چوبرا، دیباک. (1385). نیروی بیکران خواب آرام. ترجمه مهدی قرچه داغی. تهران، انتشارات پیکان.
رهافر، آرش؛ صادقی جوجیلی، میثم؛ صادقپور، آتوسا و میرزایی، شهاب. (1392). بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه صبحگاهی- شامگاهی (MEQ). فصلنامه روانشناسی بالینی و شخصیت، دانشگاه شاهد، 20(8): 109-122.
کاشانی خطیب، سندس؛ رادفر، شکوفه؛ بشر دوست، سیمین و میرهاشمی، مالک. (1398). اثربخشی تحریک الکتریکی قشر پیشانی بر حافظه کاری و تصمیم گیری در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی و نقص توجه. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 15(54): 135-119.
چوبداری، عسگر؛ علیزاده، حمید؛ شریفی درآمدی، حمید و عسگری، محمد. (1398). اثربخشی برنامه آموزشی کارکردهای اجرایی بر عملکرد استدلال کلامی در دانشآموزان با آسیب بینایی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 15(53): 29-13.
سعدیپور، اسماعیل و گرامی، فاطمه سادات. (1394). رابطه چرخه شبانهروزی با عملکرد تحصیلی در دانشآموزان دختر مقطع اول ابتدایی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 10(34): 205-175.
شمسیپوردهکردی، پروانه؛ نعیمیتاجدار، منصوره؛ محمدتقی، محیا و موتآبادی، متین. (1396). تأثیر تعاملی زمان ارائه تمرین و ریتم شبانهروزی بر حافظه. فصلنامه روانشناسی شناختی، 5 (4): 16-26.
موعودی، محمدامین؛ مصطفایی، امیر و ابوالفتحی، سارا. (1391). خواب، ساعت سیرکادینی و نوبتکاری. انتشارات شمال پایدار.
نجاتی، وحید و علیپور، فرشید. (1395). ویژگی روانسنجی ابزارهای فراخنای عملکرد، کلمه و ناکلمه و مقایسه آنها در سنجش حافظه کاری کودکان. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 10(37): 88-73.
نصیریزارچ، زهره. (1397). تعیین الگوی زمان روانشناختی ضربآهنگهای عملکرد شناختی و هیجانی کودکان و بررسی اثر آموزش این الگوها به مربیان بر بهبود عملکرد کودکان پیشدبستانی. رساله دکتری. رشته روانشناسی تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی.
Alloway, T. P. (2006). How does working memory work in the classroom?. Educational Research and reviews, 1(4), 134-139.
Barbosa, F. F., & Albuquerque, F. S. (2008). Effect of the time-of-day of training on explicit memory. Brazilian journal of medical and biological research, 41(6), 477-481.
Blatter, K., & Cajochen, C. (2007). Circadian rhythms in cognitive performance: methodological constraints, protocols, theoretical underpinnings. Physiology & behavior, 90(2-3), 196-208.
Caci, H., Deschaux, O., Adan, A., & Natale, V. (2009). Comparing three morningness scales: age and gender effects, structure and cut-off criteria. Sleep medicine, 10(2), 240-245.
Diaz-Morales, J. F., & Escribano, C. (2014). Consequences of adolescents evening preference on psychological functioning: a review, anales de psicologia, 30(3): 1096-1104.
Diaz-Morales, J. F., & Sorroche, M. G. (2008). Morningness-eveningness in adolescents. The Spanish journal of psychology, 11(1), 201-206.
Escribano, C., & Diaz-Morales, J. F. (2014). Daily fluctuations in attention at school considering starting time and chronotype: an exploratory study. Chronobiology international, 31(6), 761-769.
Esteki, M., & Sadeghi, D. (2010). Comparison of Short Term Memory Efficiency (Visual and Audio) at Circadian Rhythm (Chronopsychology). Procedia-Social and Behavioral Sciences, 5, 2002-2005.
Esteki, M., & Sadeghi, D. (2010). Comparison of Short Term Memory Efficiency (Visual and Audio) at Circadian Rhythm (Chronopsychology). Procedia-Social and Behavioral Sciences, 5, 2002-2005.
Foley, V. D., Good, R. Nivens., & P. Scott. (2011). Alternative Scheduling in the Middle School with Regards to Circadian Rhythms. dissertation, East Tennessee State University, Educational Psychology, Tennessee.
Gerstner, J. R., & Yin, J. C. (2010). Circadian rhythms and memory formation. Nature Reviews Neuroscience, 11(8), 577.
Gritton, H. J. (2011). Bi-directional Interactions between Cognition and Circadian Rhythms.
Indla, Y. R., Aleemuddin, M., Devulapally, Y., Male, Y. R., Reddy, R., Mummadi, R., ... & Varikunta, S. (2016). Chronotype and academic performance of adolescents. National Journal of Physiology, Pharmacy and Pharmacology, 6(5), 464.
Jarraya, S., Jarraya, M., & Souissi, N. (2014). Diurnal variations of cognitive performances in Tunisian children. Biological rhythm research, 45(1), 61-67.
Lyons, L. C., & Roman, G. (2009). Circadian modulation of short-term memory in Drosophila. Learning & memory, 16(1), 19-27.
Öztürk, E. (2014). The effect of circadian rhythm on elementary students’ reading comprehension. Biological rhythm research, 45(6), 861-868.
Preckel, F., Lipnevich, A. A., Schneider, S., & Roberts, R. D. (2011). Chronotype, cognitive abilities, and academic achievement: A meta-analytic investigation. Learning and Individual Differences, 21(5), 483-492.
Rahafar, A., Maghsudloo, M., Farhangnia, S., Vollmer, C., & Randler, C. (2016). The role of chronotype, gender, test anxiety, and conscientiousness in academic achievement of high school students. Chronobiology international, 33(1), 1-9.
Schmidt, C., Collette, F., Cajochen, C., & Peigneux, P. (2007). A time to think: circadian rhythms in human cognition. Cognitive neuropsychology, 24(7), 755-789.
Valdez, P., Ramírez, C., & García, A. (2012). Circadian rhythms in cognitive performance: implications for neuropsychological assessment. ChronoPhysiology and Therapy, 2, 81-92.
Valdez, P., Ramírez, C., & García, A. (2014). Circadian rhythms in cognitive processes: implications for school learning. Mind, Brain, and Education, 8(4), 161-168.
Valdez, P., Reilly, T., & Waterhouse, J. (2008). Rhythms of mental performance. Mind, Brain, and Education, 2(1), 7-16.
Wile, A. J., & Shouppe, G. A. (2011). Does time-of-day of instruction impact class achievement?. Perspectives in Learning, 12(1), 9.