آدلر، هری و هیتر، بریل. (2012). ان، ال، پی در 21 روز. ترجمه علی، شادروح. (1396). تهران: ققنوس.
احتشامیتبار، اکرم، مرادی، علیرضا و شهرآرای، مهرناز. (1385). اثربخشی آموزش راهبردی برنامهریزی عصبی-کلامی بر سلامت عمومی و انگیزش تحصیلی. مجله روانشناسی، 10، (1)، 65-52.
احمدی ازغندی، علی، تقوی، سیدحسن، فراست معمار، فرزام و ابوالحسنی، آزاده. (1385). روایی و اعتبار پرسشنامه هوش هیجانی پترایدز و فارنهام. فصلنامه روانشناسی تحولی، 3(10)، 168-157.
حسینی، مریم، مرادی، علیرضا، کرمینوری، رضا، حسنی، جعفر و پرهون، هادی. (1395). بررسی اعتبار و روایی عاملی آزمون خواندن و نارساخوانی (نما). فصلنامه تازههای علوم شناختی، 18(1)، 23-34.
حقیقی، سلیم، مکتبی، غلامحسین، شهنیییلاق، منیجه و حاجییخچالی، علیرضا. (1397). تأثیر یک مداخله مبتنی بر نظریه چشمانداز آینده بر انگیزش پیشرفت، خودکارآمدی تحصیلی و چشمانداز زمان. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 6(2)، 33-48.
ردی، رومیلا و برتون، کیت. (2012). برنامهریزی عصبی-کلامی، NLP.. ترجمه فرشید قهرمانی (1398)، چاپ سوم. تهران: انتشارات آوند دانش.
رضایی، لیلا، احدی، حسن و اسدزاده، حسن. (1394). پیشبینی انگیزش پیشرفت بر اساس سبکهای یادگیری کلب در دانشآموزان متوسطه شهر تهران. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 16(3)، 34-41.
زمینی، سهیلا، حسینینسب، سید داوود و هاشمی، تورج. (1386). اثربخشی آموزش راهبردهای عصبی-کلامی بر خودکارآمدی و حل مسئله دختران دانشآموز. روانشناسی 51، 13(3)، 271-258.
شاکردولوق، علی و اوبالاسی، آناهیتا. (1397). اثربخشی آموزش راهبردهای برنامهریزی عصبی-کلامی بر هوش هیجانی و تفکر انتقادی معلمان. روانشناسی مدرسه، 7(4)، 81-102.
علاییخرایم، رقیه، نریمانی، محمد و علاییخرایم، سارا. (1391). مقایسه باورهای خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت در میان دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 3(1)، 85-104.
عیسیزادگان، علی، دستوری، رامین و سلطاناحمدی، جواد. (1391). اثربخشی آموزش راهبردهای برنامهریزی عصبی-زبانی بر خودکارآمدی، اضطراب و انگیزش پیشرفت دانشآموزان پسر پیش دانشگاهی. مطالعات روانشناختی، 8(4)، 74-94.
غفاری، ابوالفضل و ارفعبلوچی، فاطمه. (1390). رابطه انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی با اضطراب امتحان در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 1(2)، 121-136.
قادری رمازی، محمد، باعزت، فرشته و دهقان، حمیدرضا. (1397). مقایسه سبکهای شوخطبعی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص مقطع متوسطه. مجله مطالعات ناتوانی، 68(8)، 1-6.
قدیریان، سمانه، موسویپور، سعید و اکبری چر مهینی. (1396). تأثیر بازیهای آموزشی مبتنی بر فرایندهای شناختی بر انگیزش تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان با مشکلات ویژه خواندن. مجله ناتوانیهای یادگیری، 7(1)، 76-99.
کرمینوری، رضا و مرادی، علیرضا. (1384). آزمون خواندن و نارساخوانی. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
گوروئی، محمد، خیر، محمد و لادن، هاشمی. (1390). بررسی رابطه بین کمالگرایی و خودپنداره تحصیلی با توجه به نقش واسطهای اهمالکاری تحصیلی در دانشجویان. روشها و مدلهای روانشناختی، 2، 137-149.
