اتکینسون، ماری و هورنبی، گری. (1387). بهداشت روانی در مدرسه. ترجمه اکبر رهنما و محمدرضا فریدی. تهران: انتشارات آییژ.
ایزرائیل، آلن و ویکس-نلسون، ریتا. (1388). اختلالهای رفتاری کودکان. ترجمه محمدتقی منشی طوسی، تهران: انتشارات بهنشر.
آذربایجانی، مسعود؛ سالاریفر، محمدرضا؛ عباسی، اکبر؛ کاویانی، محمد و موسوی اصل، مهدی. (1390). روانشناسی اجتماعی با نگرش به منابع اسلامی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
برزگر بفرویی، کاظم؛ برزگر بفرویی، مهدی و خضری، حسن. (1395). نقش پیوند با مدرسه در وقوع زورگویی دانش آموزان دوره متوسطه اول شهر یزد. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 12(42)، 21-40.
بصیرتنژاد، بهمن. (1392). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر پرخاشگری دانشآموزان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، تهران.
بیرامی، منصور و علائی، پروانه. (1392). قلدری در مدارس راهنمایی دخترانه: نقش شیوههای فرزندپروری و ادراک محیط عاطفی خانواده. مجله روانشناسی مدرسه، 2(3)، 56-38.
جانسون، دیوید. (1386). مهارتهای زندگی: استرس، خشم و مدیریت احساسات. ترجمه قوام ابراهیمی و صغرا نائلی. تهران: انتشارات عابد.
حسینخانزاده، عباسعلی؛ رشیدی، نورالدین؛ یگانه، طیبه؛ زارعیمنش، قاسم و قنبری، نیکزاد. (1392). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر میزان اضطراب و پرخاشگری دانشجویان. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۲(۷)، ۵۴۵-۵۵۸.
خدایاریفرد، محمد و پرند، اکرم (1393). ارزیابی و آزمونگری روانشناختی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
خدایاریفرد، محمد؛ اکبری زردخانه، سعید؛ غباری بناب، باقر؛ شکوهی یکتا، محسن؛ افروز، غلامعلی؛ فقیهی، علینقی؛ طهماسب کاظمی، بهروز و زندی، سعید (1395). اثربخشی برنامۀ تعاملی مهارتهای زندگی مبتنی بر آموزههای دینی بر دینداری دانشجویان: مطالعۀ مقدماتی.پژوهشنامه روانشناسی اسلامی، 2(2)، 9-31.
دلاور، علی و شکوهی امیرآبادی، لیلا. (1399). بررسی وضعیت شادکامی و رضایت از زندگی دانشجویان در زمان بحران بیماری کرونا ویروس جدید (کووید-19). فصلنامه روانشناسی تربیتی، 16(55)، 1-25.
راضی مرادی، محمد؛ اعتمادی، احمد و نعیمآبادی، الهام (1389). اثربخشی مشاوره گروهی بر اساس نظریه انتخاب ویلیام گلاسر با دانشآموزان قربانی قلدری بهمنظور افزایش توان مقابله با رفتارهای قلدرانه. مطالعات روانشناختی، 6(4)، 11-36.
سعیدنیا، زینب. (1385). رابطه بین رفتار پرخاشگرانه، تعارضات زناشویی و احتمال طلاق در مراجعهکنندگان به دادگاه خانواده. پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اهواز.
سلیمانی، اسماعیل؛ شیخالاسلامی، علی و موسوی، مهناز. (1395). اثربخشی هوش هیجانی بر کفایت اجتماعی و تنظیم هیجانی دانش آموزان زورگو (غیر منضبط). فصلنامه روانشناسی تربیتی، 12(42)، 103-128.
شهریارفر، محمد. (1389). هنجاریابی پرسشنامه قلدری اولوئوس. پایاننامه دکتری، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران.
شیخالاسلامی، علی؛ سلیمانی، اسماعیل و محرمزاده، هنگامه. (1397). اثربخشی آموزش حل مسئلۀ اجتماعی بر سازگاری و خودکارآمدی دانشآموزان زورگو. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 14(47)، 49-73.
صادقی، احمد. (1380). بررسی تأثیر آموزش گروهی مهارت کنترل خشم بهشیوه عقلانی، رفتاری و عاطفی بر پرخاشگری دانشآموزان پسر دبیرستانی. پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه اصفهان.
صفری، خدیجه. (1393). تأثیر بهکارگیری آموزش مهارتهای زندگی توسط معلمان بر کنترل رفتار زورگویی دانشآموزان پایه پنجم و ششم مدارس ابتدایی شهرستان میناب. پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه پیام نور.
طارمیان، فرهاد؛ ماهجویی، ماهیار و فتحی، طاهر. (1384). مهارتهای زندگی: کتاب معلم. تهران: انتشارات برگ سفید.
قلعهشاهی، ضیعالله. (1389). رویکردی جامعهشناختی به فلسفه آداب و مهارتهای زندگی. مجله رشد آموزش علوم اجتماعی، 23، 48-18.
