اسمیت، ادوارد؛ بم، داریل؛ نولنهوکسما، سوزان؛ اتکینسون، ریتاال و اتکینسون، ریچاردسی. (1394). زمینه روانشناسی هیلگارد. ترجمه محمد نقی براهنی و همکاران. تهران. انتشارات رشد
استکی مهناز و علائی زند شهین. (1388). مقایسه کارآمدی حافظه کوتاهمدت دیداری و شنیداری در ریتمهای سیرکادین دانش آموزان 10-8 سال. فصلنامه تحقیقات روانشناختی، دوره 1، شماره 1، 44-32.
اهرمی، راضیه؛ شوشتری، مژگان؛ گلشنی منزه، فرشته و کمر زرین، حمید. (1390). اثربخشی آموزش دقت بر توانایی خواندن دانش-آموزان نارساخوان دختر پایة سوم ابتدایی اصفهان. مجله روانشناسی، 5 (3)، 47-36.
اولسون، م و هرگنهان، ب، آ. (1394). مقدمهای بر نظریههای یادگیری، ترجه علیاکبر سیف. تهران: دوران
پاشا شریفی، حسن. (1391). نظریه و کاربرد آزمون هوش و شخصیت. تهران: سخن، چاپ هشتم.
تبریزی، مصطفی. (1386). درمان اختلالات دیکتهنویسی. تهران: فراروان.
زارع، ح. (1388). تأثیر بازیهای آموزشی بر حافظه کوتاهمدت و املای دانش آموزان پایه ابتدایی با ناتواناییهای ویژه یادگیری. مجله پژوهشدرحیطهکودکاناستثنایی. سال نهم. شماره 1. ص 368
زارع، ح.و جهان آرا، ع. (1392). تأثیر بازیهای رایانهای بر چگونگی پردازش اطلاعات نوجوانان. تفکروکودک، سال چهارم، شماره اول 27- 49
سیف نراقی، مریم و نادری، عزت الله. (1395).سنجش و اندازگیری و بنیادهای تحلیلی ابزارهای آن در علوم تربیتی و روانشناسی .تهران :ارسباران ص. 52-58.
شریعتمداری، مهدی. (1383). ضرورت و نقش آموزش در بهسازی نیروی انسانی و توسعه در هزاره سوم. فصلنامه علمی خرد، سال 5، شماره 9.
عابدی، احمد؛ ملکپور، مختار؛ مولوی، حسین؛ عریضی، حمیدرضا و امیری، شعله. (1387). مقایسه ویژگیهای عصب-روانشناختی/تحولی و عادی پیش از دبستان. کودکان استثنائی، 8 (1)، 18-1.
فرهبد، مژگان. (1384). کاردرمانی در عقب ماندگان ذهنی. تهران: پژوهشکده کودکان استثنایی.
کاکاوند، علیرضا و احدی، حسن. (1387). اختلالهای یادگیری (از نظریه تا عمل) به همراه راهکارهای عملی جهت رفع مشکلات رایج تحصیلی و یادگیری. تهران: ارسباران. ص. 4-38.
کشاورزی ارشدی، فرناز. (1386). آزمون آندره ری. تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکزی دانشکده روانشناسی وعلوم اجتماعی.
مارنات، گری گراث. (1386). راهنمای سنجش و آسیب روانی، ترجمۀ پاشا شریفی حسن و همکاران (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2001). تهران: رشد.
محمدی مهر، مژگان. (1389). مطالعات یادگیری مبتنی بر مغز. مجله دانشکده پیراپزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شماره 9. 32-25.
مقدم، کاوه؛ استکی، مهناز؛ سعادت، مهرناز و کوشکی، شیرین. (1390). تأثیر آموزش نقاشی و سفالگری بر بهبود مهارتهای ادراک دیداری-فضایی و حافظه دیداری دانش آموزان با مشکلات حساب. فصلنامه ایرانی کودکان استثنائی، 11 (2)، 150-141.
مهجور، سیامک رضا. (1383). روانشناسی بازی. شیراز: راهگشا.
نصری، صادق و خورشیدی، علیرضا. (1391). بررسی ارتباط چندگانۀ ویژگیهای شخصیتی و سبکهای یادگیری دانش آموزان. مجلهٔ روانشناسی مدرسه، شماره 4، 123-104.
Aravena, S., Tijms, J., Snellings, P., & van der Molen, M. W. (2016). Predicting responsiveness to intervention in dyslexia using dynamic assessment. Learning and Individual Differences, 49, 209-215.
Cao, F., Yan, X., Wang, Z., Liu, Y., Wang, J., Spray, G. J., & Deng, Y. (2017). Neural signatures of phonological deficits in Chinese developmental dyslexia. NeuroImage, 146, 301-311.
Castellar, E. N., All, A., De Marez, L., & Van Looy, J. (2015). Cognitive abilities, digital games and arithmetic performance enhancement: A study comparing the effects of a math game and paper exercises. Computers & Education, 85, 123-133.
