تأثیر روش تدریس لایه به لایه بر پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی دانش آموزان ابتدایی در مقایسه با روش های اکتشافی و برخط

فرهاد سعیدی؛ جواد پورکریمی

دوره 18، شماره 65 ، مهر 1401، ، صفحه 107-129

https://doi.org/10.22054/jep.2023.60045.3321

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر مقایسه تأثیر روش های لایه به لایه، اکتشافی و تدریس در کلاس های مجازی برخط بر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان ابتدایی بود. روش پژوهش براساس هدف، کاربردی و براساس نحوه گردآوری داده ها، شبه آزمایشی به صورت پیش آزمون- پس آزمون بود. جامعه آماری شامل دانش‌‌آموزان پسر پایه ششم در مقطع ابتدایی شهر سنندج بوده که در سال ...  بیشتر

تحلیل روند یادگیری دانش‌آموزان درگذر از کرونا (مجازی، نیمه‌حضوری، حضوری)

فاطمه امامقلی وند؛ محمد عسگری

دوره 18، شماره 64 ، تیر 1401، ، صفحه 33-53

https://doi.org/10.22054/jep.2023.69048.3674

چکیده
  هدف طرح حاضر ارزیابی از یادگیری دانش‌آموزان درگذر از کرونا (مجازی، نیمه‌حضوری و حضوری) است. روش پژوهش نیمه آزمایشی از نوع اندازه‌گیری مکرراست. جامعه آماری دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در سال تحصیلی 1401-1400 منطقه 15 شهر تهران هست. نمونه موردبررسی 76 دانش‌آموز، از سه کلاس پایه دوازدهم رشته انسانی مشغول به تحصیل در 1401-1400 است. شیوه نمونه‌گیری ...  بیشتر

ارزشیابی از آموخته های دانشجویان در دوران کرونا: چالش ها و راهکارها

علی محمد رضایی

دوره 16، شماره 55 ، فروردین 1399، ، صفحه 179-214

https://doi.org/10.22054/jep.2020.52660.3012

چکیده
  چکیده: هدف از مقاله حاضر بررسی شیوه های ارزشیابی از آموخته های دانشجویان در دوران کرونا: چالش ها و راهکارها با تاکید بر عدالت ارزشیابی بود. به منظور نیل به هدف پژوهش از روش تحقیق کیفی و به منظور تحلیل اطلاعات گردآوری شده از تحلیل محتوا استفاده شد. شرکت‌کنندگان پژوهش را "صاحبنظران" تشکیل دادند که با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند ...  بیشتر

توانایی پیش‌بینی ترجیحات تعامل بر اساس سبک‌های یادگیری دانشجویان دوره‌های آموزش مبتنی بر وب

مریم پورجمشیدی

دوره 12، شماره 39 ، فروردین 1395، ، صفحه 175-197

https://doi.org/10.22054/jep.2016.4123

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، بررسی امکان پیش­بینی ترجیحات تعامل با سبک­های یادگیری دانشجویان دوره­های آموزش مبتنی بر وب است. بدین­منظور، 120 نفر از دانشجویان مجازی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با استفاده از نمونه­گیری تصادفی انتخاب شدند و به مقیاس­سبک یادگیری گراشا و ریچمن و مقیاس ترجیحات تعامل پاسخ دادند. یافته­های بدست آمده با استفاده ...  بیشتر