اثنیعشری، ندا؛ حسینچاری، مسعود؛ جوکار، بهرام؛ فولادچنگ، محبوبه؛ و خرمایی، فرهاد. (1397). ساخت و اعتباریابی مقیاس فراحافظه برای نوجوانان. مجله روانشناسی شناختی، 6(3)، 10-1.
ارسلانی، فهیمه؛ شیخ، محمود؛ حمایت طلب، رسول؛ باقرزاده، فضلالله؛ و باقرزاده، فضلالله. (1397). اثربخشی برنامه حرکتی منتخب بر حافظه کاری، توجه و مهارتهای حرکتی دانشآموزان دارای اختلالات یادگیری ریاضی. فصلنامه طب توانبخشی، 1(1)، 10-1.
افشاری، علی؛ و هاشمی، زهره. (1397). اثربخشی طرحواره درمانی بر رفتارهای ایذایی دانشآموزان مبتلا به اختلالات یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 7(4)، 20-7.
آقابابائی، سارا؛ ملکپور، مختار؛ و عابدی، احمد. (1391). اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد تحصیلی کودکان با ناتوانی یادگیری املا. تازههای علوم شناختی، 14(2)، 72-63.
حاجلو، نادر؛ و رضایی شریف، علی. (1392). بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو. مجله ناتوانیهای یادگیری، 1(1)، 43-24.
حشتمی، رسول؛ اصل اناری، روح اله؛ و شکراللهی، رقیه. (1395). اثربخشی تکنیکهای بازی درمانی گروهی بر اضطراب حالت، احساسات مثبت و سطح سازگاری عمومی کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری خاص. مجله ناتوانیهای یادگیری، 5(4)، 24-7.
خانجانی، زینب؛ صالحی اقدم، خدیجه؛ و عافی، الهه. (1397). اثربخشی آموزش مبتنی بر بازتوانی شناختی در بهبود حافظه دیداری و شنیداری کودکان با اختلالات یادگیری همراه با بیشفعالی و اختلالات یادگیری بدون بیشفعالی. نشریه آموزش و ارزشیابی، 11(43)، 44-29.
خسروتاش، پریسا؛ ابوالمعالی، خدیجه؛ و هاشمیان، کیانوش. (1396). مقایسه اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی و آموزش اجتماعی- هیجانی بر بهبود عملکرد توجه مداوم در دانشآموزان با اختلال ریاضی. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 7(27)، 113-79.
دلاور، علی. (1396). روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، ویرایش(ویراست) جدید، تهران: انتشارات ویرایش.
روح الامینی، شکوفه؛ سلیمانی، مهران؛ و واقف، لادن. (1397). اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم فرا جمجمهای مغز بر توجه انتخابی و انعطافپذیری شناختی دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص خواندن. مجله ناتوانیهای یادگیری، 8(1)، 41-23.
سیفی، سمیه؛ ابراهیمی قوام، صغری؛ عشایری، حسین؛ فرخی، نورعلی؛ و درتاج، فریبرز. (1396 الف). اثربخشی یادگیری سازگار با مغز بر مؤلفههای برنامهریزی و حل مسألهی کارکردهای اجرایی دانشآموزان دبستان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 13(43)، 118-101.
سیفی، سمیه؛ ابراهیمی قوام، صغری؛ عشایری، حسین؛ فرخی، نورعلی؛ و درتاج، فریبرز. (1396 ب). اثر یادگیری سازگار با مغز بر انعطاف پذیری شناختی و توجه انتخابی دانشآموزان. تازههای علوم شناختی، 19(3)، 61-51.
سیفی، سمیه؛ ابراهیمی قوام، صغری؛ عشایری، حسین؛ فرخی، نورعلی؛ و درتاج، فریبرز. (1396). اثربخشی یادگیری سازگار با مغز بر مؤلفههای برنامهریزی و حل مسألهی کارکردهای اجرایی دانشآموزان دبستان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 13(43)، 118-101.
عبدالمحمدی، کریم؛ علیزاده، حمید؛ غدیری، فرهاد؛ طیب لی، معصومه؛ و فتحی، آیتاله. (1396). بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه درجهبندی رفتاری کارکردهای اجرایی در کودکان 9 تا 12 سال. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 8(30)، 151-135.
عزیزیان، اسدزاده، علیزاده، درتاج و سعدیپور، 1396). طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز. دوفصلنامه علمی و پژوهشی راهبردهای شناختی در یادگیری، 5(8)، 138-113.
فتحی آشتیانی، مینا؛ اخوان تفتی، مهناز؛ و خادمی، ملوک. (1395). اثربخشی آموزش شناختی بر سرعت پردازش و حافظه کاری کودکان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 12(41)، 142-125.
نودهئی، خدیجه؛ صرامی، غلامرضا؛ و کرامتی، هادی. (1395). رابطۀ کارکردهای اجرایی و ظرفیت حافظۀ کاری با عملکرد خواندن دانشآموزان: نقش سن، جنس و هوش. فصلنامه روانشناسی شناختی، 4(3)، 25-11.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5). American Psychiatric Pub.
Caine, R. N., Caine, G., McClintic, C., & Klimek, K. (2005). 12 brain/mind learning principles in action: the fieldbook for making connections, teaching, and the human brain. Corwin Press.
ElAdl, A. M., & Saad, M. A. E. (2019). Effect of a Brain-Based Learning Program on Working Memory and Academic Motivation among Tenth Grade Omanis Students. International Journal of Psycho-Educational Sciences, 42-50.
Martin, k. L. (2006). Perceptions of brain-based learning from principals in the Bulloch country school system, Georgia Doctoral Dissertation, union Institute & university cincin nati, Ohio.
Miciak, J., Cirino, P. T., Ahmed, Y., Reid, E., & Vaughn, S. (2019). Executive Functions and Response to Intervention: Identification of Students Struggling with Reading Comprehension. Learning Disability Quarterly, 42(1), 17-31.
Saleh, S., & Mazlan, A. (2019). The Effects of Brain-Based Teaching With I-Think Maps and Brain Gym Approach towards Physics Understanding. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 8(1), 12-21.
Seamens, A., Taussig, B., Penziner, K., Smidt, A., & Lawley, L. P. (2016). Exploring the prevalence of learning disabilities in children with cutaneous mastocytosis: A pilot cohort study. Journal of the American Academy of Dermatology, 75(6), 1254-1255.
Willcutt, E. G., Boada, R., Riddle, M. W., Chhabildas, N., DeFries, J. C., & Pennington, B. F. (2011). Colorado Learning Difficulties Questionnaire: validation of a parent-report screening measure. Psychological assessment, 23(3), 778.