کاپلان، هرولد و سادوک، بنجامینجیمز. (1388). خلاصه روانپزشکی: علوم رفتاری/ روانپزشکی بالینی. ترجمه نصرتالله پورافکاری. تهران: انتشارات شهر آب.
کاوه، محمد. (1391). آسیبشناسی بیماریهای اجتماعی (جلد اول)، تهران: نشر جامعهشناسان.
کراهه، باربارا. (1390). پرخاشگری از دیدگاه روانشناسی اجتماعی. ترجمه محمدحسین نظرینژاد. تهران: انتشارات رشد.
کریمی، روحالله. (1394). کاستیهای کتابهای درسی «تفکر و پژوهش» و «تفکر و سبک زندگی». فصلنامه نقد کتاب اخلاق، علوم تربیتی و روانشناسی، 1(1)، 255-268.
کشتورز کندازی، احسان و رئیسی، فروزان. (1396). اختلالات یادگیری در دانشآموزان، تهران: نشر تایماز.
کشتورز کندازی، احسان. (1397). تعلیم و تربیت آینده با توجه به اسناد بالادستی. شیراز: انتشارات تخت جمشید.
کیانیراد، داریوش. (1389). ارتباط بین قلدری در مدرسه با عزتنفس و تعلق به مدرسه در بین دانشآموزان سال دوم راهنمایی مدارس پسرانه شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
مهرابیزاده هنرمند، مهناز؛ گراوند، لیلا و ارضی، سوره. (1388). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر اضطراب و پرخاشگری همسران شهدا.زن و فرهنگ، 1(1)، 3-16.
ورنون، آن. (1392). آموزش مهارتهای زندگی: رشد هیجانی، اجتماعی، شناختی و خود. ترجمه مهرداد فیروزبخت. تهران: نشر دانژه.
هومن، عباس؛ اکبری زردخانه، سعید؛ مرادی، علیرضا و زندی، سعید. (1395). شیوههای مواجهه با تعارض در بین والدین دانشآموزان دارای رفتار بهنجار و نابهنجار روانشناختی. پژوهشنامه تربیتی، 11(46)، 117-136.
Atkinson, M., & Horenby, G. (2008). Mental Health Handbook for Schools. (Translated by Akbar Rahnama and Mohammad Reza Faridi), Tehran: Ayizh [In Persian].
Azarbaijani, M., Salarifar, M., Abbasi, A., Kavyani, M., & Mousavi-Asl, M. (2011). Social Psychology Considerin Islamic Resources. Qom: Research Institute of Hawzah and University [In Persian].
Bas, A. U., & Kabasakal, Z. T. (2010). Teachers views and Knowledge about reactive and proactive aggression: Finding from a Survey in Turkey. Procedia: Social and Behavioral Sciences, 2(2), 1654-1659.
Basiratnejad, B. (2013). Efficacy of life skills training on aggression of school students. [Unpublished Master’s thesis]. University of Tehran [In Persian].
Beyrami, M., & Alaei, P. (2013). Bullying in feminine secoundary schools: Role of parenting styles and perception of emotional atmosphere of family. School Psychology, 2(3), 38-56 [In Persian].
Boss, A. H., & Perry, M. (1992). The Aggression questionnaire. Journal of Personality and Social Psychology, 63, 452-459.
Disqiuseppe, R.C. (2003) Aggression in Adolescents. Journal of Clinical Psychology, 10, 254-260.
Dukes, R. L., Stein, J. A., & Zane, J. I. (2009). Effect of relational bullying on attitudes, behavior and injury among adolescent bullies, victims and bully-victims. The Social Science Journal, 46(4), 671-688.
Ferris, D. L., Ming, Y., Lim, V. G., Yuanyi, C., & Fatimah, S. (2016). An approach-avoidance framework of workplace aggression. Academy of Management Journal, 59(5), 1777-1800.
Greeff, P. (2004). The nature and prevalence of bullying during the intermediate school phase. [Unpublished master’s thesis]. University of the Free State.
Hemayattalab, R., Homayounnia, M., & Zandi, S. (2016). Effects of SPARK physical education program on behavioral problems of children with ADHD. International Journal of Psychology, 10(2), 17-32.
Hooman, A., Akbari-Zardkhaneh, S., Moradi, A., & Zandi, S. (2016). The styles of encountering conflict among parents of students with psychologically normal and abnormal behaviors. Education Research, 11(46), 117-136 [In Persian].
Hosein-Khanzadeh, A., Rashidi, N., Yeganeh, T., Zarei-Manesh, Q., & Qanbari, N. (2013). Efficacy of life skills training on anxiety and aggression of students. Journal of Rafsanjan University of Medical Sciences, 12(7), 545-558 [In Persian].
Israel, A., & Wicks Nelson, R. (2009). Behavior disorders of childhood. (M. Monshi-Tousi Trans.). Tehran: Behnashr [In Persian].
Johnson, D. (2007). Life Skills: Stress, anger, and emotion management. (Translated by Ghavam Ebrahimi and Soghra Naili). Tehran: Abed [In Persian].
