اکرمی، محمود. (1374). رابطه موضع کنترل با سبک مدیریت مدیران مراکز دولتی. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: مرکزآموزش مدیریت دولتی.
بتدک، موسی؛ ملکی، حسن؛ عباسپور، عباس؛ ابراهیمی قوام، صغری. (1394). تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 11(37)، ص 23
بحرانی، محمود و رجبی، غلامرضا. (1392). بررسی مدل رابطه ساختارهای هدف کلاسی و بهزیستی روانشناختی در دانشآموزان، با میانجیگری متغیرهای خودکارآمدی و نیازهای روانشناختی. مجله علوم تربیتی، دانشگاه شهید چمران (اهواز)، 6020)، 203-220.
برجعلی لو، سمیه. (1386). تفکر انتقادی، سبکهای هویت و تعهد هویت: پیشبینی خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان پایه سوم دبیرستان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
حجازی، الهه؛ صادقی، ناهید و خاکی، سکینه خاتون. (1391). رابطه نگرش شغلی، احساس کارآمدی وکارآمدی جمعی با تعهد شغلی معلمان. فصلنامه نوآوریهای آموزشی. 11(43)، ص 8
حجازی، الهه و نقش، زهرا. (1387). الگوی ساختاری رابطه ادراک از ساختار کلاس، اهداف پیشرفت، خودکارآمدی و خودنظم بخشی در درس ریاضی. تازههای علوم شناختی، 10(4)، 38-27.
دهقانیزاده، محمدحسین؛ حسینچاری، مسعود؛ مرادی، مرتضی؛ سلیمانی خشاب، عباسعلی. (1393). سرزندگی تحصیلی و ادراک از الگوهای ارتباطات خانواده و ساختارکلاس؛ نقش واسطهای ابعاد خودکارآمدی. فصلنامه روانشناسی تربیتی ، 10(32)، ص 5
سامآرام، عزتالله؛ قائمپور، محمدعلی. (1390) سنجش منزلت اجتماعی معلمان در بین دانش آموزان. مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران. 3(4)، ص 78
سبزعلی پور، مریم(1386) بررسی اصول حاکم بر محیط تربیتی کلاس درس در دبستانهای دولتــی دخترانــه شهرســتان آمــل از ابعــاد سهگانه فیزیکــی، عــاطفی و سازماندهی. پایــا نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
سرمد، غلامعلی؛ کریمزاده، صمد و کولیوند، معصومه. (1390) بررسی منزلت اجتماعی معلمان از دیدگاه دانش آموزان دورههای راهنمایی تحصیلی ومتوسطه. فصلنامه پژوهش اجتماعی، 4(1)، ص 83
صحرایی، سهراب؛ شکری، امید؛ خانبانی، مهدی؛ حکیمی راد، الهام (1397) رابطه باورهای خودکارآمدی تحصیلی
بهزیستی تحصیلی: نقش واسطه ای تنیدگی تحصیلی ادراکشده و هیجانات پیشرفت. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 14(49)، ص 55
فیروز جائیان، علیاصغر و گرامی، فتح اله. (1393). بررسی رابطه بین سرمایه فرهنگی و منزلت اجتماعی دبیران (مطالعه موردی: دبیران مدارس متوسطه شهر خلخال). مطالعات علوم اجتماعی ایران، 11(41)، صص 106و 107
قادری، سمیه (1388) رابطه ادراک از ساختار هدفی کلاس، اهداف پیشرفت و عملکرد تحصیلی قبلی با تقلب خود گزارششده در دانشجویان رشتههای ریاضی- فیزیک و علوم انسانی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
محسنپور، مریم (1388). نقش ادراک از ساختار هدفی کلاس و جهتگیری هدفی پیشرفت در پیشبینی راهبردهای یادگیری دانش آموزان سال اول دبیرستان. فصلنامه تعلیم و تربیت. 99، ص 129
محسن پور، مریم. حجازی، الهه و کیامنش، علیرضا(1386) نقش خودکارآمدی، اهداف پیشرفت، راهبردهای یادگیری و پایداری در پیشرفت درس ریاضی دانشآموزانسال سوم متوسطه شهر تهران. فصلنامه نوآوریهای آموزشی. 5 (19)، 9- 35.
