Document Type : Research Paper

Author

. Assistant Professor, Allameh Tabataba’i; e-mail: University aliabadikh@yahoo.com

Abstract

Recent information surge has turned curriculum revision into a vital necessity in all university majors. As academic circles are expected to be among the first entities updating their information, they have no choice but to reconsider and revise their curricula. Educational technology is no exception, which has to be pioneer in innovation and using new methods and facilities. This research was conducted to (1) study the current curriculum, and determine the credits for pre-university, general, basic, core, specialized, elective, and pre-requisite courses, and (2) determine the course syllabuses for pre-university, elective, and specialized courses. To accomplish the first objective, educational technology curriculum was studied. The following measures were taken to meet the second objective: (a) library and internet research to collect information on educational technology curricula of world’s prestigious universities, (b) surveys to ask academic experts’ opinions, (c) surveys to ask MA students’ opinions, (d) surveys to ask educational technology students’ opinions, (e) assessment of different educational research conference findings, (f) assessment of minutes of Supreme Council for Educational Planning. The results were finally used to design a curriculum.

Keywords

اسدنیا، اسد. (1382). طرح اصلاح و بازنگری برنامه‏های درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش‏دبستانی و دبستانی مربوط به گروه علوم انسانی کمیته تخصصی علوم تربیتی شورایعالی برنامه ریزی، با همکاری گروه آموزش و پرورش دانشکده روان‏شناسی و علوم‏تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی. تهران: شورایعالی برنامه ریزی.
اولین همایش کاربرد یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی، سال 1386.
پنجمین همایش یادگیری الکترونیکی در آموزش علوم پزشکی، 11 تا 13 بهمن ماه سال 1390 در کرمان.
دومین همایش فناوری آموزشی، تبیین رویکردهای نوین در فناوری آموزشی و جایگاه آن در نظام‏های آموزشی 17-18 خرداد 1383، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده روان‏شناسی و علوم‏تربیتی.
دومین همایش کاربرد یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی 9-10 بهمن 1387. دانشگاه علوم‏پزشکی تهران بازیابی شده از http://elearn2.tums.ac.ir در تاریخ 9/11/ 1389.
ستاد انقلاب فرهنگی. (1362). مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی علوم تربیتی در رشته تکنولوژی آموزشی. تهران: ستاد انقلاب فرهنگی، گروه علوم انسانی.
سومین همایش کاربرد یادگیری الکترونیکی درعلوم پزشکی27 الی 29 بهمن سال.1388 مشهد: مرکزمطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد.
علاقه بند، علی. (1383). مشخصات کلی برنامه آموزشی (بازنگری شده) دوره کارشناسی علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، تهیه شده توسط کمیته تخصصی گروه مدیریت آموزشی. تهران: دانشکده روان‏شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی.
علی آبادی، خدیجه. (1385). بازنگری برنامه درسی رشته علوم تربیتی، گرایش تکنولوژی آموزشی.با همکاری گروه تکنولوژی آموزشی دانشکده روان‏شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی. تهران: وزارت علوم تحقیقات و فناوری.
علیزاده، مهستی و همکاران. (1390). چهارمین همایش کشوری یادگیری الکترونیکی درعلوم پزشکی. بهمن 1389. تبریز: انتشارات الوین باهمکاری مرکزمطالعات وتوسعه آموزش علوم پزشکی، تبریز.
مجموعه مقالات همایش کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش عالی ایران، اراک2-3 آبان. اراک:1380.
نیلی، محمدرضا؛ ابراهیمی، زهرا. (1386). مجموعه مقالات دومین همایش فناوری آموزشی (رویکردهای نوین در آموزش عالی،17-18 خرداد 1383). تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
وزارت فرهنگ و آموزش عال، شورایعالی برنامه ریزی. (1372). برنامه آموزشی دوره کارشناسی علوم تربیتی، گرایش تکنولوژی آموزشی. تهران:شورایعالی برنامه ریزی.