محمودی، مریم، برجعلی، احمد، علیزاده، حمید، غباری بناب، باقر، اختیاری، حامد و اکبریزرخانه، سعید. (1395). تنظیم هیجان در کودکان با اختلال یادگیری و کودکان عادی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 4(13)، 69-84.
مرادی، شهاب. (1396). ساخت و اعتباریابی ابزار تشخیص اختلال زبان نوشتاری برای پایه یکم تا ششم ابتدایی، پایاننامه دکتری، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه سمنان.
محمداسماعیل، الهه و هومن، حیدرعلی. (1381). انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات ایران کیمت. تهران: سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی کشور.
همتی، علمدار لو، قربان، اسمعیلبیگی، حانیه و انجمشجاع، محمدرئوف. (1397). نقش الگوهای ارتبازی خانواده در پیشبینی هوش هیجانی دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص. فصلنامه سلامت روانکودک، 5(3)، 115-125.
References
Ahmad, K. Z. (2017). Improving emotional intelligence (EI) using Neuro linguistic programming (NLP) techniques. In International Conference on Advances in Business, Management and Law, 1(1), 172-183.
AlFarah, J., Bawalsah, J., & Al Khateeb, B. (2016). The Effectiveness of a Program Based on (NLP) in the Development of Social Communication for the Gifted Sixth Grade Students in Amman. International Journal of Education, 8(1), 162-180.
Alroudhan, H. E. (2018). The Effect of Neuro-linguistic Programming Coaching on Learning English. International Journal of Applied Linguistics and English Literature, 7(4), 184-190.
Andriani, S., Kesumawati, N., & Kristiawan, M. (2018). The influence of the transformational leadership and work motivation on teachers performance. International Journal of Scientific & Technology Research, 7(7), 19-29.
Anjomshoa, M. R., Esmailzadeh, M. R., & Keshtidar, M. (2020). Effects of neuro-linguistic programming course on job stress, positive organizational behavior and job motivation in physical education teachers. Pedagogy of physical culture and sports, 24(3), 111-117.
Bull, L. (2007). Sunflower therapy for children with specific learning difficulties (dyslexia): a randomised, controlled trial. Complementary therapies in clinical practice, 13(1), 15-24.
Chaulia, A (2020). Effectiveness of Neuro-Linguistic Programming on Various Dimensions of Academic Self-Concept Among Institutionalized Orphans. Our Heritage, 68(1), 13136-13149.
Elksnin, L. K and Elksnin, N. (2003). Fostering social- emotional learning in the classroom. Academic search Primier. Education, 124 (1), 162-69.
Ergin, A., Karatas, H., & Mutlu, E. (2020). The Relationship between Emotional Intelligence Levels, Problem Solving Skills and Academic Achievements of Engineering Students. International Journal of Educational Researchers, 11(1), 47-62.
Farzin, M. (2020). The effect of NeuroLinguistic programming training on self-presentation and self-esteem of climbers in Tehran province. Journal of Advanced Pharmacy Education & Research, 10(2).153-159.
Glozman, J. (2015). Developmental Neuropsychology: Learnin disabilities and remediation. The open behavioral science journal, 9, 1-12.
Hakeem & Yesuraja, M. Effectiveness Of NLP In Enhancing The Self Esteem Among The Adolescence. Pramana Research Journal, 8(10), 208-201.
Hashim & Khalil, M.S. (2018). Self-efficacy, emotional intelligence and quality of life amongst Saudi sample cancer patients. Journal of Psychology and Clinical Psychiatry, 9(5), 450-454.
Hen, M. & Goroshit, M. (2014). Academic procrastination, emotional intelligence, academic self-efficac, and GPA: A comparison between students with and without learning disabilities. Journal of learningdisabilities, 47(2), 116-124.
Hermans, H. J. (1977). A questionnaire measure of achievement motivation. Journal of Applied Psychology, 54 (4), 353-363.
