بختیار نصرآبادی، حسنعلی؛ موسوی، ستاره و علی بخشی، فاطمه. (1390). نقش نگرش تفکر انتقادی و شیوههای شناختی و کاوشگری در پیشبینی پیشرفت تحصیلی، مجلهاندیشههای نوینتربیتی،7(4)، صص 115-138.
جنا آبادی، حسین. (1395) بررسی رابطه راهبردهای فراشناختی و خلاقیت با سبکهای یادگیری در دانشآموزان با خواهر و برادرهای داری اختلاف بیرونی، درونی، هیجانی، دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری. 4(6). صص 1-16.
ساقی، سمیرا؛ چلبیانلو، غلامرضا؛ فاضل، امین و محمدی، مهدی. (1390). بررسی رابطه سبکهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی با واسطهگری راهبردهای آگاهی فراشناختی در بین دانشجویان، مجله علوم تربیتی، 14(13). صص 79-94.
سلیمانیفر، امید؛ بهروزی، ناصر و صفایی مقدم، مسعود. (1394) شیوههای یادگیری و فراشناخت در پیشبینی تفکر انتقادی دانشجویان کارشناسی، راهبردهای آموزش در علوم پزشکی،. 8(1). صص 59-66.
صفرزاده، سحر و مرعشیان، فاطمهسادات. (1394). رابطه تفکر انتقادی و فراشناخت با موفقیت تحصیلی در دانشجویان دختر، مجله علمی – پژوهشی زن و فرهنگ،7(25). صص 29-43.
عطار خامنه، فاطمه و سیف، علی اکبر. (1388) تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری مطالعه فراشناختی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش اموزان، پژوهش نامه مطالعات روانشناسی تربیتی. (9). صص 58-74
قدمپور، عزت الله و کشتی آرای، نرگس. (1392). اولویتهای سبکهای یادگیری و ارتباط آن با گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 13(11). صص 652-662.
نوحی، عصمت؛ صلاحی، سحر و سبزواری، سکینه. (1391). رابطه تفکر انتقادی با سبکهای یادگیری در دانشجویان تحصیلات تکمیلی، گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 11(2). صص 179-186
Ahrari, S., Samah, B. A., Hassan, M. S. H. B., Wahat, N. W. A., & Zaremohzzabieh, Z. (2016). Deepening critical thinking skills through civic engagement in Malaysian higher education. Thinking Skills and Creativity, 22, 121-128.
Arslan, S. (2018). Investigating predictive role of critical thinking on metacognition with structural equation modeling. MOJES: Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 3(2), 1-10.
Banning, M. (2006). Measures that can be used to instill critical thinking skills in nurse prescribers. Nurse Education in Practice, 6(2), 98-105.
DeCoux, V. M. (2016). Kolb's learning style inventory: A review of its applications in nursing research. Journal of Nursing Education, 29(5), 202-207.
Ellis, D. M., & Hudson, J. L. (2010). The metacognitive model of generalized anxiety disorder in children and adolescents. Clinical Child and Family Psychology Review, 13(2), 151-163.
Fisher, P. L., & Wells, A. (2008). Metacognitive therapy for obsessive–compulsive disorder: A case series. Journal of behavior therapy and experimental psychiatry, 39(2), 117-132.
Garrison, D. R., & Akyol, Z. (2015). Thinking collaboratively in educational environments: Shared metacognition and co-regulation in communities of inquiry. In Educational developments, practices and effectiveness (pp. 39-52). Palgrave Macmillan, London.
Hudlicka, E. (2005, March). Modeling interactions between metacognition and emotion in a cognitive architecture. In AAAI Spring Symposium: Metacognition in Computation (pp. 55-61).
Kim, B., Park, H., & Baek, Y. (2009). Not just fun, but serious strategies: Using meta-cognitive strategies in game-based learning. Computers & Education, 52(4), 800-810.
Kolb, A. Y., & Kolb, D. A. (2005). Learning styles and learning spaces: Enhancing experiential learning in higher education. Academy of management learning & education, 4(2), 193-212.
LALEH, M. M., MOHAMMADIMEHR, M., & JAME, S. Z. B. (2016). Designing a model for critical thinking development in AJA University of Medical Sciences. Journal of advances in medical education & professionalism, 4(4), 179.
Lyutykh, E. (2009). Practicing critical thinking in an educational psychology classroom: Reflections from a cultural-historical perspective. Educational Studies, 45(4), 377-391.
Martincová, J., & Lukešová, M. (2015). Critical thinking as a tool for managing intercultural conflicts. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 171, 1255-1264.
Nadi, M., Gordanshekan, M., & Golparvar, M. (2011). Effect of Critical Thinking, Problem Solving and Meta-Cognitive on Students' Self-Learning. Research in Curriculum Planning, 8(1-2), 53-61.
Nicholson, T., Williams, D. M., Carruthers, P., & Lind, S. E. (2016). Distinguishing Between Implicit and Explicit Measures of Metacognition in ASD.
Othman, N., & Amiruddin, M. H. (2010). Different perspectives of learning styles from VARK model. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 7, 652-660.
Pieterse, T., Lawrence, H., & Friedrich-Nel, H. (2016). Critical thinking ability of 3rd year radiography students. health sa gesondheid, 21(1), 381-390.
Smeltzer, S., Bare, B., Brunner, L. & Suddarth, D.)2005), Text Book of Medical Surgical Nursing, 10th Ed. Williams & Wilkins.
Stoner, M. (2011). Critical thinking for nursing,4thed, St, Louis: Mosby.
Suliman, W. A. (2006). Critical thinking and learning styles of students in conventional and accelerated programmes. International nursing review, 53(1), 73-79.
Wang, J., Spencer, K., & Xing, M. (2009). Metacognitive beliefs and strategies in learning Chinese as a foreign language. System, 37(1), 46-56.
Wells, A., Fisher, P., Myers, S., Wheatley, J., Patel, T., & Brewin, C. R. (2009). Metacognitive therapy in recurrent and persistent depression: A multiple-baseline study of a new treatment. Cognitive Therapy and Research, 33(3), 291-300.
Wilgis, M., & McConnell, J. (2008). Concept mapping: An educational strategy to improve graduate nurses’ critical thinking skills during a hospital orientation program. The journal of continuing education in Nursing, 39(3), 119-126.
Yanardöner, E., Kiziltepe, Z., Seggie, F. N., & Sekerler, S. A. (2014). The learning styles and personality traits of undergraduates: A case at a state university in Istanbul. The Anthropologist, 18(2), 591-600.