Cusimano, A. (2001). Learning Disabilities--there is a Cure: A Guide for Parents, Educators, and Physicians. Learning Disabilities.
Dehghan, N., Farmarzi, S., Nadi, M. A., & Arefi, M. Examining The Effectiveness Of Cognitive Educational Games Package On The Performance Of Neuropsychological Skills Students In Dyslexic Students.
Dehn, M. J. (2011). Working memory and academic learning: Assessment and intervention. John Wiley & Sons.
Duman, B. (2006, October). The effect of brain-based instruction to improve on students’ academic achievement in social studies instruction. In 9th International Conference on Engineering Education, San Juan, Puerto Rico.
Eicher, J. D., & Gruen, J. R. (2013). Imaging-genetics in dyslexia: connecting risk genetic variants to brain neuroimaging and ultimately to reading impairments. Molecular genetics and metabolism, 110(3), 201-212.
Emerson, R. J. (2007). Nursing education in the clinical setting. Elsevier Health Sciences.
Facoetti, A., Lorusso, M. L., Paganoni, P., Cattaneo, C., Galli, R., Umilta, C., & Mascetti, G. G. (2003). Auditory and visual automatic attention deficits in developmental dyslexia. Cognitive brain research, 16(2), 185-191.
Fenouillet, F., & Rozencwajg, P. (2015). Visual–Spatial abilities and goal effect on strategies used to solve a block design task. Learning and Individual Differences, 39, 158-163.
Fischer, B., & Hartnegg, K. (2008). Saccade Control in Dyslexia: Development, Deficits, Training and Transfer to Reading. Optometry & Vision Development, 39(4).
Franceschini, S.; Gori, S.; Ruffino, M.; Viola, S.; Molteni, M. & Facotti, A. (2013). "Action video games make dyslextic children read better". Current. Biology,2013 mar 18: 23(6),462-6.
Gori, S., & Facoetti, A. (2014). Perceptual learning as a possible new approach for remediation and prevention of developmental dyslexia. Vision research, 99, 78-87.
Harris, C. A., Miller, S. P., & Mercer, C. D. (1995). Teaching initial multiplication skills to students with disabilities in general education classrooms. Learning Disabilities Research & Practice.
Lai, M. Y., & Leung, F. K. S. (2012). Visual perceptual abilities of Chinese-speaking and English-speaking children. Perceptual and motor skills, 114(2), 433-445.
Landreth, G. L., Ray, D. C., & Bratton, S. C. (2009). Play therapy in elementary schools. Psychology in the Schools, 46(3), 281-289.
Landreth, G., & Bratton, S. (2002). Nutrition, Health and Safety Play Therapy: The Art of the Relationship. JOURNAL OF EARLY EDUCATION AND FAMILY REVIEW, 10, 30-34.
Nair, S. M., Yusof, N. M., & Arumugam, L. (2014). The effects of using the play method to enhance the mastery of vocabulary among preschool children. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 3976-3982.
Nutbrown, C. (2011). Key concepts in early childhood education and care. Sage.
Park, H., & Lombardino, L. J. (2013). Relationships among cognitive deficits and component skills of reading in younger and older students with developmental dyslexia. Research in developmental disabilities, 34(9), 2946-2958.
Pieters, S., Desoete, A., Roeyers, H., Vanderswalmen, R., & Van Waelvelde, H. (2012). Behind mathematical learning disabilities: What about visual perception and motor skills?. Learning and Individual Differences, 22(4), 498-504.
Rahmani, P. (2011). The efficacy of narrative therapy and storytelling in reducing reading errors of dyslexic children. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 29, 780-785.
Reddy, L. A., Files-Hall, T. M., & Schaefer, C. E. (2005). Empirically based play interventions for children. American Psychological Association.
Romero-Ayuso DM, Meastu F, Gonzalez-Marques T, Rome-Barrientos C, Andrade JM.(2006) .Executive dysfunction in attention deficit-hyperactivity disorder in childhood. Review of Neuropsychology; 42(5): 265-71
Reynolds, C. & Feltcher-Janzen, Eds. (2009). Handbook of clinical neuropsychology. Spring
Rozencwajg, P., & Fenouillet, F. (2012). Effect of goal setting on the strategies used to solve a block design task. Learning and Individual Differences, 22(4), 530-536.
Siahkalroudi, S. G., & Bahri, M. Z. (2015). Effectiveness of cognitive behavioral play therapy group on self-esteem and social skills in girls’ elementary school. Journal of Scientific Research and Development, 2, 114-102.
Sligte, I. G., Scholte, H. S., & Lamme, V. A. (2009). V4 activity predicts the strength of visual short-term memory representations. Journal of Neuroscience, 29(23), 7432-7438.
Vigneau, F., & Bors, D. A. (2005). Items in context: Assessing the dimensionality of Raven’s Advanced Progressive Matrices. Educational and Psychological Measurement, 65(1), 109-123.