Joseph, M. S. E., & Karthikeyan, M. S. (2019). Level of Achievement Motivation, Neuropsychological Profile and Impact of Neuropsychological Rehabilitation on Children with Specific Learning Disability (SLD). International Journal of Indian Psychology, 7(3), 484-494.
Lashkarian & Sayadian, S. (2015). The effect of Neuro Linguistic Programming (NLP) techniques on young Iranian EFL Learners’ motivation, learning improvement, and on teacher's success. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 199, 510-516.
Liu, W. C., & Wang, C. K. J. (2005). Academic self-concept: A cross-sectional study of grade and gender differences in a Singapore secondary school. Asia Pacific Education Review, 6(1), 31-37.
Nompo, R. S., Pragholapati, A., & Thome, A. L. (2021). Effect of Neuro-Linguistic Programming (NLP) on Anxiety: A Systematic Literature Review. KnE Life Sciences, 496-507.
Nunez, J. C., Rodríguez, C., Tuero, E., Fernández, E., & Cerezo, R. (2020). Prior Academic Achievement as a Predictor of Non-Cognitive Variables and Teacher and Parent Expectations in Students With Learning Disabilities. Learning Disability Quarterly, 1-13.
Ongen, D. E. (2010). Cognitive emotion regulation in the prediction of depression and submissive behavior: Gender and grade level differences in Turkish adolescents. Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 1516–1523.
Petrides, K. V., & Furnham, A. (2001). Trait emotional intelligence: Psychometric investigation with reference to established trait taxonomies. European Journal of Personality, 15 (6), 425-448.
Polychroni, Fotini; Antoniou, Alexander-Stamatios and Kotroni, Christina. (2014). Social, emotional and motivational aspects of learning disabilities: Challenges and responses. Education, Family and Child & Adolescent Health. Publisher: Diadrassi Publications, Editors: A.S. Antoniou, B. D. Kirkcaldy.
Savardelavar & Kuan, G. (2017). The Use of Neuro-Linguistic Programming as an Educational-Therapeutic Programme: Two Case Studies. Education in Medicine Journal, 9(1). 49-58.
Silava, D. (2017). Contributions of Neurolinguistic Programming in School Education. EC Neurology, 1, 10-13.
Sharif & Aziz, E. A. (2015). Application of neuro-linguistic programming techniques to enhance the motivation of at-risk student. International E-Journal of Advances in Education, 1(1), 42-48.Steinmayr, R., Weidinger, A. F., Schwinger, M., & Spinath, B. (2019). The Importance of Students’ Motivation for Their Academic Achievement–Replicating and Extending Previous Findings. Frontiers in psychology, 10, 1-11.
Trautner, M., & Schwinger, M. (2018). Differentiation of academic self-concept in primary school students with mild learning difficulties: A factor mixture analysis approach. Learning and Individual Differences, 65, 20-29.
Walsh, K. E. (2018). Self-concept in middle year students with learning disabilities. Doctoral dissertation, University of British Columbia.
Weiner, B. A., & Carton, J. S. (2012). Avoidant coping: A mediator of maladaptive perfectionism and test anxiety. Personality and Individual Differences, 52(5), 632-636.
Ziadat, A. H. (2021). Online learning effects on students with learning disabilities: Parents perspectives. Cypriot Journal of Educational Sciences, 16(2), 759-776.
Zysberg, L., & Kasler, J. (2017). Learning disabilities and emotional intelligence. The Journal of psychology, 151(5), 464-476.
استناد به این مقاله: منصوری، لیلا، حاجی یخچالی، علیرضا، شهنی ییلاق، منیجه و مکتبی، غلامحسین. (1400). اثربخشی آموزش راهبردهای برنامهریزی عصب-زبانشناختی بر هوش هیجانی، انگیزش پیشرفت و خودپنداره تحصیلی دانش-آموزان دختر مبتلا به ناتوانیهای یادگیری.
فصلنامه روان شناسی تربیتی، 17(62)، 83-106. doi: 10.22054/jep.2022.66240.3572
Educational Psychology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.