نویسندگان
1 کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه الزهرا (س)
2 دانشگاه الزهرا-معاون فرهنگی اجتماعی
چکیده
کلیدواژهها
احمدپور، مژگان. (1390). شیوههای تربیتی والدین و ارتباط آن در رشد اجتماعی کودکان پیشدبستانی. علوم تربیتی،2(25)،47-43.
احمدی، شمسالدین. (1380). بررسی رابطه کیفیت دلبستگی کودک – مادر با تحول مهارتهای اجتماعی و نوع مقابله با تنیدگی در کودکان پیشدبستانی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران. تهران.
پورتال جامع بیتوته. (1392). انزوای اجتماعی. بازیابی در 18 شهریور 1392 از: http://www.beytoote.com
حسینی حسینآباد، فاطمه. (1383). ارتباط ساختار قدرت در خانواده و هوش هیجانی زنان شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه روانشناسی
خدامراد، صدیقه. (1389). بررسی تأثیر بازی گروهی و وانمودی بر رشد مهارتهای اجتماعی کودکان 4-6 ساله پیشدبستانی شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، گروه روانشناسی
دادستان، پریرخ؛ عسگری، علی؛ رحیم زاده، سوسن؛ و بیات، مریم. (1390). مهارتهای اجتماعی-هیجانی کودکان پیشدبستانی: یک مقایسه جمعیت شناختی. مجله روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی،26: 7-2.
السون، متیواچ؛ هرگنهان، بی.آر (1394). مقدمهای بر نظریههای یادگیری (ویرایش هشتم)، ترجمه علیاکبر سیف، تهران: انتشارات دوران.
سهرابی، طیبه. (1390). تأثیر بازیهای گروهی بر مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه روانشناسی
سیادت، مرتضی؛ جدیدی، محسن(1394). تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر عزت نفس و ابعاد هویت کودکان کار.فصلنامه روانشناسی تربیتی،11(37): 83-103
سیف، علیاکبر. (1390). روانشناسی پرورشی نوین (ویرایش ششم). تهران: انتشارات دوران.
شعیبی، فاطمه. (1392). سبک دلبستگی و رابط اجتماعی. تهران: انتشار الکترونیکی.
صید، سعیده. (1388). رابطه بین مؤلفههای هوش هیجانی مادران با مهارتهای اجتماعی کودکان پیشدبستانی منطقه 1 شهر کرج. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه روانشناسی.
طالبزاده، محسن. (1389). روانشناسی رشد. تهران: انتشارات مدرسان شریف.
طرازجانی، ناهید. (1389). بررسی کیفیت دلبستگی کودک –مادر و ارتباط آن با رشد مهارتهای اجتماعی (تعامل با همسالان) در کودکان پیشدبستانی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه روانشناسی.
قدمپور، عزت اله؛شهبازی راد،افسانه؛ محمدی،فرشته؛ عباسی،منظر(1394). اثربخشی بازی درمانی بی رهنمود بر کاهش اختلالات رفتاری کودکان پیش دبستانی. فصلنامه روانشناسی تربیتی،37(11):102-108.
عابدین پور، سهیلا. (1392). بازی دانشگاه بچههاست. روزنامه سلامت، شماره 429، بازیابی از:www.salammat.ir
کریمی، فربد؛ کیخاونی، ستار؛ و محمدی، محمدباقر (1389). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر اختلالات رفتاری کودکان دبستانی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام،18(3): 68-61.
لیوارجانی، شعله؛ گل محمد نژاد، غلامرضا؛ و شهانقی، معصومه (1388). بررسی رابطه هوش هیجانی و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دختر دورهی دبیرستانی تیزهوش و عادی شهرستان خوی در سال تحصیلی 89-88. علوم تربیتی، 2(5): 210- 185.
ماتسون، جانی؛ و اولندیک، توماس (1384). بهبود بخشی مهارتهای اجتماعی کودکان: ارزیابی و آموزش، ترجمه احمد به پژوه، تهران: اطلاعات.
مشهدی، علی. (1390). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر هوش هیجانی، کیفیت زندگی و مهارتهای اجتماعی کودکان شهر مشهد. پایاننامه، کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوس مشهد، گروه روانشناسی.
مطهری، محمدرضا. (1386). راهنمای انتخاب اسباببازی با تأکید بر روانشناسی بازی. تهران: البرز.
معصومی، اصغر. (1393). انزوای اجتماعی. روزنامه همشهری آنلاین، شماره 29، بازیابی در سایت: http://hamshahrionline.ir/.
مفیدی، فرخنده. (1386). آموزشوپرورش پیشدبستانی و دبستان. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
ملکشاهی، فریده؛ و فرهادی، علی. (1387). بررسی شیوع مشکلات رفتاری کودکان پیشدبستانی شهرستان خرمآباد 1385. دانشگاه علوم پزشکی لرستان، 10(3): 65-57.
منصوری، بهزاد. (1380). هنجاریابی آزمون هوش هیجانی سیبریاشرینگ برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
وهاب، مریم؛ شهیم، سیما؛ جعفری، سلیمه؛ و اوریادی زنجانی، محمد مجید (1391). بررسی رابطه بین مهارتهای اجتماعی و رشد زبان دریافتی در کودکان 4 تا 6 ساله فارسیزبان. پژوهش در علوم توانبخشی، 8(3): 465 -454.
هستی، زینب. (1391). اثربخشی بازیهای گروهی بر یادگیری مهارت کنترل خشم دوره ابتدایی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
یاخچی بیگلو، ناصر؛ حاجلو، نادر؛ و یاخچی بیگلو، مریم (1391). بررسی مهارتهای اجتماعی کودکان پیشدبستانی از دیدگاه والدین و مربیان شهرستان خوی. دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز،6(3):49-45.
یگانه، طیبه. (1393). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر کنش وری سازشی و اختلالهای هیجانی – رفتاری دانش آموزان. روانشناسان تحولی: روانشناسان ایرانی، 10(40): 419-409.
یزدانی پور، نسیم؛ و یزدخواستی، فریبا (1391). اثربخشی بازیهای گروهی بر مهارتهای اجتماعی کودکان پیشدبستانی (6-7 سال) شهر اصفهان. مجلهتحقیقات علوم رفتاری دانشگاه اصفهان،10(3): 228-221.
یزدخواستی، فریبا. (1390). بررسی رابطه مهارتهای اجتماعی و ویژگیهای شخصیتی دانش آموزان عادی و دارای لکنت مدارس ابتدایی شهر اصفهان و مقایسه این دو متغیر در دو گروه. پژوهشدرعلومتوانبخشی، 7(4): 539-533.