بیات شهبازی، فرزانه، ارجمند نیا، علی اکبر و نعمتی، ریحانه. (۱۴۰۰). بررسی اثربخشی مداخله حافظه فعال بر عملکرد حافظه فعال دیداری فضایی کودکان پیشدبستانی در معرض خطر مشکلات یادگیری. مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت، ۸(۶)، 69-82.
حبیبی کلیبر، رامین، بهادری، خسرو و شاهی، جعفر. (1395). نقش توجه انتخابی، اضطراب امتحان و عملکرد شناختی در حافظه کاری دانش آموزان. فصلنامه علمی پژوهشی عصب روانشناسی، 2(3)، (پیاپی 6)، 27-44.
حسینی، فریده سادات و دشتی نژاد، سید بهمن. (1396). بررسی نقش نیاز به شناخت در تحمل ابهام دانشجویان رشته تحصیلی مختلف. فصلنامه مطالعات روانشناسی تربیتی، (26)، 166-146.
جعفری، فاطمه، ارجمندنیا، علی اکبر و رستمی، رضا. (۱۴۰۰). تأثیر برنامه توان بخشی عصب روانشناختی بر حافظه فعال و بازداری پاسخ دانشآموزان با ناتوانی یادگیری نوشتن. فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی، ۲۰(۹۸)، ۲33-۲46.
رادمهر، فرناز و کرمی، جهانگیر. (1398). بررسی نقش تحمل ابهام و شکفتگی در پیش بینی درگیری تحصیلی دانشجویان. فصلنامه روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی، 15(۵۲)، 216-203.
رستگار، احمد. (1396). ارائه مدل علی روابط نیاز به شناخت و درگیری شناختی با نقش واسطهای اهداف پیشرفت و هیجانات تحصیلی. دو فصلنامه علمی پژوهشی شناخت اجتماعی، 6(11)، 26-9.
رستگار، احمد. (1394). بررسی نقش واسطه اهداف پیشرفت در تأثیر نیاز به خاتمه بر تعلل ورزی تحصیلی. رویکردهای نوین آموزشی، 10، 2(22)، 41-60.
زارع، حسین، رستگار، احمد و قربان جهرمی، رضا. (1393). بررسی ویژگیهای روان سنجی مقیاس نیاز به خاتمه به عنوان یک گرایش فکری در دانش آموزان دبیرستانی. مجلهی روان شناسی مدرسه، 4(1)، 70-87.
سلطانی، اصغر. (1395). اعتباریابی مقیاس نگرش نسبت به علم در بین دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان. پژوهش در برنامه ریزی درسی، 2، 22(49)، 70-83.
سیف، علی اکبر. (1398). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش. نشر دوران.
صیری پور، صدیقه، طالع پسند، سیاوش و رحیمیان بوگر، اسحاق. (۱۴۰۰). مدل اندازهگیری حافظه فعال کودکان: آزمون مدلهای بدلی و هیچ، بدلی و کووان. فصلنامه روانشناسی شناختی، ۹(۴)، 18-34.
عالی پور، کبری، عباسی، محمد و میردریکوند، فضل اله. (1397). تأثیر آموزش راهبردهای وسعت بخشی تفکر بر بهزیستی ذهنی و تحمل ابهام دانش آموزان. نشریه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 11(1)، 1-7.
قربان جهرمی، رضا، حجازی، الهه، اژهای، جواد و خدایاری فرد، محمد. (1392). بررسی نقش میانجی اهداف پیشرفت در رابطه بین نیاز به خاتمه و درگیری شناختی: اثربافت تعلل ورزی. دوفصلنامه علمی پژوهشی شناخت اجتماعی، 2(2)، 87-99.
محمد ویردی، امیدعلی، شریفی، مسعود، فتح آبادی، جلیل نجاتی، وحید محمد و ویردی، امین محمد. (1399). ارتباط بین چرخههای شبانه روزی و حافظه کاری در دانش آموزان دوره متوسطه. فصلنامه روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی، 16، 5(7)، 251-264.
نجاتی، وحید و علیپور، فرشید. (1395). ویژگی روانسنجی ابزارهای فراخنای عملکرد، کلمه و ناکلمه و مقایسه آنها در سنجش حافظه کاری کودکان. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 10(37)، 88-73.
نجف پور مقدم، پروین و چراغی، زهره. (1397). رابطه میان نیاز به شناخت و رفتار اطلاعاتی مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. فصلنامه مطالعات کتابداری و علم اطلاعات دانشگاه شهید چمران اهواز، 24، 233-255.
References
Ali Ahmed, S., Jabbar Othman, B., Gardi, B., Sabir, B. Y., Burhan Ismael, N., Abdalla Hamza, P., ... & Anwar, G. (2021). International Journal of English Literature and Social Sciences, 6(3), 072-087.