Kaplan, H., & Saduc, B. (2009). Synopsi of Psychiatry and Behavioral Sciences. (Translated by Nusratullah Pourafkari). Tehran: Shahr-e-Ab [In Persian].
Karimi, R. (2015). Shortcommings of the books “Thinking and Research” and “Thinking and Life Style”. Ethics & Psychology & Education Book Review Quarterly, 1(1), 255-268 [In Persian].
Kaveh, M. (2012). Social Diseases Pathology (Vol. 1). Tehran: Sociologists Publications [In Persian].
Khodayarifard, M., & Parand, A. (2014). Psychological Testing and Assessment. Tehran: Tehran University Press [In Persian].
Khodayarifard, M., Akbari-Zardkhaneh, S., Ghobari-Bonab, B., Shokouhi-Yekta, M., Afrooz, G., Faqihi, A., Tahmasb-Kazemi, B., & Zandi, S. (2016). Effectiveness of religious-based life skills training on religiosity of university students: A pilot study. Islamic Psychology, 2(2), 9-31 [In Persian].
Kianirad, D. (2010). Relationship of school bullying with self-esteem and school connectedness among second grade masculine middle school students in Tehran. [Unpublished Master’s thesis], University of Tehran [In Persian].
Krahe, B. (2011). The social psychology of aggression. (Translated by Mohammad Hossein Nazari Nejad), Tehran: Roshd [In Persian].
Mehrabizadeh-Honarmand, M., Gravand, L., & Arzi, S. (2009). Effects of life skills training on anxiety and aggression of martyrs’ spouses. Woman and Culture, 1(1), 3-16 [In Persian].
Miller, J. P., & Bowen, B. E. (1993). Competency, Coping, and Contributory Life Skills Development of Early Adolescents. Journal of Agricultural Education, 31(1), 68-76.
Naseri, A., & Babakhani, N. (2014). The effect of life skills training on physical and verbal aggression of male delinquent adolescents marginalized in Karaj. Procedia: Social and Behavioral Sciences, 116(21), 4875-4879.
Olweus, D. (1995). Bullying or peer abuse at school: Facts and interventions. Current Directions in Psychological Science, 4(6), 196-200.
Olweus, D. (1996). The revised Olweus Bully/Victim Questionnaire for Students. Bergen, Norway: University of Bergen.
Parkhill, M. R., & Pickett, S. M. (2016). Difficulties in Emotion Regulation as a Mediator of the Relationship between Child Sexual Abuse Victimization and Sexual Aggression Perpetration in Male College Students. Journal of Child Sexual Abuse, 25(6), 674-685.
Priest, N., King, T., Bécares, L., & Kavanagh, A. M. (2016). Bullying Victimization and Racial Discrimination among Australian Children. American Journal of Public Health,106(10), 1882-1884.
Qaleshahi, Z. (2010). A sociological approach to philosophy of life skills and etiquettes. Development of Social Science Education, 23, 18-48 [In Persian].
Razi-Moradi, M., Etemadi, A., & Naeimabadi, E. (2010). Effectiveness of group counseling based on choice theory with bullying victims to increase resisting power against bullying. Psychological Studies, 6(4), 11-36 [In Persian].
Sadeqi, A. (2011). Efficacy of group training of anger management skill using REBT approach on aggression of male high school students. [Unpublished Master’s thesis], University of Isfahan [In Persian].
Saeidnia, Z. (2006). Relationship between aggressive behavior, marital conflicts, and probability of divorce in couples referring to family courts. [Unpublished Master’s thesis], Islamic Azad University, Ahwaz Branch [In Persian].
Safari, K. (2014). Effects of life skills training by teachers on bullying behavior of primary school students in Minab County. [Unpublished Master’s thesis], Payame Noor University [In Persian].
Shahriarfar, M. (2010). Normalization of Olweus’s Bullying Questionnaire. [Unpublished Doctoral Dissertation], Tehran University of Medical Sciences and Health Services [In Persian].
Swearer, S. M., Espelage, D. L., & Napolitano, S. A. (2009). Bulling prevention and intervention realistic strategies for schools. New York: Guilford Press.
Taremian, F., Mahjoei, M., & Fathi, T. (2005). Life skills: Teacher’s book. Tehran: Barg-e-Sefid [In Persian].
Turner, N. E., Macdonald, J., & Somerset, M. (2008). Life skills, mathematical reasoning and critical thinking: A curriculum for the prevention of problem gambling. Journal of Gambling Studies, 24(3), 367-80.
Urbanski, J. (2007). The relationship between school connectedness and bullying victimization in secondary students. (Unpublished Ph.D. dissertation), University of South Florida.
Vernon, A. (2013). Life skills training: Emotional, social, cognitive, and ego development. (Translated by Mehrdad Firoozbakht). Tehran: Danjeh [In Persian].
Yurtal, F. & Artut, K. (2010). An investigation of school violence through Turkish children. Interpersonal Violence, 25(1), 50-62.