نریمانی چماچائی، محمد؛ خشنودنیای زاهد، بهنام و ابوالقاسمی، عادل(1392) نقش درک حمایت معلم در پیشبینی خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دارای ناتوانی یادگیری. مجله ناتواناییهای یادگیری. 1(3)،128-110.
نویدی، احد و برزگر، محمود). 1382). راههای ارتقاء منزلت اجتماعی معلمان. فصلنامه تعلیم و تربیت آموزشوپرورش. 74. ص 124
Altunsoy, S., Çimen, O., Ekici, G., Atik, A. D., & Gökmen, A. (2010). An assessment of the factors that influence biology teacher candidates’ levels of academic self-efficacy. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 2377-2382.
Ames, C. (1992). Classrooms: Goals, structures, and student motivation. Journal of educational psychology, 84(3), 261.
Anderman, E. M., & Midgley, C. (1997). Changes in achievement goal orientations, perceived academic competence, and grades across the transition to middle-level schools. Contemporary Educational Psychology, 22(3), 269-298.
Arbona, C. (2000). The development of academic achievement in school aged children: Precursors to career development.
Assor, A., Kaplan, H., Kanat-Maymon, Y., & Roth, G. (2005). Directly controlling teacher behaviors as predictors of poor motivation and engagement in girls and boys: The role of anger and anxiety. Learning and Instruction, 15(5), 397-413.
Bandura, A. (1982). Self-efficacy mechanism in human agency. American psychologist, 37(2), 122.
Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action. Englewood Cliffs, NJ, 1986.
Bandura, A. (1993). Perceived self-efficacy in cognitive development and functioning. Educational psychologist, 28(2), 117-148.
Bandura, A. (2000). Self – efficacy Mechanism in Physiological and Health – Promoting Behavior. In J. Madden, IV (Ed), Neurobiology of learning, emotion and effect (PP. 229 -270). New York: Raven.
Blackburn, M. (1998). Academic cheating. Unpublished doctoral dissertation, University of Oklohoma.
Boyd, W. A. (1994). Teacher morale and sense of efficacy as psycho-social variables: Perceptions of social class, occupational status, and occupational prestige.
Chemers, M. Hu a Garcia, B.F. (2001). Academic self-efficacy and first year college student performance and adjustment. Journal of Educational psychology. 93, 55-64.
Elias, R. Z. (2008). Anti-intellectual attitudes and academic self-efficacy among business students. Journal of education for business, 84(2), 110-117.
Freeman, T. M., & Anderman, L. H. (2005). Changes in mastery goals in urban and rural middle school students. Journal of Research in Rural Education, 20(1), 1-12.
Friedel, J. M., Cortina, K. S., Turner, J. C., & Midgley, C. (2007). Achievement goals, efficacy beliefs and coping strategies in mathematics: The roles of perceived parent and teacher goal emphases. Contemporary Educational Psychology, 32(3), 434-458.
Fwu, B. J., & Wang, H. H. (2002). The social status of teachers in Taiwan. Comparative Education, 38(2), 211-224.
Greene, B. A., Miller, R. B., Crowson, H. M., Duke, B. L., & Akey, K. L. (2004). Predicting high school students' cognitive engagement and achievement: Contributions of classroom perceptions and motivation. Contemporary educational psychology, 29(4), 462-482.
Gutman, L. M. (2006). How student and parent goal orientations and classroom goal structures influence the math achievement of African Americans during the high school transition. Contemporary Educational Psychology, 31(1), 44-63.
Hajiyakhchali, A. R., Morovati, Z., & Fathi, F. (2014). Relationships between personality characteristics, intelligence beliefs and achievement goals with academic self-efficacy.
