اژهای، جواد؛ ویسانی، مختار؛ سیادت، سمیه سادات و خضری آذر، هیمن. (1390). انگیزش تحصیلی و اضطراب آمار: بررسی نقش میانجی راهبردهای یادگیری، مجله روانشناسی، سال 15، شماره 2، ص 110-128.
بخشایش، علیرضا؛ جسمانی، سیده سمانه و افشانی، سیدعلیرضا. (1394). بررسی تأثیر مدارس هوشمند بر اضطراب رایانه، خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی و مقایسه آن با مدارس غیرهوشمند، اندیشههای نوین تربیتی، سال 11 شماره 2، ص 48-33.
بهرنگی، محمدرضا و آقایاری، طیبه. (1383). تحول ناشی از تدریس مشارکتی از نوع جیگ ساو در وضعیت سنتی تدریس دانش آموزان پایه پنجم، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، سال 3 شماره 10، ص، 53-35.
تقیزاده، رقیه و عبدلی سلطان احمدی، جواد. (1396). اثربخشی روش تدریس جیگ ساو بر خودکارآمدی ریاضی و اضطراب ریاضی در درس آمار و مدلسازی در بین دانش آموزان علوم انسانی دوره دوم متوسطه، مجله روانشناسی مدرسه، سال 6، شماره 2، ص 25-7.
حسینی نسب، سید داوود و سلطانی، اکبر. (1390)، تأثیر یادگیری مشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی دانش آموزان، اندیشههای نوین تربیتی، سال 7، شماره 3، ص 29-9.
رستگار، احمد؛ صیف، محمدحسن؛ مظلومیان، سعید؛ طالبی، سعید و قربان جهرمی، رضا. (1394). نقش واسطهای خودکارآمدی، اضطراب و سبکهای مقابله در رابطه میان اهداف پیشرفت و عملکرد تحصیلی آمار، رهیافتی نو در مدریت آموزشی، سال 6، شماره 2، ص 146-123.
رسولی، رؤیا؛ زندوانیان، احمد؛ آروین، فخرالسادات و دهقان، ساناز. (1391). مقایسه تأثیر روشهای یادگیری مشارکتی و سخنرانی بر تفکر خلاق و پیشرفت تحصیلی درس حرفهوفن دانش آموزان دختر سوم راهنمایی شهر یزد، اندیشههای نوین تربیتی، سال 8، شماره 4، ص 52-29.
رکابدار، قاسم و سلیمانی، بهاره. (1387). ساختار عاملی مقیاس اضطراب آمار و ارتباط آن با ویژگیهای فردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آبادان، مجله علوم تربیتی، شماره 3، ص 124-103.
سانتراک، جان. دبلیو. (2008). روانشناسی تربیتی، ترجمه سعیدی. شاهده، عراقچی. مهشید، دانش فر. حسین (1387)، تهران: موسسه خدمات فرهنگی رسا.
شاهرخی، مسلم و نصری، صادق. (1393)، بررسی ارتباط کمالگرایی و اضطراب امتحان با اهمالکاری تحصیلی در دانشجویان، اندیشههای نوین تربیتی، سال 10، شماره 2، ص 183-161.
غلامعلی لواسانی، مسعود؛ حجازی، الهه و خندان، فرح. (1390). بررسی اثربخشی روش یادگیری مشارکتی بر اضطراب ریاضی و رفتار کمک طلبی، مجله روانشناسی، سال 15، شماره 4، ص 397-411.
کاظمیان مقدم، کبری؛ مهرابی زاده هنرمند، مهناز و سودانی، منصور. (1387). بررسی اثربخشی روش حساسیتزدایی منظم بر اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی با کنترل ترتیب تولد در دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع راهنمایی شهر بهبهان، اندیشههای نوین تربیتی، سال 4، شماره 3، ص 78-55.
کرامتی، محمدرضا. (1386)، تأثیر یادگیری مشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی ریاضی، مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، سال 37، شماره 1، ص 39-55.
Aronson, E., Blaney, N., Stephan, C., Sikes, J., & Snapp, M. (1978). The jigsaw classroom. Beverly Hills.
Baloğlu, M., Deniz, M. E., & Kesici, Ş. (2011). A descriptive study of individual and cross-cultural differences in statistics anxiety. Learning and Individual Differences, 21(4), 387-391.
Clute, P. S. (1984). Mathematics anxiety, instructional method, and achievement in a survey course in college mathematics. Journal for Research in Mathematics Education, 50-58.
Cruise, R. J., Cash, R. W., & Bolton, D. L. (1985, August). Development and validation of an instrument to measure statistical anxiety. In American Statistical Association Proceedings of the Section on Statistical Education (Vol. 4, No. 3, pp. 92-97).
