Effects of Self-Efficacy. Behav. Sci., 9(128)
https://doi.org/10.3390/bs9120128
Artino, A. R., & Stephens, J. M. (2006). Learning online: Motivated to self regulate? Academic Exchange Quarterly, 10(4), 176-182.
Barnard, L., Lan, W. Y., To, Y. M., Paton, V. O., & Lai, S. L. (2009). Measuring self-regulation in online and blended learning environments. The Internet and Higher Education, 12(1), 1–6.
Bouffard, T. Boisvert, J.Vezeau, C. & Larouche, C. (1995). The impact of goal orientation on self-regulation and performance among college students. British Journal of Educational Psychology, 65, 317-329.
https://doi.org/10.1111/j.2044-8279.1995.tb01152.x
Bylieva, D., Hong, J. C., Lobatyuk, V., & Nam, T. (2021). Self-Regulation in E-Learning Environment. Education Sciences, 11(12), 785.
Connell, J. P., & Ryan, R. M. (1987). Autonomy in the classroom: A theory and assessment of children's self-regulatory styles in the academic domain. Unpublished manuscript.
Garfin, D. R., Silver, R. C., & Holman, E. A. (2020). The novel coronavirus (COVID-2019) outbreak: Amplification of public health consequences by media exposure. Health Psychology: Official Journal of the Division of Health Psychology, American Psychological Association. Advance online publication.
Hong, J. C., Lee, Y. F., & Ye, J. H. (2021). Procrastination predicts online self-regulated learning and online learning ineffectiveness during the coronavirus lockdown. Personality and Individual Differences, 174, 110673. https://doi.org/10.1016/j.paid.2021.110673.
Hooper, D., Coughlan, J., and Mullen, M. R. (2008), “Equation modelling: Guidelines for determining model fit”, Electronic Journal of Business Research Methods, 6(1), 53-60. https://doi.org/10.21427/D7CF7R.
Howell, A. J., & Watson, D. C. (2007). Procrastination: Associations with achievement goal orientation and learning strategies. Personality and Individual Differences, 43, 167–178.
Inzlicht, M.; Werner, K.M.; Briskin, J.L.; Roberts, B.W. (2021). Integrating Models of Self-Regulation. Annu. Rev. Psychol. 72, 319–345.
Kline, R. B. (2011). Principle and practice of structural equation modeling. New York: Guilford Press.
https://doi.org/10.1080/10705511.2012.687667
Kizilcec, R. F., Pérez-Sanagustín, M., & Maldonado, J. J. (2017). “Self-regulated learning strategies predict learner behavior and goal attainment in Massive Open Online Courses”. Computers & education, 104, 18-33.
Lee, J. C. K., Yin, H. B., & Zhang, Z. H. (2010). Adaptation and analysis of motivated strategies for learning questionnaire in the Chinese setting multiple methods. International Journal of Testing, 10(2), 149–165.
Lee, S. W. Y. & Tsai, C. C. (2011). Students’ perceptions of collaboration, self-regulated learning, and information seeking in the context of internet-based learning and traditional learning. Computers in Human Behavior, 27(2), 905–914.
https://doi.org/10.1016/j.chb.2010.11.016.
Odinokaya, M.; Krepkaia, T.; Karpovich, I.; Ivanova, T. (2019). Self-Regulation as a Basic Element of the Professional Culture of Engineers. Educ. Sci. 9, 200.
Onwuegbuzie, A. J. (2004). Academic procrastination and statistics anxiety. Assessment & Evaluation in Higher Education, 29(1), 3-19.
Pintrich, P. R. & De Groot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of educational psychology, 82(1), 33–40.
Reeve, J. (2013). How students create motivationally supportive learning environments for themselves: The concept of agentic engagement. Journal of Educational Psychology, 105, 579–595.
https://doi.org/10.1037/a0032690
Schreiber, J. B., Stage, F. K., King, J., Nora, A., and Barlow, E. A. (2006), “Reporting structural equation modeling and confirmatory factor analysis results: A review”, The Journal of Educational Research, 99(6), 323–337. https://doi.org/10.3200/JOER.99.6.323-338.
Solomon, L. J., & Rothblum, E.D. (1984). Academic procrastination: Frequency and cognitive-behavioral correlates. Journal of Counselling Psychology, 31(4), 503-509.
Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics (4th Ed.). Boston, M A: Allyn and Bacon.
Wang, T. H. (2011). “Developing Web-based assessment strategies for facilitating junior high school students to perform self-regulated learning in an e-Learning environment”. Computers & Education, 57(2), 1801-1812.
Zhu, Y., Au, W., & Yates, G. (2016). “University students' self-control and selfregulated learning in a blended course”. The Internet and higher education, 30, 54-62.