Hargreaves, L. (2009). The status and prestige of teachers and teaching. In International handbook of research on teachers and teaching (pp. 217-229). Springer, Boston, MA.
Hargreaves, L., Cunningham, M., Everton, T., Hansen, A., Hopper, B., McIntyre, D., & Turner, P. (2006). The status of teachers and the teaching profession: views from inside and outside the profession: interim findings from the teacher status project. Department of Education and Skills, University of Cambridge and University of Leicester.
Jain, S., & Dowson, M. (2009). Mathematics anxiety as a function of multidimensional self-regulation and self-efficacy. Contemporary Educational Psychology, 34(3), 240-249.
Kline, P. (2000). A psychometrics primer. free Assn books.
LaGreca, A. M. (1999). The Social Anxiety Scales for Children and Adolescents. Behavior Therapy,
Lent, R.W. Brown, S.D. & Larkin, K.C. (2004). Self-efficacy in the prediction of academic performance perceived career options. Journal of counseling psychology. 33(3), 265-269. 22, 133-136.
Liem, A. D., Lau, S., & Nie, Y. (2008). The role of self-efficacy, task value, and achievement goals in predicting learning strategies, task disengagement, peer relationship, and achievement outcome. Contemporary educational psychology, 33(4), 486-512.
Maehr, M. L. (2001). Goal theory is not dead—Not yet, anyway: A reflection on the special issue. Educational Psychology Review, 13(2), 177-185.
McIlroy, D., & Bunting, B. (2002). Personality, behavior, and academic achievement: Principles for educators to inculcate and students to model. Contemporary Educational Psychology, 27(2), 326-337.
Midgley, C., Maehr, M. L., Hruda, L. Z., Anderman, E., Anderman, L., Freeman, K. E., & Urdan, T. (2000). Manual for the patterns of adaptive learning scales. Ann Arbor: University of Michigan.
Miller, R. B., & Brickman, S. J. (2004). A model of future-oriented motivation and self-regulation. Educational Psychology Review, 16(1), 9-33.
O'meara, J., & MacDonald, D. (2004). Power, prestige and pedagogic identity: A tale of two programs recontextualizing teacher standards. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 32(2), 111-127.
Park, H., & Byun, S. Y. (2015). Why some countries attract more high-ability young students to teaching: Cross-national comparisons of students’ expectation of becoming a teacher. Comparative education review, 59(3), 523-549.
Pekrun, R., Elliot, A. J., & Maier, M. A. (2006). Achievement goals and discrete achievement emotions: A theoretical model and prospective test. Journal of educational Psychology, 98(3), 583.
Pintrich, P. R., & Schunk, D. H. (2002). Motivation in education: Theory, research, and applications. Prentice Hall.
Retelsdorf, J., Butler, R., Streblow, L., & Schiefele, U. (2010). Teachers' goal orientations for teaching: Associations with instructional practices, interest in teaching, and burnout. Learning and instruction, 20(1), 30-46.
Rodgers-Jenkinson, F., & Chapman, D. W. (1990). Job satisfaction of Jamaican elementary school teachers. International Review of Education, 36(3), 299-313.
Sang, G., Valcke, M., Van Braak, J., & Tondeur, J. (2010). Student teachers’ thinking processes and ICT integration: Predictors of prospective teaching behaviors with educational technology. Computers & Education, 54(1), 103-112.
Schunk, D. H. (1996). Self-Efficacy for Learning and Performance.
Tuomainen, J., Palonen, T., & Hakkarainen, K. (2010). A Special Education Teacher's Networks: A Finnish Case. International Journal of Special Education, 25(1), 46-58.
Wolters, C. A. (2004). Advancing Achievement Goal Theory: Using Goal Structures and Goal Orientations to Predict Students' Motivation, Cognition, and Achievement. Journal of educational psychology, 96(2), 236.
Ziegler, S. M. (2005). Theory-directed nursing practice. Springer Publishing Company.