Delucchi, M. (2014). Measuring student learning in social statistics: A pretest-posttest study of knowledge gain. Teaching Sociology, 42(3), 231-239.
Doymus, K. (2007). Effects of a cooperative learning strategy on teaching and learning phases of matter and one-component phase diagrams. Journal of Chemical Education, 84(11), 1857.
Doymus, K., Karacop, A., & Simsek, U. (2010). Effects of jigsaw and animation techniques on students’ understanding of concepts and subjects in electrochemistry. Educational Technology Research and Development, 58(6), 671-691.
Fagan, M. H., Neill, S., & Wooldridge, B. R. (2004). An empirical investigation into the relationship between computer self-efficacy, anxiety, experience, support and usage. Journal of Computer Information Systems, 44(2), 95-104.
Feinberg, L. B., & Halperin, S. (1978). Affective and cognitive correlates of course performance in introductory statistics. The Journal of Experimental Education, 46(4), 11-18.
Flowers, J. C., & Ritz, J. M. (1994). Cooperative learning in technology education. Monograph 13 of the Virginia Council on Technology Teacher Education.
Freng, S., Webber, D., Blatter, J., Wing, A., & Scott, W. D. (2011). The role of statistics and research methods in the academic success of psychology majors: Do performance and enrollment timing matter?. Teaching of Psychology, 38(2), 83-88.
Ghaith, G. (2003). Effects of the learning together model of cooperative learning on English as a foreign language reading achievement, academic self-esteem, and feelings of school alienation. Bilingual research journal, 27(3), 451-474.
Ghaith, G., & El-Malak, M. A. (2004). Effect of Jigsaw II on literal and higher order EFL reading comprehension. Educational Research and Evaluation, 10(2), 105-115.
Gömleksi˙ z, M. N. (2007). Effectiveness of cooperative learning (jigsaw II) method in teaching English as a foreign language to engineering students (Case of Firat University, Turkey). European journal of engineering education, 32(5), 613-625.
Hänze, M., & Berger, R. (2007). Cooperative learning, motivational effects, and student characteristics: An experimental study comparing cooperative learning and direct instruction in 12th grade physics classes. Learning and instruction, 17(1), 29-41.
Hedeen, T. (2003). The reverse jigsaw: A process of cooperative learning and discussion. Teaching Sociology, 31(3), 325-332.
Holliday, D. C. (2002). Jigsaw IV: Using Student/Teacher Concerns To Improve Jigsaw III.
Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (1989). Cooperation and competition: Theory and research. Interaction Book Company.
Kyndt, E., Raes, E., Lismont, B., Timmers, F., Cascallar, E., & Dochy, F. (2013). A meta-analysis of the effects of face-to-face cooperative learning. Do recent studies falsify or verify earlier findings?. Educational Research Review, 10, 133-149.
Millis, B. J. (2010). Cooperative learning in higher education.
Ning, H., & Hornby, G. (2010). The effectiveness of cooperative learning in teaching English to Chinese tertiary learners. Effective education, 2(2), 99-116.
Onwuegbuzie, A. J. (1999). Statistics anxiety among African American graduate students: An affective filter?. Journal of Black Psychology, 25(2), 189-209.
Onwuegbuzie, A. J. (2004). Academic procrastination and statistics anxiety. Assessment & Evaluation in Higher Education, 29(1), 3-19.
Onwuegbuzie, A. J., & Wilson, V. A. (2003). Statistics Anxiety: Nature, etiology, antecedents, effects, and treatments--a comprehensive review of the literature. Teaching in higher education, 8(2), 195-209.
Perkins, D. V., & Saris, R. N. (2001). A" jigsaw classroom" technique for undergraduate statistics courses. Teaching of psychology, 28(2), 111-113.
Schmidt, L. (2007). Dealing with Anxiety and Attitudes Towards Math. Academic Exchange Quarterly, 11(4), 28.
Slavin, R. E. (1986). Using student team learning (p. 109). Washington, DC: Professional Library National Education Association.
Stahl, R. J. (1994). Cooperative learning in social studies: A handbook for teachers. Addison-Wesley.
Wilson, S. G. (2013). The flipped class: A method to address the challenges of an undergraduate statistics course. Teaching of psychology, 40(3), 193-199.
Yoshiuchi, K., Yamamoto, Y., & Akabayashi, A. (2008). Application of ecological momentary assessment in stress-related diseases. BioPsychoSocial Medicine, 2(1), 13.
Yüksel, I. (2014). Impact of activity-based mathematics instruction on students with different prior knowledge and reading abilities. International Journal of Science and Mathematics Education, 12(6), 1445-1468.