Baddeley, A. (2010). "Is working memory still working"? European Psychologist. 7(2), 85-97.
Bakalis & Jooiner, T.A. (2014). Participation in tertiary study abroad programs: The role of personality. Int. Journal of Education Manga, 18(5):286-91.
Biraglia, A., Bowen, K. T., Gerrath, M. H., & Musarra, G. (2022). How need for closure and deal proneness shape consumers’ freemium versus premium price choices. Journal of Business Research, 143, 157-170.
Cazan, A. M., & Indreica, S. E. (2014). Need for cognition and approaches to learning among university students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 127, 134-138.
Hill, Benjamin D. Foster, Joshua.D. ChanningSofko, D. Elliott, Emily.M. TalleyShelton. Jill (2016). The interaction of ability and motivation: Average working memory is required for Need for Cognition to positively benefit intelligence and the effect increases with ability. Personality and Individual Differences, 98: 225-228.
Kim, M. (2019). Digital product presentation, information processing, need for cognition and behavioral intent in digital commerce. Journal of Retailing and Consumer Services, 50, 362-370.
KruglanskiandWebster, D. (1991).Group members’ reactions to opinion deviates and conformists at varying degrees of proximity to decision deadline and of environmental noise. Journal of Personality and Social Psychology, 61, 212–225.
Kruglanski. & Webster, D. (1996).“Motivated closing of the mind: Seizing and freezing.” Psychological Review, 103, 263-283.
Kukuczka Aneta Czernatowicz,Katarzyna Jaśko, Kossowska Małgorzata (2014). Need for closure and dealing with uncertainty in decision making context: The role of the behavioral inhibition system and working memory capacity. Personality and Individual Differences,70: 126-130.
Lachlan, K. A., Hutter, E., Gilbert, C., & Spence, P. R. (2021). Need for cognition and rumination: Alternate explanations for sex differences in disaster information seeking. Progress in disaster science, 11, 100180.
Lorenc, E. S., Mallett, R., & Lewis-Peacock, J. A. (2021). Distraction in visual working memory: Resistance is not futile. Trends in cognitive sciences, 25(3), 228-239.
Minahan & Siedlecki, K. L. (2016). Individual differences in Need for Cognition influence the evaluation of circular scientific explanations. Personality and Individual Differences, 99, 113-117.
Morgenroth, T., Sendén, M. G., Lindqvist, A., Renström, E. A., Ryan, M. K., & Morton, T. A. (2021). Defending the sex/gender binary: The role of gender identification and need for closure. Social Psychological and Personality Science, 12(5), 731-740.
Nicolas, S., & Agnieszka, W. (2021). The personality of anthropomorphism: How the need for cognition and the need for closure define attitudes and anthropomorphic attributions toward robots. Computers in Human Behavior, 122, 106841.
Pica, G., Milyavsky, M., Pierro, A., & Kruglanski, A. W. (2021). The epistemic bases of changes of opinion and choices: The joint effects of the need for cognitive closure, ascribed epistemic authority and quality of advice. European Journal of Social Psychology, 51(4-5), 690-702.
RydellandRosen, E. (2015). Measurement and some correlates of need-cognition. Psychological reports, 19(1), 139-165.
Sanchez, Christopher A.Alley, Zoe M. (2016). Advertising Effectiveness and Attitude Change Vary as a Function of Working Memory Capacity. Cognitive psychology, 30, (6),: 1093-1099
Shukora, N. A.; Tasira, Z.; Van der Meijdenb, H. & Haruna, J. (2014). “A Predictive Model to Evaluate Students’ Cognitive Engagement in Online Learning”. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 116, 4844-4853.
Theodorou, A., Livi, S., Kruglanski, A. W., & Pierro, A. (2022). Motivated team innovation: Impact of need for closure and epistemic authority. Group Processes & Intergroup Relations, 13684302211038055.
Therriault, David J. Redifer, Jenni L. Lee, Christine S. Wang, Ye (2014).On Cognition, Need, and Action: How Working Memory and Need for Cognition Influence Leisure Activities. Applied Cognitive PsychologyVolume 29, Issue 1, 81-90.
Yoon, E., & Lee, J. (2022). Attitudes toward Learning Statistics among Social Work Students: Predictors for Future Professional Use of Statistics. Journal of Teaching in Social Work, 42(1), 65-81.
Zimmerman, Ian. Redker, Christopher. Gibson, Bryan (2011). The role of faith in intuition, need for cognition and method of attitude formation in implicit–explicit brand attitude relationship strength.journal of consumer psychology,Volume21, Issue3, Pages 290-301.